Barci folosite la spinning

alinm

Biban
Din Italia, direct de la producator. Omul e foarte deschis, mi-a gasit si transport in Romania la cca 200 euro. Asta era prin septembrie anul trecut, atunci am renuntat dar ...
 
Nu am
Salut Cristian,

Oarecum sunt in aceeasi cautare ca si tine, doar ca am si limitarea de maxim 4m.

Din ce am gasit eu, in variant pe aluminiu:

1. Linder 400 sportsman - cca 3500 euro

2. Smartliner 130 - undeva la 2800 euro pe afara

3. Alaska 390s - 2300 euro

4.Buster Mini, doar ca accepta max 10cp.

Linder are 124kg, Smartliner 141 kg in versiunea eco (podina de policarbonat, nu fibra de sticla), Alaska 80kg. Toate accepta 20cp, Alaska e singura cu motor cu cizma scurta dar si singura certificata categoria C.

Nu gasesc date despre unghiul chilei la Smartliner dar pare destul de asemanatoare cu Alaska si au forma clasica de canadian, chila in V si e aproape dreapta in spate. Linder in schimb seamana mai degraba cu un jon boat "semi V", are unghi constant de 8 grade, relativ tesita in fata si nu pare sa taie prea bine valul, plus ca are muchiile rotunjite, nu stelate. La noi e foarte populara, pe afara pe unde se mai dau si pe ape mai agitate lumea nu e tare incantata de ea (opinii de pe forumuri ...).

La Linder si Alaska musai adaug o podina ca sa stau pe drept, deci mai adaug un 10-20kg.
Bordurile cele mai inalte le are Smartliner, apoi Alaska si Linder

Alaska e mai ingusta, totusi e muuult mai usoara decat celelalte. Ma intreb totusi de unde vine aceasta diferenta, nu poate fi doar din 10cm lungime, are cea mai groasa tabla dintre toate. Poate e un aluminiu mai moale, mai usor. Ar fi asta o problema? Cred ca astea manufacturate pe la noi sunt facute tot din aluminiu de asta si par destul de rezistente.

Ma tenteaza si modelul Whaly 370, o barca din polietilena care mi se pare foarte interesanta, singurul cusur e ca e foarte grea:


Astea sunt finalistele la mine. Inclin catre Alaska 390s, astept un raspuns de la producator daca o poate face cu cizma lunga si sa inlature bancheta de pe mijloc. Daca da, cred ca pe asta voi merge.
Nu am mers cu niciuna dintre cele mentionate de tine .. dar finalista ta mi se pare prea ingusta .. 155 cm .. depinde si de inaltimea ta .. gabarit .. daca ti montezi scaun etc .. si n plus mai lata este egal cu mai stabila
Iar despre clasa C .. e cam ciudat . Linder 400 acum cativa ani avea clasa C .. iar acum , desi pare mai barca decat XL motocraft are clasa D .. banuiesc ca aceasta clasificare o face ANR la noi si prin Suedia o fi mai putin permisiv .. iar Italia nu e departe de Romania .. zic si eu
Sincer as fi curios daca cineva a mers cu XL 430 ..
 

alinm

Biban
In opinia mea doar din ce am gasit pe net si discutii cu amici, XL 430 e o varianta excelenta. Eu sunt limitat de lungime asa ca nu m-am mai uitat la ea.

Am ales Alaska 390s, modificata pentru cizma lunga si fara bancheta din mijloc. Vine undeva pe la inceput de iulie. 2281 euro plus drum.

O sa-i fac o podina de placaj cu ceva polistiren pe dedesupt. Am vorbit cu un fost posesor al modelului 370b, zice ca e suficient de stabila sa pescuiesti din picioare de pe podina tip bass boat intre bancheta mijloc si fata, eu cum n-am de gand sa o ridic asa sus cred ca va fi ok. Spunea ca e mult mai stabila decat motocraft SL. Si el a dat recent modelul 370b si a comandat 390s.
 
In opinia mea doar din ce am gasit pe net si discutii cu amici, XL 430 e o varianta excelenta. Eu sunt limitat de lungime asa ca nu m-am mai uitat la ea.

Am ales Alaska 390s, modificata pentru cizma lunga si fara bancheta din mijloc. Vine undeva pe la inceput de iulie. 2281 euro plus drum.

O sa-i fac o podina de placaj cu ceva polistiren pe dedesupt. Am vorbit cu un fost posesor al modelului 370b, zice ca e suficient de stabila sa pescuiesti din picioare de pe podina tip bass boat intre bancheta mijloc si fata, eu cum n-am de gand sa o ridic asa sus cred ca va fi ok. Spunea ca e mult mai stabila decat motocraft SL. Si el a dat recent modelul 370b si a comandat 390s.
De ce te limiteaza cota de 400 ? Din motiv de Garaj.. peridoc ?
 

alinm

Biban
Da, din cauza garajului, am luat peridocul si l-am pus in garaj si am constatat ca 4m e limita maxima daca vreau sa tin motorul montat permanent pe barca.

Daca aveam curte era altceva dar la bloc ... asta este.
 

cosmino

Biban
era reglat peridocul la minim? vezi ca peridocul se poate regla in mai multe feluri.

vin vineri spre tine :) daca vrei putem sa ne vedem sa discutam :D

in a le peridocului am chiar experienta :D am refacut 2 de la zero
 

alinm

Biban
Am gasit un articol unde sunt cateva cuvinte despre sf430, cred ca e la fel ca XL430 doar ca are tabla de pe fund mai subtire:

Ce mi se pare interesant e poza cu modelele de motocraft:


Aici se vede ca spatiul e destul de mic intre banchete la SF430, pare mai OK modelul de 4,90. Nu am gasit pentru modelele noi poze comparative sa-mi dau seama daca e la fel dar cred ca e de verificat.
 
Da .. soa
Am gasit un articol unde sunt cateva cuvinte despre sf430, cred ca e la fel ca XL430 doar ca are tabla de pe fund mai subtire:

Ce mi se pare interesant e poza cu modelele de motocraft:


Aici se vede ca spatiul e destul de mic intre banchete la SF430, pare mai OK modelul de 4,90. Nu am gasit pentru modelele noi poze comparative sa-mi dau seama daca e la fel dar cred ca e de verificat.
Da .. spatiul dintre banchete e cam mic .. dar interesant ca acest sf 430 are capacitate f mare de incarcare 462 kg .. noul xl 430 are 360 kg
Pacat ca nu se mai fabrica varianta veche ..
 

alinm

Biban
Ma poate ajuta cineva cu dimensiunea unui motor de 20cp, ma intereseaza cat iese in afara barcii de la oglinda ?
 

cosmino

Biban
daca nu iti scrie nimeni iti masor eu la 15cp honda..
15-20 au cam aceeas dimensiune.

conteaza firma/ 2T-4T

dar deviatiile sunt minime
 

alinm

Biban
Am primit informatia de la adiwolf, multumesc.

Se pare ca ia si motorul vreo 50-55cm.

Am aflat azi o informatie despre Linder 400 sportsman, neverificata dar plauzibila. Se pare ca la modelele mai noi au modificat banchetele ca sa faca spatii de depozitare si a scazut rezerva de flotabilitate din spuma. Aparent nu mai corespunde cerintelor categoriei C.

Uite cum se pescuieste din ea pe valuri:
 
  • Like
Reactions: tux
Am primit informatia de la adiwolf, multumesc.

Se pare ca ia si motorul vreo 50-55cm.

Am aflat azi o informatie despre Linder 400 sportsman, neverificata dar plauzibila. Se pare ca la modelele mai noi au modificat banchetele ca sa faca spatii de depozitare si a scazut rezerva de flotabilitate din spuma. Aparent nu mai corespunde cerintelor categoriei C.

Uite cum se pescuieste din ea pe valuri:
Referitor la video cu valuri .. e de bine ? E de rau ? Nu mi dau seama .
M am uitat pe fisa tehnica Linder 400 sportsman la producator . Specificatia motorizarii : avem 2 variante .. 6-10 cp motor outboard si 20 cp motor + consola . Adica 20 cp outboard fara consola e in neregula ?
Ma gandesc cum ca e o problema cu pozitionarea conducatorului in barca ? Se schimba asieta .. habar nu am .. stiti voi ? As lua o astfel de barca dar cu 20 cp outboard fara consola comanda ..
 

alinm

Biban
Cam asa o folosesc toti, cu 20cp fara consola. Consola iti ia prea mult din spatiu.

Oamenii aia dadeau din picioare pe valurile alea. Nu stiu cum e pe Bicaz si nici n-am experienta ca sa zic daca e bine dar din cautarile mele de pe net mie mi se pare foarte bine comparativ cu altele. E una din barcile cele mai late in partea de jos la dimensiunea asta si cei cu care am vorbit si care au folosit linderul lauda tocmai stabilitatea ei.

Daca nu era asa de scumpa si eu as fi mers pe Linder. Si Alaska 435s e o solutie dar dupa ce am masurat si am vazut ca nu intra cum vreau eu in garaj (adica direct, sa nu dau motorul jos de fiecare data sau alte manipulari ...) am renuntat si am mers pe varianta 390s.

Eu am primit la un moment dat un sfat bun, sa testez inainte cat mai multe si mai ales cele ce ma intereseaza, sfat de care eu nu am tinut seama din cauza ca sunt departe de ape si mi-e greu sa le vad. Mi-am asumat un risc dupa informatii de pe net. Lucru pe care am zis ca nu-l mai fac in mai multe ipostaze, incepand cu bete de pescuit si mulinete si pana la masina...

Ce am reusit sa testez pe mine nu m-a incantat, de exemplu un motocraft SL350. Cateva idei:

In afara de stabilitate de care s-a mai discutat, sau de marginile joase, un argument important este ca ... barca de aluminiu e foarte friguroasa. Musai sa adaugi ceva sa te izolezi cat de cat, deci obligatoriu podina ... si nu din aluminiu sau din aluminiu cu ceva pe ea. Si ceva de spuma pe bancute.

Apoi, se tot povesteste de barca de aluminiu ca e rezistenta, ca sufera multe. Da, asa e, dar si orice incident lasa urme. Indoituri, zgarieturi ... lucruri care sunt mai greu de corectat si raman imprimate pe ea. In cele mai multe cazuri afecteaza doar aspectul dar pentru unii e important.

Barca de aluminiu e zgomotoasa. Mereu trebe sa ai grija cum asezi lucrurile sau sa nu scapi ceva, si nu e vorba doar de scapat pe jos, ca daca ai pus podina si un covoras absoarbe dar si de margini ...

Din punct de vedere siguranta, cu rezerva de flotabilitate din bamcheta sunt date ca fiind foarte sigure. Nu stiu ce sa zic, daca fac calculul de volum probabil ca tine barca goala dar daca mai adaugi motor, rezervor, ancora, scule de pescuit si persoane ... nu e chiar asa. Uite un exemplu cu barca goala:

Cineva mi-a spus ca pentru ce vreau eu, stabilitate, siguranta, comportament bun pe valuri ... poate un RIB e mult mai potrivit, uite un exemplu:

Mie nu imi plac pneumaticele si nu am mers pe linia asta, am studiat unpic Whaly si tot aluminiu am ales dar sa zicem ca cat de cat stiu la ce sa ma astept.

Daca mai ai rabdare pana vine a mea si reusesc sa o testez promit sa-i fac un mic review.
 
Sus