• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.

Barci folosite la pescuitul rapitorilor

Dupa ce am testat un RIB de 330cm, nu mi s-a mai parut atat de mare. Asta, gandind ca nu il voi folosi de unul singur. La o astfel de barca, daca ramai la pupa pentru a manevra mansa motorului, masa ta + cea a motorului vor face barca sa se apupeze cam mult si chiar daca vei folosi trim-ul, tot nu va fi suficient. Pentru ca barca sa gliseze, trebuie ca incarcatura sa fie distribuita si spre prova, caz in care fie ai o lada cu scule spre prova, fie un pasager care va sta calare pe portiunea prova a balonului. Pentru 3 persoane, 3.30m e inghestuita (mai ales la gonflabile, unde spatiul interior e limitat de diametrul baloanelor).
In fine... chestie de gusturi personale, pana la urma.
Vrei RIB, gandeste-te la peridoc sau un sistem de transport echivalent. Va fi complicat sa folosesti portbagajul de deasupra al masinii, cu exceptia cazului in care ai totusi o masina suficient de mare si ai putea sa adaugi niste bare mai lungi pe care sa urci barca. Si da, la 80Kg, in doi insi merge sa o ridici si s-o lansezi la apa, dar atentie cand vei avea de montat motorul. Daca va fi unul greu (ex: 15CP/4T), operatiunea va fi dificila daca o sa vrei s-o faci cu picioarele in apa. La un motor in 2T e mai usor.

Esti sigur ca ai evaluat corect ? Elling Pilot PL340K = 2837 RON, Kolibri KM330D = 3000 RON . Aritmetica mea spune ca diferenta e de aprox. 5.5% ...
Unde ai intalnit o astfel de teorie ? Daca te referi la postarea mea anterioara, am explicat ca unii nu doresc sa investeasca, nu ca n-ar putea sa o faca !
OK, spor la achizitie atunci, sa fie cum iti doresti ! Totusi, nu uita ca ai si o diferenta de masa intre cele doua barci: setul ELLING cantareste 65Kg, pe cand KOLIBRI = 58Kg. Cat despre culoare, Elling arata mai bine decat kaki-ul standard de la Kolibri, dar nu te opreste nimeni sa comanzi varianta gri deschis, care arata mult mai bine.
Vezi chiar aici : http://kolibriboats.com/catalog/naduvnie_motornie_lodki_kolibri/Profi-series/KM-330D.html

Si inca ceva. Ai mai folosit gonflabile pana acum? Sau mai concret, ai vaslit cu vreo gonflabila?
Cezar,
O sa incep cu sfarsitul, chiar daca mi se pare un pic rautacioasa intrebarea ta si nu prea vad sensul ei. Da am vaslit pe gonflabile Intex ( nu o recomand decat ptr pescuit pe balta si pentru unul,doi ani maxim, in nicun caz pe Dunare ) de cateva ori, pana acum am pescuit mai mult la stationar si stationarul ramane marea dragoste) si pe lotca la rame pe langa lacul Rosu ( de delta ) pe distante de maxim 500m.
Pana la urma parerile sunt libere si daca sunt argumentate si daca nu. Din punctul meu de vedere exista argumente care imi permit sa consider ca o parte din afirmatiile tale sunt inexacte .Si da, am decis sa achizitionez un Elling Pilot 340K ( mai de bataie ) deocamdata ,dar ma gandesc serios la achizitia unui RIB anul urmator ( mai de familie ):
Sunt cateva motive care m-au determinat sa iau aceasta decizie:
1- cum ambele tehnologii de termosudare intalnite atat la Kolibri cat si la Elling presupun termosudarea fara utilizarea adezivului, iau in considerare ca fiind o solutie de termosudare superioara aceea intalnita la marii producatori de ambarcatiuni pneumatice ( Honda, Yamaha, Quicksiver ). Afirmatia ta ca astia nu vor sa investeasca nu sta in picioare ( e posibil ca unul sa nu vrea sa investeasca, dar toti e imposibil, oricare vrea sa-si creeze avantaje concurentiale .....iar intre Honda si Yamaha exista o mare rivalitate. Cum termosudarea cu aer cald este intalnita atat la elling cat si la acesti mari producatori tind sa am mai multa incredere in Elling
2- garantia de 5 ani aplicata de Elling. La un moment dat ai adus referire ca si Kolibri poate acorda suplimentar 2 ani garantie .3 de la producator si 2 de la importator.Fals, daca-ti cumperi o masina Toyota spre exemplu, nu o sa ai 5 ani garantie la distribuitorul din Bacau si 10 ani la Bucuresti. Garantia este acordata, sustinuta si decontata doar de producator. Garantii acordate de importator nu exista, sunt doar tertipuri de atragere a clientilor fara acoperire. Si chiar asa pe bune pai nici Elling nici Kolibri nu-ti poate rezolva o problema de garantie in Romania. Ambii trebuie sa trimita la producator. Diferente e ca Elling ca producator sustine in totalitate garantia de 5 ani pe cand Kolibri sustine doar 3 ani. Si peste asta ce garantie poate acordata Kolibri Boats SRL, o firma radiata si intrata in faliment in 2018?????
3- difenta de pret nu e doar de 5,5% . Una ca vorbim de doua barci diferite. Elling Pilot 340 are 3,4m si sustine cu cel putin 100kg in plus fata de Kolibri KM 330D care are doar 3,3m , normal ca e mai usoara....(si oricum 7kg inseamna 3 sticle de apa, adica mai nimic ) Elling este mai ieftina si vine cu garantie standard 5 ani. In plus vine si cu niste accesorii suplimentare fata de Kolibri. Un suport de lanseta asemanator de la Raiblazza cu montaj pe barci pneumatice costa 200ron. Daca le adaugi si pe acestea o sa vezi ca diferenta de pret este mai mare de 10%.
4- kaki de la Kolibri ( oricum doar snurul este kaki sau portocaliu ) barca are alta culoare si mai ales alta forma. Culoarea nu e kaki ci gri light si e disponibila si la Elling din ce am vazut. Aici oricum e ca la femei, parerile nu se discuta.
Oricum dupa ce o primesc pun si cateva poze.
 
Cezar,
O sa incep cu sfarsitul, chiar daca mi se pare un pic rautacioasa intrebarea ta si nu prea vad sensul ei.
N-a fost nimic rautacios, stai linistit. Te-am intrebat daca ai vaslit pe gonflabile, ptr ca randamentul e f scazut in comparatie cu o barca cu rame normale. Daca te lasa motorul in mijlocul lacului (se mai intampla), dai la vaslele alea mici de ti se acreste.
3- difenta de pret nu e doar de 5,5% . [...]In plus vine si cu niste accesorii suplimentare fata de Kolibri. Un suport de lanseta asemanator de la Raiblazza cu montaj pe barci pneumatice costa 200ron. Daca le adaugi si pe acestea o sa vezi ca diferenta de pret este mai mare de 10%.
Nu te voi contrazice, daca le-ai disecat ... nu-ti ramane de facut decat achizitia!
Iti urez bafta, asteptam niste poze si impresii de utilizare ! Sunt sigur ca va functiona foarte bine, nu-mi fac probleme... diferentele nu erau prea mari. Chiar sunt curios sa ascult o opinie obiectiva, astfel mai apare cineva cu un ELLING si se mai cunoaste putin aceasta marca prea putin mediatizata !

Fir intins, ape linistite si tine-ne la curent !
Cezar
 
Cezar,
Am decis sa achizitionez un Elling Pilot 340K ( mai de bataie ) [....]
1- cum ambele tehnologii de termosudare intalnite atat la Kolibri cat si la Elling presupun termosudarea fara utilizarea adezivului [...]
Salut Nelu !
Ce-ai facut pana la urma, ai cumparat-o ? Chiar sunt curios sa aud impresiile tale !
Referitor la tehnologii de asamblare... Am sapat nitel si pe site-ul celor de la Aqua-Storm si iata ce am gasit :
https://aqua-storm.com/en/information/technologies/
"In our production we pay particular attention to the seams quality and compartments impermeability of our boats. Majority of our boats have seams made by high-pressure heat treatment with the best BAYER’s and OBRADOR’s adhesive. Moreover, our company has developed unique equipment for welding without using adhesive (also known as hot air welding). "
Interesant, nu? Dupa cum se vede, cei de la Aqua-Storm spun negru pe alb ca majoritatea barcilor produse de companie au "cusaturile" (seams) realizate prin lipire la cald cu adeziv. La final, precizeaza ca aceasi companie a dezvoltat un echipament pentru sudura fara adeziv - adica "hot air welding", care in traducere libera inseamna termosudura.
Totusi, nu se precizeaza nicaieri care sunt modelele termosudate si care sunt cele lipite, aici e o problema.
Ma intreb daca cei care le comercializeaza pot aduce o hartie care sa certifice metoda de asamblare ...

Toate cele bune,
Cezar
 
Am vazut mai devreme opinii defavorabile in ce priveste barcile motocraft. Care anume sunt motivele?

Momentan imi caut o barca de aluminiu de cca 4m si sunt in dubii intre motocraft L420 si XL430. M-ar tenta XL430 dar e putin peste buget si e foarte grea, nu o pot pune pe apa in multe locatii, trebe motor mai mare de vreo 20cp, in schimb e mai lata si are bordurile mai inalte, categorie C, mai safe pentru dunare si delta.
L420 e mai usoara, poate fi purtata si pe brate de 2 oameni, din cate am inteles fuge binisor cu 10cp, totusi are marginile mai joase si pe dunare cu valuri ar putea fi o problema, in schimb e potrivita pentru iesirile pe lacurile din ardeal.

M-am gandit si la Linder dar sunt mai grele si mai scumpe, nu am bugetul necesar.

Deci, ce probleme au motocrafturile?

P.S.

De barcile shark, facute la Turda, stiti ceva?
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Un singur lucru nu bate in descrierea ei:
Latime exterioara 170cm
Latime interioara 70cm
Diam. balon 52cm
Oricum socotesti nu merge: 170-52-52 = 66 sau 70+52+52= 174 sau baloanele sunt de 50cm.
 
Poate podina nu vine lipită chiar de la jumătatea balonului, ci un pic mai jos și atunci ar putea fi un 70,dar utilizabili și eu cred că sunt undeva pe la 66cm.
Imi place cum se descurca cu valurile de pe mare.
 
Am cam citit toate cele 51 de pagini și tot nu m am hotărât ce sa aleg.caut o gonflabila mică,gen 2m.merg singur la pescuit.ma interesează sa fie cât mai ușoară.gen 20kg.nu m ar deranja sa fie “air deck”.am văzut un 3D tender cu aceste specificații dar este neagră și vara nu cred ca e tocmai plăcută.vreo recomandare ?
 
Salut,

Eu am tot cautat barci rigide deoarece am avut mereu o ... reticenta fata de sensibilitatea celor pneumatice. Am ajuns sa ma uit inclusiv dupa de astea de plastic mici, gen fun yak telline ...

Toti amicii mei m-au sfatuit impotriva, ca nu sunt ok, sunt de copii, ca mai bine sa iau o pneumatica ... si asa am facut.

Initial am vrut un Allroundmarin airstar 260 si i-am sunat pe cei de la american nautics. Ei mi-au zis ca il comanda daca vreau dar nu imi recomanda acest model, are material subtire si au avut probleme, sa ma orientez eventual la Joker sau Samba. Mi s-au parut prea scumpe. Mi-au dat ca alternativa barcile Zander, bulgaresti (tot made in china...) dar au uitat sa-mi mai trimita oferta.

Am luat acum 2 saptamani o barca Kolibri KM280DL dar cu material 1100dtex. Prima iesire in 27 octombrie, singur in barca, pe un lac de vreo 600ha, motor electric "homemade", apa linistita dimineata, dupamasa rafale de cca 50km/h. Nimic de reprosat barcii, s-a comportat bine pe apa, am putut pescui in picioare fara probleme, valurile nu m-au deranjat prea tare,e foarte stabila daca stai mai in spate.
Am avut ajutor la pus si luat barca de pe apa deoarece trebuia sa trec peste un digusor de bolovani mari si cu muchii ascutite. A fost destul de usor in 2 persoane, singur nu m-as fi descurcat, pe teren drept o pot lua pe umar si cara cativa metri dar la echilibristica peste bolovani nu prea.
Totusi barca nu mi s-a parut ok de 2 persoane pentru pescuit in picioare, cel care sta in fata trebuie sa stea pe podina care deja se ridica spre varf, plus ca e exact deasupra chilei, am incercat sa stau in fata in picioare si sa pescuiesc asa si nu mi-a placut. Eventual una fara chila gonflabila care are podina dreapta mai lunga.

Problemele au aparut dupa. Eu am transportat barca umflata si am tinut-o umflata in garaj. Dupa vreo 2 zile am constatat ca unul din baloane pare mai dezumflat, nu de tot dar la apasat se simtea diferenta fata de celalalt. Le-am umflat mai tare si am mai asteptat o zi, iar aceeasi situatie. Asta in conditiile in care primisem barca cateva zile inainte de iesire si a stat umflata in garaj fara probleme, deci pare ca a aparut problema dupa utilizare, fara nici o urma vizibila pe barca.

Am vb cu Serghei si mi-a recomandat sa fac o solutie cu apa cu sapun sa dau pe balon sa vad daca pot identifica pe unde scapa. Daca nu ar putea fi de la valva si mai trebuie stransa. La testul cu apa cu sapun nu am gasit nimica.
Cum am tot manevrat singur barca prin garaj, la un moment dat a frecat-o de un capat de scandura si i-am tras 2 zgarieturi pe celalalt balon. Am umflat-o mai tare, aproape ca la iesirea pe apa si am lasat-o pana a 2-a zi dar nu scapa aer din balonul zgariat, celalalt tot cu presiune mai mica dupa 24h.

Acuma nu stiu ce sa fac, astept un raspuns de la Serghei daca sa i-o trimit sa verifice el balonul ala care se tot dezumfla si sa-mi puna un petec peste celelalte 2 zgarieturi. Apoi o sa incerc sa o vand, eu mi-am pierdut increderea in pneumatice.

Pe de alta parte am amici care le folosesc de ani de zile fara probleme, sunt foarte multumiti de Kolibri. Si mie calitativ mi se pare destul de ok pentru pretul ei dar nu stiu prea multe barci sa fac comparatii (baracuda 2.7m, bombard taifun 4.2m, kolibri 260 de aia fara placa motor, cam astea le stiu).

O singura comparatie as face, cu Motocraft 350SL al unui amic cu care am iesit de cateva ori. Kolibri mi se pare mult mai stabila in stationare, mai ales pe valuri. In motocraft am stat tot pe varf si cand erau valuri nu puteam pescui decat asezat. De fapt daca eram 2 persoane in Kolibri poate era la fel tinand cont de problema cu podina ridicata de mai sus ... nu stiu.

Asta e experienta mea si concluziile mele, eu unul trec la rigide, am spatiu unde sa o tin, pierd unpic la manevrabilitate pentru ca necesita peridoc si clar ies mult mai scump dar ...
 
Astăzi mi s a confirmat ce au scris și alți colegi pe forum acum ceva vreme.zodiac și QuickSilver și au mutat producția in China....deci...aviz celor ca mine care visau la aceste 2 brand-uri.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
ok.
cine ti-a confirmat acest lucru? ai o adresa oficiala din partea acestor firme sau un raspun pe email de la ei?
si daca au mutat productia in China, ce se intampla?
mai toti marii producatori au mutat productia in acel colt de lume datorita mainii de lucru foarte ieftine, dar inca scot produse de calitate, pentru ca isi respecta marca si renumele.
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Zodiac are productia mutata in china demult. Modelele noi albe sunt facute in china toate. Ce este interesant e ca o barca modelul vechi noua am gasit-o mai scumpa ca fix aceeasi barca model nou facuta in China.
 
Eu sunt multumit de Motocraftul L420, echpat cu 10 cp.
Totusi ma indoiesc ca o dai la apa in doua persoane.
Am dus-o si in Delta, pe distante scurte si s-a comportat foarte bine.
Intr-adevar pe Dunare nu as pescui din ea. Nu am deloc experienta la pescuitul din barca pe Dunare, dar din ce am inteles, poti avea surprize din cauza valurilor.
Inca nu am prins nici o zi cu valuri mari sa vad cum se comporta in conditii mai vitrege.