• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.

Baterii pentru motoare electrice de barca

In plus, pentru o baterie deep cycle, 3 ani de utilizare nu e tocmai uau.
Bateria chiar a fost uauu.Dupa 3 ani mergea ca si cand a fost noua. Am precizat ca am dat-o nu pt ca a obosit ci pt ca am luat o barca mai mare si mai grea la care am adaugat si un termic... in total aproape ca s-a dublat deplasamentul.
Geo98 atentie ca daca optezi pt un acumulutar cu gel indiferent de marca , incarcarea se face nu cu un redresor ci cu un incarcator dedicat care controleaza procesul (curentul) de incarcare .
 
sosoktm ai apucat sa testezi acumulatorul de la RebelCell? Din motive de "SPN", ca sa il parafrazez pe Sorin Tot, am inceput sa aterizez tot mai des pe site-urile unor magazine pescuit si ma bate gandul sa achizitionez un motor electric. Nu ma incanta ideea unui acumulator de 30+(kg) si as fi curios daca RebelCell-ul are o autonomie multumitoare.
 
Bateria chiar a fost uauu.Dupa 3 ani mergea ca si cand a fost noua. Am precizat ca am dat-o nu pt ca a obosit ci pt ca am luat o barca mai mare si mai grea la care am adaugat si un termic... in total aproape ca s-a dublat deplasamentul.
Geo98 atentie ca daca optezi pt un acumulutar cu gel indiferent de marca , incarcarea se face nu cu un redresor ci cu un incarcator dedicat care controleaza procesul (curentul) de incarcare .
Multumesc!totusi as incerca sa obtez cate un acumulator mai mare.ce incarcator foloseai?
 
sosoktm ai apucat sa testezi acumulatorul de la RebelCell? Din motive de "SPN", ca sa il parafrazez pe Sorin Tot, am inceput sa aterizez tot mai des pe site-urile unor magazine pescuit si ma bate gandul sa achizitionez un motor electric. Nu ma incanta ideea unui acumulator de 30+(kg) si as fi curios daca RebelCell-ul are o autonomie multumitoare.
am testat cateva zile rebelcell de 12v70ah de la un prieten, pe lac dar si pe dunare. Senzationala, fara discutie, astfel incat m-a determinat sa umblu la poortofel. Pe langa o greutate neglijabila, pentru mine e clara capacitatea reala de a furniza (aproape) toti amperii de pe eticheta, astfel incat "echivalarile" cu o baterie clasica de capacitate dubla nu sunt chiar aberante. Pe lac nu am consumat niciodata mai mult de 35% din baterie, ba chiar cu varfuri jenante de 11-12% consumati intr-o zi fara vant iar pe dunare , pe curent destul de puternic, nu am consumat mai mult de 65% din capacitate, conform indicatorului de pe baterie. O vad castigatoare pentru pescuit de 1 zi, inclusiv trena, pt cine practica si are bugetul necesar. Precizez ca am alimentat doar electricul din baterie, nu si sonarul.
Bateria pe care mi-a ajuns ieri (24v100Ah) se va inlocui , deoarece, din pacate e "dead on arrival" si nu se poate determina daca de vina e bateria sau redresorul (cred ca asta e vinovatul) . Din fericire, prin intermediul lui Zoran, prin care am facut achizitia, azi pleaca spre mine un nou set de la Rebelcell Olanda, astfel incat abia saptamana viitoare pot reveni cu impresii. Din informatiile mele, pare ca au fost ceva probleme la redresoare, stiu de 2 baterii de 70&140 ah la care redresorul a lesinat in cateva luni. Necunoscuta pentru mine este durata reala de viata.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Ca sa nu mai spun ca nu prea poti compara un acumulator pe baza de Litiu cu unul clasic Pb-Acid. Pe langa capacitatea mare de descarcare, mai ai si o greutate foarte scazuta. Pretul este insa este singurul dezavantaj. Deci aveti o baterie rebell cel de 12V 70Ah la 6,5kg echivalentul la o baterie de 12v 140Ah care se invarte in jurul masei de 45kg. Nu mai spun si de timpul scazut de incarcare la bateriile Litiu.
 
Multumesc pentru detalii. Nu sunt prea multe opinii pe net cu privire la acest acumulator. E oarecum normal, avand in vedere pretul de achizitie ceva mai ridicat. Nu ma asteptam totusi sa fie probleme cu incarcatorul lor, asa ca e musai sa fie achizitionate cu "garantie".

Acum sa vad daca anul asta o sa ajung sa spal ceva naluci, ca anul trecut nu am adunat 8 ore de pescuit (cu tot cu drumul pana la "gârlă"), din motive pe care o sa le descopere AlexH in curand.
 
O întrebare pt cei ce se pricep ca eu nu :daca motorul termic are redresor sau cum ii zice și dă mai exact 6Ah si încarc de la acea iesire bateria motorului electic e ok? Dar dacă acea baterie e una lithium (cum sunt pe Alliexpres )se pretează sa o leg la redresorul termicilui pentru a se incarca când acesta merge? Sper că nu e tare alambicată intrebarea ,da nu cunosc termeni. Merci
 
Alternatorul termicului incarca MAXIM valoarea respectiva, nu constant;). Avand in vedere ca atat bateriile deep cycle dat mai ales cele lithiu au incarcare speciala, nu se recomanda sa le incarci de la termic., mai ales de la un termic mare.(orientativ, 70cai ce am pe barca mare incarca la max 14 ah, pot praji o baterie). Daca insa e deep cycle clasic, nu e o tragedie, pt ca in realitate nu vei ajunge sa o supra-incarci de la 6ah. Insa nu te astepta sa vezi mare diferenta de autonomie, ca cei 6amperi conteaza prea putin in ecuatia mare;)
 
irimiaciprian1 , te rog iarta-ma ca imi permit sa fac o corectie.
Acumulatorul (capacitatea) se masoara in [Ah], iar curentul dat de o sursã, in cazul mentionat de tine, un redresor, de mãsoara in [A].

Inca o data scuze.....

Cu stimã.

PS. Redresorul poate sa fie si de 3 [A], (curent maxim de incarcare), dar la un acumulator de 100 [Ah], doar astepti mai mult.

Regimul de incarcare, (curba), depinde de acumulator, tip, gradul de descarcare, temperatura dar si redresor (capabilitatile lui) in acelasi timp. Valoarea este dinamicã (variaza in timp), si depinde cum am spus de mai multi factori

PPS. Dar, asta este parerea mea.
 
Cu 3A al încarci când e nou ,,mai încolo nu-l poți aduce la capacitate...
Mai dau și Io din ce știu ,dar nu vreau sa supăr pe nimeni .
Fiecare face cum știe .

Vro 40 de ore trebuie sa stai cu el la încărcat
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Vro 40 de ore trebuie sa stai cu el la încărcat
Asa este, dar sa sti ca pe termen lung se merita pentru baterie. La un acumulator de calitate producatorul da in fisa tehnica si valoarea (curba) optima de incarcare. Cat timp aceasta nu se depaseste acumulatorul tine cam cat spune producatorul, folosit in conditiile date de acesta. Daca il incarci cu un curent mai mic tot ce pierzi e timpul de incarcare pana la 100% ( cateodata nu reuseste), insa de stricat nu il strici. Daca insa folosesti un redresor care depaseste curentul maxim de incarcare iti spun din experienta ca poti strica bateria rapid, dar rapid de tot.
Asa ca a recomanda un redresor 15A pentru un acumulator de 100Ah nu e corect, daca nu cunosti fisa tehnica a acestuia. De aceea redresoarele scumpe, moderne, electronice, se autoadapteaza.

Legat de bateriile pe Litiu, care au incorporat circuitul electronic BMS, sa stiti ca acesta nu corecteaza curentul de incarcare, doar inchide sau deschide circuitul celulelor astfel incat acestea sa se descarce sau sa se incarce constant, fara a depasi tensiunea minima, respectiv maxima.
 
Io am o vorba dacă i barba ai si piepten .
Dacă vrei o încărcare ok sa ții curba de încărcare ,pe care o știu f bine la un acumulator de 100 de amperi nu ai cum S o faci cu 6 amperi ne-am.
Vei avea o încărcare liniara cu 6 amperi si aceeași tensiune cap coada .
La toată șmecheria asta trebuie si un încărcător ok ,care costa
 
Nu am, am termic .
Știind aceste probleme si cheltuieli aferente cu acumulatorii ,am renunțat .
Pt a încarcă un acumulator ok trebuie stație nu încărcător .
 
Io am o vorba dacă i barba ai si piepten .
Dacă vrei o încărcare ok sa ții curba de încărcare ,pe care o știu f bine la un acumulator de 100 de amperi nu ai cum S o faci cu 6 amperi ne-am.
Vei avea o încărcare liniara cu 6 amperi si aceeași tensiune cap coada .
La toată șmecheria asta trebuie si un încărcător ok ,care costa
Din nou imi cerscuze, ca intervin.

AlexH. A punctat foarte sintetic si perfect, ceea ce ste esential si necesar sa stim.

Citez “ pe care o știu f bine la un acumulator de 100 de amperi “

Nu stiu cum cunosti curba de incarcare la un acc de 100 A. Doar daca o da producatorul. Si atunci, da.
Fiecare producator , respectiv tip de acumulator, are o asemenea curba de incarcare . Da, sigur poti aproxima, deoarece sistemul (acumulatorul) are o plaja relativ permisiva.
Este o functie (in contextul matematic) care transpusa intr-un graf, iti da parametrii de incarcare dI/dt. Aceasta functie o implementezi in redresor, care mai are si un sistem de analiza de tip feed-back, pentru adaptarea la conditiile de incarcare.

Dar deja intram in SF, NASA, si nu consider ca trebuie sa mai “pedalam” pe subiect.

Observatie : Acest topic, pune accent, (cum cred ca si tu sigur ai sesizat) pe pareri generate de actiunile tale proprii. Adica ce ai trait tu, ce ai sintit tu, ce ai stricat tu. Nu teorii auzite, vzonuri, sau ..........

Si nu spun aceste lucruri din auzite, fara sa probez, spun pentru ca eu am sustinut si finantat un material de cercetare (cam 2 ani a durat) la catedra de “Automatizari” de la faculatea pe care am facut-o hã, hããã.....acum 1.000 ani, pentru a putea construi asemenea statii de incarcare (conduse de un microprocesor), necesare in activitatea mea, in statiile de 110Kv.
Din pacate....ne-am oprit la......omologare.......ca și țiganul la mal.
Dar asta este off topic, si imi cer scuze pentru deviere.

FYI.
Ca si o ultima observatie. Am pe Tractor (VW Touareg), un acumulator mare. Incarcarea o fac cu o statie la care setez curentul maxim 7.....10.....15A. Recomandarea producatorului, este ca la capacitatea acumulatorului, sa pun 15 A. Eu pun in general pe 10, sau 7. Uneori si 15 A.
Fc de cat de mult timp am la dispozitie. Nu ii strica o incarcare lenta. Da, deloc.

Cu stima,
 
conteaza ce incarcator folosesti pt o baterie cu gel?gen unu care zice ca ii ok pentru asa ceva la 200-300lei?exista?inca sunt in cautare de acumulator si incarcator :( bugetul redus ma face sa sper ca exista chestii care sunt mai ieftine,dar ok.In cazul in care aveti de vanzare sau stiti pe cineva care are un acumulator cu gel ok,as fii interesat.multumesc!