• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.

Barci folosite la pescuitul rapitorilor

Dupa ce am testat un RIB de 330cm, nu mi s-a mai parut atat de mare. Asta, gandind ca nu il voi folosi de unul singur. La o astfel de barca, daca ramai la pupa pentru a manevra mansa motorului, masa ta + cea a motorului vor face barca sa se apupeze cam mult si chiar daca vei folosi trim-ul, tot nu va fi suficient. Pentru ca barca sa gliseze, trebuie ca incarcatura sa fie distribuita si spre prova, caz in care fie ai o lada cu scule spre prova, fie un pasager care va sta calare pe portiunea prova a balonului. Pentru 3 persoane, 3.30m e inghestuita (mai ales la gonflabile, unde spatiul interior e limitat de diametrul baloanelor).
In fine... chestie de gusturi personale, pana la urma.
Vrei RIB, gandeste-te la peridoc sau un sistem de transport echivalent. Va fi complicat sa folosesti portbagajul de deasupra al masinii, cu exceptia cazului in care ai totusi o masina suficient de mare si ai putea sa adaugi niste bare mai lungi pe care sa urci barca. Si da, la 80Kg, in doi insi merge sa o ridici si s-o lansezi la apa, dar atentie cand vei avea de montat motorul. Daca va fi unul greu (ex: 15CP/4T), operatiunea va fi dificila daca o sa vrei s-o faci cu picioarele in apa. La un motor in 2T e mai usor.

Esti sigur ca ai evaluat corect ? Elling Pilot PL340K = 2837 RON, Kolibri KM330D = 3000 RON . Aritmetica mea spune ca diferenta e de aprox. 5.5% ...
Unde ai intalnit o astfel de teorie ? Daca te referi la postarea mea anterioara, am explicat ca unii nu doresc sa investeasca, nu ca n-ar putea sa o faca !
OK, spor la achizitie atunci, sa fie cum iti doresti ! Totusi, nu uita ca ai si o diferenta de masa intre cele doua barci: setul ELLING cantareste 65Kg, pe cand KOLIBRI = 58Kg. Cat despre culoare, Elling arata mai bine decat kaki-ul standard de la Kolibri, dar nu te opreste nimeni sa comanzi varianta gri deschis, care arata mult mai bine.
Vezi chiar aici : http://kolibriboats.com/catalog/naduvnie_motornie_lodki_kolibri/Profi-series/KM-330D.html

Si inca ceva. Ai mai folosit gonflabile pana acum? Sau mai concret, ai vaslit cu vreo gonflabila?
Cezar,
O sa incep cu sfarsitul, chiar daca mi se pare un pic rautacioasa intrebarea ta si nu prea vad sensul ei. Da am vaslit pe gonflabile Intex ( nu o recomand decat ptr pescuit pe balta si pentru unul,doi ani maxim, in nicun caz pe Dunare ) de cateva ori, pana acum am pescuit mai mult la stationar si stationarul ramane marea dragoste) si pe lotca la rame pe langa lacul Rosu ( de delta ) pe distante de maxim 500m.
Pana la urma parerile sunt libere si daca sunt argumentate si daca nu. Din punctul meu de vedere exista argumente care imi permit sa consider ca o parte din afirmatiile tale sunt inexacte .Si da, am decis sa achizitionez un Elling Pilot 340K ( mai de bataie ) deocamdata ,dar ma gandesc serios la achizitia unui RIB anul urmator ( mai de familie ):
Sunt cateva motive care m-au determinat sa iau aceasta decizie:
1- cum ambele tehnologii de termosudare intalnite atat la Kolibri cat si la Elling presupun termosudarea fara utilizarea adezivului, iau in considerare ca fiind o solutie de termosudare superioara aceea intalnita la marii producatori de ambarcatiuni pneumatice ( Honda, Yamaha, Quicksiver ). Afirmatia ta ca astia nu vor sa investeasca nu sta in picioare ( e posibil ca unul sa nu vrea sa investeasca, dar toti e imposibil, oricare vrea sa-si creeze avantaje concurentiale .....iar intre Honda si Yamaha exista o mare rivalitate. Cum termosudarea cu aer cald este intalnita atat la elling cat si la acesti mari producatori tind sa am mai multa incredere in Elling
2- garantia de 5 ani aplicata de Elling. La un moment dat ai adus referire ca si Kolibri poate acorda suplimentar 2 ani garantie .3 de la producator si 2 de la importator.Fals, daca-ti cumperi o masina Toyota spre exemplu, nu o sa ai 5 ani garantie la distribuitorul din Bacau si 10 ani la Bucuresti. Garantia este acordata, sustinuta si decontata doar de producator. Garantii acordate de importator nu exista, sunt doar tertipuri de atragere a clientilor fara acoperire. Si chiar asa pe bune pai nici Elling nici Kolibri nu-ti poate rezolva o problema de garantie in Romania. Ambii trebuie sa trimita la producator. Diferente e ca Elling ca producator sustine in totalitate garantia de 5 ani pe cand Kolibri sustine doar 3 ani. Si peste asta ce garantie poate acordata Kolibri Boats SRL, o firma radiata si intrata in faliment in 2018?????
3- difenta de pret nu e doar de 5,5% . Una ca vorbim de doua barci diferite. Elling Pilot 340 are 3,4m si sustine cu cel putin 100kg in plus fata de Kolibri KM 330D care are doar 3,3m , normal ca e mai usoara....(si oricum 7kg inseamna 3 sticle de apa, adica mai nimic ) Elling este mai ieftina si vine cu garantie standard 5 ani. In plus vine si cu niste accesorii suplimentare fata de Kolibri. Un suport de lanseta asemanator de la Raiblazza cu montaj pe barci pneumatice costa 200ron. Daca le adaugi si pe acestea o sa vezi ca diferenta de pret este mai mare de 10%.
4- kaki de la Kolibri ( oricum doar snurul este kaki sau portocaliu ) barca are alta culoare si mai ales alta forma. Culoarea nu e kaki ci gri light si e disponibila si la Elling din ce am vazut. Aici oricum e ca la femei, parerile nu se discuta.
Oricum dupa ce o primesc pun si cateva poze.
 
Cezar,
O sa incep cu sfarsitul, chiar daca mi se pare un pic rautacioasa intrebarea ta si nu prea vad sensul ei.
N-a fost nimic rautacios, stai linistit. Te-am intrebat daca ai vaslit pe gonflabile, ptr ca randamentul e f scazut in comparatie cu o barca cu rame normale. Daca te lasa motorul in mijlocul lacului (se mai intampla), dai la vaslele alea mici de ti se acreste.
3- difenta de pret nu e doar de 5,5% . [...]In plus vine si cu niste accesorii suplimentare fata de Kolibri. Un suport de lanseta asemanator de la Raiblazza cu montaj pe barci pneumatice costa 200ron. Daca le adaugi si pe acestea o sa vezi ca diferenta de pret este mai mare de 10%.
Nu te voi contrazice, daca le-ai disecat ... nu-ti ramane de facut decat achizitia!
Iti urez bafta, asteptam niste poze si impresii de utilizare ! Sunt sigur ca va functiona foarte bine, nu-mi fac probleme... diferentele nu erau prea mari. Chiar sunt curios sa ascult o opinie obiectiva, astfel mai apare cineva cu un ELLING si se mai cunoaste putin aceasta marca prea putin mediatizata !

Fir intins, ape linistite si tine-ne la curent !
Cezar
 
Cezar,
Am decis sa achizitionez un Elling Pilot 340K ( mai de bataie ) [....]
1- cum ambele tehnologii de termosudare intalnite atat la Kolibri cat si la Elling presupun termosudarea fara utilizarea adezivului [...]
Salut Nelu !
Ce-ai facut pana la urma, ai cumparat-o ? Chiar sunt curios sa aud impresiile tale !
Referitor la tehnologii de asamblare... Am sapat nitel si pe site-ul celor de la Aqua-Storm si iata ce am gasit :
https://aqua-storm.com/en/information/technologies/
"In our production we pay particular attention to the seams quality and compartments impermeability of our boats. Majority of our boats have seams made by high-pressure heat treatment with the best BAYER’s and OBRADOR’s adhesive. Moreover, our company has developed unique equipment for welding without using adhesive (also known as hot air welding). "
Interesant, nu? Dupa cum se vede, cei de la Aqua-Storm spun negru pe alb ca majoritatea barcilor produse de companie au "cusaturile" (seams) realizate prin lipire la cald cu adeziv. La final, precizeaza ca aceasi companie a dezvoltat un echipament pentru sudura fara adeziv - adica "hot air welding", care in traducere libera inseamna termosudura.
Totusi, nu se precizeaza nicaieri care sunt modelele termosudate si care sunt cele lipite, aici e o problema.
Ma intreb daca cei care le comercializeaza pot aduce o hartie care sa certifice metoda de asamblare ...

Toate cele bune,
Cezar