• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.

Barci folosite la pescuitul rapitorilor

Atașamente

nelutu78 barca ta e cea din poza? Daca da, cum trasporti motorul? Cumva pe direct pe barca sau te chinui cu montatul la fiecare iesire?

In portbagaj, dar tre sa recunosc ca desi e un Honda, nou, tot greu e ...in doi e floare la ureche, de unul singur e destul de complicat pe maluri accidentate, ....pentru ca te lovesti pe genunchi ( sunt destul de colturoase ).

Mai sus am analizat la rece 3 tipuri de material.kolibri cu densitatea de 900/kolibri cu densitatea de 1100 și Storm de 1100.
La kolibri este diferența între țesături(țesătura mai deasa la culoarea camuflaj) iar grosimea este in ambele cazuri 0,86 0,87 mm.la storm și țesătura este mai rară și grosimea materialului este mai mică (0.69).
PS:a nu se înțelege ca favorizez vreunul dintre producători .am avut probleme la alegerea uneia dintre cele 2 firme (la ora actuala asta imi permit ).sper ca v-am fost de ajutor celor care sunteți in aceeași situație ca mine.

Numa bine!

Salut,
M-am uitat si eu pe site-ul celor care produc PVC Valmex ( cam toti producatorii prezenti pe piata noastra folosind acelasi Valmex ) si observ cu stupoare ca nu se pupa nimic din ce produc ei cu descrierea Kolibri legata de densitate si grosime:

https://www.mehgies.com/de/produktuebersicht/Brochueren/VALMEX-boat_2017-04_Samples.pdf

In productia Valmex se gasesc urmatoarele tipuri de materiale (PVC -uri )
1-850gr/m2 si grosimea de 0,7mm Valmex
2-1000gr/m2 si grsomiea materialului de 0,8mm
3-1050gr/m2 si grosimea de 0,9mm, in care intra si lacul
Prin urmare nu exista material mai subtire si densitate mai mare si, atentie, nu exista, densitatea de 900gr si 1100gr/m2. Cel mai probabil cel de 900gr este de 0,7mm si are densitatea de 850gr iar cel de 1000gr densitate are grsomiea de 0,8mm. Deasemeni culoarea camuflaj se numeste Yukon si are densitatea de 1000gr si grosimea de 0,8mm ( altul nu exista in gama Valmex dupa 2017 )
Altfel spus la densitatea de 900gr/m2 este imposibil ca Kolibri sa aiba grosimea de 0,86mm. Ai taiat dintr-o barca ca sa obtii materialul barcii?, Daca nu, probele pot fi inselatoare, de unde stii ca probele obtinute se gasesc si pe barca ta, pe kitul de reparatie pot fi intalnite materiale cu grosimi mai mici sau mai mari ( cand vulcanizezi o anvelopa nu pui petic de grosimea anvelopei, nu?????)
PVC pentru barci e un cauciuc, armat ce-i drept, dar e un cauciuc, deci compresibil. E nu stiam ca grosimiea cauciucului se masoara cu aparate de masura cu greutati care influenteaza 100% rezultatul, pentru ca cauciucul nu e otel si isi modifica grosimea sub actiunea greutatii.

Inca o chestie extrem de importanta, daca te uiti la proprietatile mecanice ale celor trei tipuri de materiale, patru cu camuflajul observi ca rezistenta la tarctiune este aceeasi pentru toate tipurile de materiale si anume 320/300 lbs determinata prin aplicarea unei forte de 3000Newton care inseamna cam 305kg forta aplicata pe o panglica de 5cm dar si rezistenta la rupere de 60lbs.
Prin urmare cele patru tipuri de materiale au aceeasi rezistenta la tractiune si rupere indiferent de grosime. Si de ce aleg producatorii grosimi diferite? PVC mai subtire este mai usor de pliat in conditii de anotimp rece si este mai des intalnit pe barcile cu lungimi mici sub 3m unde nu avem de a face cu motorizari mari implicit riscurile sunt mici ( daca te plimbi cu o barca de 2,4m sigur o faci la vasle sau cu motor electric la o viteza de cel mult 7km/h, deci nu te poate surprinde nimic). Iarna e chinul dracului sa impachetezi o barca pneumatica, pentru ca se face aproape ca tabla.Cu cat mai groasa in material cu atat se comporta mai rau iarna. Nu intotdeauna mai gros e si mai bun asa cum daca vrei sa-ti o masina doar pentru oras nu-ti iei un Hammer ca are blindaj....:) O tabla mica si subtire e mai usor de indiot decat una mica si groasa, nu???


Oricum ar fi, observam ca variatiile sunt de-al de 50gr/m2. O densitate mai mare face ca o barca sa fie mai grea cu cateva doua-trei sute de grame. In continuare pretul Kolibri ramane nejustificat de mare ( mai mult de 20% fata de Elling ) fara sa mai iau in calcul garantia de 5 ani pe care o ofera Elling ( neintalnita nici la Kolibri si nici la Storm ), lispa suport motor la barcile mici sub 2,7m si nici accesoriile oferite bonus care sunt peste echiparea standard Kolibri si Storm. Dpmdv Elling este cu mult peste ceilalti doi, prin garantie, prin design, prin accesorizare si prin gama sortimentala ( Elling produce barci brevetate nemaintalnite la nici un alt producator, KB 350, asta imi face si mie cu ochiul si ma gandesc sa vand Pilotul si sa o achizitionez , K430SL
Am facut si o masuratoare cu sublerul electronic pe materialul din kitul de reparatie al Pilot 340, mie mi-a iesit o grosime 0,8mm. ( dar si asta nu stiu daca e ok, pentru ca materialul din kit poate fi diferit )
Si ca sa trag o concluzie eu sunt multumit de Ellingul meu de 3,4m insa intentionez sa mai achizitionez si o barca de 2,5-2,7mm si greuutate mica sub 25kg pe care sa o pot manevra singur si rapid pentru balti, lacuri.

Fir intins