• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.

Barci folosite la pescuitul rapitorilor

ok.
cine ti-a confirmat acest lucru? ai o adresa oficiala din partea acestor firme sau un raspun pe email de la ei?
si daca au mutat productia in China, ce se intampla?
mai toti marii producatori au mutat productia in acel colt de lume datorita mainii de lucru foarte ieftine, dar inca scot produse de calitate, pentru ca isi respecta marca si renumele.
Un magazin care aducea aceste 2 firme.mi a spus ca nu mai aduce din cauza ca a avut mai multe returnate ...
 
Si mie imi place motocraftul, era cat pe ce sa iau un L420. Am amanat deocamdata pana in primavara. Eu am fost cu SL350. Poate e si o chestie de obisnuinta dar asta a fost impresia mea, ca pe varf e mai dificil. Avea o placa pe fund sa stai pe drept, ca daca nu era si mai rau.

Am tot auzit de chestia cu probleme la valuri mari, eu unul nu imi dau seama ce mare diferenta pot face 5cm la inaltime in situatia asta. Pneumaticele nu au nici o problema cu baloane de 42cm.

Mai degraba as lua un L420 decat XL430 si eventual as aplica chestia asta:
 
alinm ....diferenta de inaltime este exact cea dintre a lua un val peste prova sau a te urca pe el. Din fericire, in majoritatea situatiilor, un control bun al barcii de catre "capitan" evita situatile periculoase. La fel si o programare a deplasarilor in evitand conditiile nepotrivite (noapte, furtuna, viteza prea mare, locuri necunoscute, lipsa de experienta sau pregatire pentru diversele probleme/avarii, etc). Desi poate suna pompos, e mare lucru sa stii ce ai de facut si cum sa actionezi in context, oricare ar fi acela. Au fost cazuri in care nu am iesit in mare cu barca de 5 m/1.9m pentru ca erau valuri prea mari, vantul batea din directia nepotrivita, etc. Sau am luat val peste prova cu lotca de aproape 7 metri, pe dunare. Am traversat singur noaptea pe semifurtuna ghioluri mari cu gonflici de 260 +8cai si barca plina de apa de la valurile aruncate din lateral....si tot asa. Nu e de joaca, dar pana la urma e viata ta/pasagerilor. 420L e extrem de joasa, NU e pentru valuri mari, punct. 430 xl e ok, insa nu o considera barca de mare, pentru altceva decat zilele extrem de calme. Ambele sunt barci usoare, sensibile la plasamentul greutatii in interior.
Pentru lacuri&dunare zona limitrofa bucurestiului folosesc o barca de aluminiu de 445/170, inaltime maxima 70 cm (a vazut si asta destula delta, e suficienta ca inaltime) iar la delta pe cea din poza de mai jos. Am folosit ani buni si una de 435/155/60, suficienta daca nu o incarci si se poate urca pe val. Da, imi plac neferoasele :))
IMG_7729.jpg
 
Ok, deja incep sa mi se mai clarifice din lucruri. O barca usoara e intotdeauna un risc. Imi lipseste experienta ... si nu stiu ce sa aleg.

Revenind la barci, pentru alte locatii din tara exceptand delta si dunarea, inteleg ar fi de preferat o barca de 3m cu bordaj inalt fata de una de 4m cu bordaj jos, problema pe valuri fiind mai degraba inaltimea, celelalte fiind oarecum egale ( barca usoara, grija la distributia greutatii ... sa faci ce trebe in barca) .

De exemplu alea facute la Ploiesti, de 3m dar cred ca se pot face cu bordaj de 50cm, par asemanatoare cu quintrex dart 310, ar fi ok?
 
O barca de 3 m este strict pt ape interioare si pt 1 persoana, mizeria de "test" din filmuletul de mai sus nu face altceva decat sa demonstreze. O barca usoara are avantajele ei, insa, ca si la lansete, conteaza ce vrei sa faci cu ea. Ca idee, pe cea mica de 435 aveam un 25 cai 2t, barca nu depasea 80-85 kile fara motor, sarea in glisaj instantaneu si mentinea glisajul chiar si pe bradis gros. Multa vreme au tras lipovenii de mine sa o vand :))). Pentru ape mici la stiuci sau pentru tras peste plaur era "arma" perfecta, pt 2 pescari. Daca ai de gand sa folosesti barca pe altceva decat ape mici si ne-predispuse la formarea de valuri, atunci nu te uita de 3m. Quintrex dart 310 este foarte inalta in bordaj, dar nu cred ca vei putea avea confort pentru pescuit in 2. Tot datorita lungimii f mici, greutatea pilotului la mersul solo o dezechilibreaza substantial (vezi imaginea de prezentare, in care e apupata grav chiar si cu un copil la mansa). Sunt multe elemente care conteaza la o barca dar suficienta informatie disponibila pentru ffundamentarea alegerii. Scopul si utilizarea dorita insa ar trebui sa fie punctul de plecare. Ambele barci pe care le am acum le-am bricolat aproape integral cu mana mea, pentru cerinte usor diferite, dar doat dupa ce am gasit barca "cheala" potrivita scopurilor mele finale.
La ploiesti am fost cu un amic sa vada o barca de 370 manufacturata, nu mi-a placut ce am vazut. Problema principala este ca nu vei gasi materialul din aliaj potrivit la "producatorii" de genul. Singura exceptie este Romica (motocraft) , unde exista experienta iar materialele sunt mult mai ok. Eu am ales insa ca toate barcile sa fie de la producator consacrat (starcraft) iar diferentele de calitate fata de motocraft exista. Totusi, la pretul actual, motocraft nu are concurent pe piata noastra, pentru barca NOUA de aluminiu.
Pt allround , barcile de aluminiu din gama "utility" sunt perfecte pentru "entry -level" ;). Scuze pentru paranteza, daca am fost offtopic.
 
Ba sunt exact informatiile pe care le caut, multumesc mult.

Deci, cerinta mea este: barca usoara, cartopper la maxim 50kg, pentru o persoana 90% din iesiri, daca se poate doar cu o bancheta la cca 50-60cm de oglinda, podina dreapta pe fund cu polistiren dedesupt ca sa compensez lipsa flotatiei din cea de-a 2 bancheta respectiv sa pescuiesc in picioare la spinning, oglinda pentru cizma lunga ca sa pot folosi un motor de max 10cp (pe care sa-l pot folosi daca inchiriez ceva in delta sau pe dunare), ma gandesc la un yamaha.

Apele pe care intentionez sa o folosesc sunt rauri si lacuri interioare, in general mici dar si Varsolt, Alesd, Belis, poate Bicaz ...

Sau altfel spus sa inlocuiesc pneumatica Kolibri KM280DL...
 
De aia ziceam ca vb la ploiesti pt barcuta de 3m, la 50cm oglinda si adaugata o podina in fata banchetei.

Ce anume nu e ok la barcile alea? Forma, sudura ... am vazut un topic pe barcaholic cum ca ar fi instabila
 
sosoktm , cum te descurcai cu 8 cai pe gonflabila de 260 ? Dupa ce am vazut ce poate tohatsu de 9.8cp cu 300 si ceva de kg( barca de fibra 4 m si 2 persoane + bagaje de spinning), am reale semne de intrebare despre cum il voi gestiona pe o pneumatica de 3m. Cand am ramas singur in baca mi-a fost frica sa ii dau blana.
 
carbocalm ...ma descurcam bine, mi-ar fi placut sa am tohatsu tau in teste pe vremea aia. Ceva deranj a fost cand am incercat un 15 cai 2t pe besica (data pt 5 cai), vroiam mai mult de 33-35 kmh. Chiar nu am reusit sa am oole suficient dimensionate incat sa ajung cu ea la glisaj (greutate mult prea mare pe spate si barca mult prea scurta in raport la motorizarea instalata, se punea lumanare la prima tentativa de gaz) , era totusi o gonflabila cu podina de inalta presiune, nu chila gonflabila :))))
alinm ...ma deranjeaza lipsa de respect (sau atentie?) pe care o arati. Nu e obligatia nimanui sa furnizeze informatii, nu am pretentia de consultant in domeniul asta, insa consider ca e normal sa investesti un minim de studiu individual inainte si sa dai senzatia ca, cel putin lecturezi (si eventual verifici) informatiile furnizate. Adica, degeaba ai citit pe barcaholic ceva, daca nu ai macar notiunile elementare care iti permit sa intelegi si DE CE e instabila barca aia (e o barca ff scurta, ingusta cu fund destul de plat si ff usoara). Mergi tu sa vezi ce nu e ok la barcile alea, sau afla in calitate de posesor. Orientativ (si sub rezerva ca vorbim despre acelasi "barci de la Ploiesti" ) , nu e ok dimensionarea si alegerea materialului, dimensionarea (amplasament, numar, esantionaj si calitate material folosit ) elementelor de rezistenta structurala a barcii, amplasarea locurilor de imbinare/inadire, locul si calitatea sudurilor. In rest, super barca, pentru un cismigiu linistit si nu cu mai mult de 2 cai. Cu scuze anticpate daca raspunsul meu e prea acid, consider ca am raspuns intrebarilor tale, sa ne vedem sanatosi pe ape ;)
 
sosoktm ,ma refeream pentru a întra în glisaj. Am citit ca trebuie reglat și trimul în funcție de barcă, încărcătură, dar mie sa nu se ridice ca dracii de bot, fără sa intru în glisaj. Aveai prelungitor de manșa?
 
nu doar atat. Inca putin si stateam cu popoul in apa, inaintea provei :). Ideal este ca in glisaj barca sa ramana stabila si foarte usor apupata (3-5 grade) la orice regim de turatie. La barci scurte si usoare va cam trebui sa reglezi de fiecare data, in functie de unde/ce incarcatura ai in barca. Nu e insa dracul asa de negru, daca motorizarea e suficienta (dar nu exagerata).
 
Sosoktm, incerc sa ma informez cum pot, am descoperit ieri barcile alea si am intrebat de ele aici, nu asta e rolul forumului?
Primul lucru pe care l-am facut a fost sa-ti multumesc pentru informatiile furnizate. Daca tu crezi ca asta e lipsa de respect ... sau de atentie ...
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Soso, eu ziceam de motorul lui Bogdan, tohatsu ala de 9.8 care l-a luat. Sunt sigur ca e ceva mai puternic decat ala de 9.5 de l-am avut eu, si din prisma faptului ca ala vechi era obosit. Dar cu toate astea sunt convins ca s-ar imperechea ok cu Storm-ul STK 330E de-l am, adica nu ar fi prea puternic.
 
Ok alinm, poate am inteles eu gresit. Ideea e ca imi pare fara rost sa intru in detalii prea fine, daca nu incerci sa ai un minim de cunostiinte pe subiect. Ca exemplificare, o barca rigidadin alu de 3 m lungime si latime in zona 1,3-1,4 fie nu are podea dubla, fie nu are 50 kile. Cu oglinda pt cizma lunga...doar daca e facuta la comanda ori daca e un model extrem de neuzual Exista niste principii destul de clare pe care le urmeaza producatorii pentru a stabili motorizarea maxima, astfel incat 10 cai-ul pe care il vizezi e iar iesit din peisaj, pe restul coordonatelor din cerinta. Aliajele de alu potrivite pentru barci au proprietati mecanice aparte, sunt foarte rigide, insa f greu de sudat la “nea Costel”, in contextul in care grosimea uzuala nu depaseste 1,7 pentru zona imersata(opera vie) la barci de 4-5 m utilitare. Sunt pur si simplu prea multe detalii care sunt importante si pe care e optimist sa crezi ca le vei primi din 2 intrebari pe forum de rapitori;)