Barci folosite la pescuitul rapitorilor

cauta la americani, stiu ca am vazut ceva de genul asta cu mult timp in urma.
totusi, acel Hydrofoil am inteles ca nu prea are rezultte decat la motoare mari, iar din cei care l-au folosit si i-am intrebat, niciunul nu a avut un feedback pozitiv, cel mult neutru si atat.
opinia mea este ca nu se merita.
vorbind de acel tangaj, ce fel de barca ai, ce model? cand spui tangaj, te referi la balansul stanga-dreapta sau topaiala pe apa?!
Topaiala pe apa .. dupa ce intra in glisaj oscileaza in jurul axei transversale tarisor .. multumesc pt sfat referitor la hydrofoil .. cred ca nu am sa pun . Dau bani pe el si mai si dau gauri aiurea .. am sa merg pe distribuirea greutatii in barca .. am sa fac teste peste teste .. din ce vorbesc cu voi se pare ca alta sansa nu e ..
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
deci ce model de barca este?!!! te-am mai intrebat acest lucru.
legat de acel tangaj / topaiala, nu o poti "scoate" decat prin metodele deja recomandate, respectiv un trim electric care sa iti permita sa reglezi continuu unghiul motorului fata de barca sau in cazul unui trim fix, multiple probe cu incarcatura standard distribuita in diverse moduri si reglarea in paralele a trimului.

am vazut ca multi recomanda bagarea motorului sub barca, adica un trim reglat la prima gaura de langa placa motor, dar este o greseala acest lucru intrucat producatorii de motoare si barci, recomanda un reglaj cat mai perpendicular pe apa al motorului fata de barca - aici ma refer la barcile mici ce le detinem majoritatea nu discutam de barci mari cu motoare dotate cu trim electric
deci scoate motorul de sub barca si redistribuie greutatea, inclusiv pozitia ta in barca - extrem de important acest lucru!
revino cu pareri si idei dupa ce ai facut testele, doar asa putem sa ne ajutam reciproc, invatand de la altii
 

alinm

Salau
Nu stiu daca se aplica la barca ta dar iti zic ce am facut eu cu alaska 390 si motor de 20cp.

La mine unghiul oglinzii e destul de mare, nu l-am masurat dar cred ca are >15grade.

Am inceput cu motorul pe pozitia cea mai de jos. Acolo era greu de guvernat, in sensul de efort mare pentru mentinut directia si trebuia sa fac corectii foarte dese la cea mai mica miscare sau schimbare de pozitie, instabila la viteza, are mereu tendinta sa o ia intr-o parte mai ales pe valuri ...

Am tot ridicat cate o pozitie pana pe la trim 4, acolo e foarte usoar de guvernat si mult mai stabila la viteza si manevre. Doar ca stropea usor peste oglinda (la mine e cam jos motorul, cca 8cm sub fund, 5cm sub intaritura de la chila). In pozitia asta de trim am atins viteza maxima pana acuma, 46km/h pe Belis.

Ca sa vad daca rezolv cu stropeala am mai ridicat o pozitie, pe 5. Nu mai stropeste peste oglinda dar invepe sa faca purpoising usor si la acceleratie maxima se intrerupe din cand in cand motorul, intra in limita de turatie sau ceva de genul.

Am pus si pe ultima pozitie, purpoising pronuntat si intrerupere, ridica botul tare la intrarea in glisaj.

Cu 2 persoane se modifica comportamentul, e mai ok unpic, toate miscarile barcii sunt cumva atenuate, cred ca se aseaza mai bine pe apa, greutatea e mai distribuita, nu concentrata pe spate. La mine rezervorul si bateria sunt puse in spatele banchetei din mijloc.

Cand am mers pe Sf Gh, pe valuri si vant, singur in barca si bagaje, am preferat pozitia 5 dar fara sa merg cu acc la maxim, mi s-a parut cel mai ok. Daca te uiti la filmuletele pe care le-am postat din delta, acolo trim e pe pozitia 5.

Urmeaza sa ridic putin motorul, vreo 3 cm si sa vad cum merge apoi.

Acuma revenind la barca ta, face purpoising sau mai degraba comportamentul descris de mine cu trim jos? Tind sa cred ca e ultima varianta deoarece cred ca mutatea greutatii spre mijloc trebuia sa ajute cu purpoising, nu sa il accentueze. In acest caz trebe ridicat trimul.
 

alu1974

Oblete
Salutare tuturor,
In cautare de o barca noua de spinning am constatat ca Linder 400 Sportsman cu consola si Mercury nou de 20hp este aproape prohibitiv la pret pentru ce ofera(aprox 8.400 eur), la care mai trebuie podina, pompa santina...etc.
Se pare ca pe Bicaz cu doar 4m... si 2 pescari e destul de greu si daca luam in calcul ca frigul se apropie...haine mai multe...spatii de depozitare aproape de loc...daca te prinde si o ploiae deja e deranj.
Poate Linder 445 Max sau Catch ar fi o solutie, dar bugetul nu permite asa ceva.
Ce parere aveti despre o fibra 4,3m cu consola si 30hp engine? de ex. Romana 430 Clasic made in Polonia.
Stiu ca se tot lauda aluminiu vs fibra... dar la 4m pentru 2 oameni e la limita.
Ce barca cu conosla...cu maxim 30hp folositi?
Va rog sa tineti cont ca barca va sta doar in garaj....si va avea parte de foarte multa atentie in perioada de hibernare.
Multumesc.
 
Sus