Baterii pentru motoare electrice de barca

Geo98

Oblete
Mai stai așa și strânge bănuți și i-ați ceva ok .
o recomandare de ceva ok...?exista un incarcator in bugetul ala?pt acumulator pot aloca un buget de maxim 750lei...m am gandit la un exide gel de 56Ah,dar m am gandit ca pot gasii si cv SH ok...era un optima yellow acum ceva vreme,dar am sunat prea tarziu
 
Asa este, dar sa sti ca pe termen lung se merita pentru baterie. La un acumulator de calitate producatorul da in fisa tehnica si valoarea (curba) optima de incarcare. Cat timp aceasta nu se depaseste acumulatorul tine cam cat spune producatorul, folosit in conditiile date de acesta. Daca il incarci cu un curent mai mic tot ce pierzi e timpul de incarcare pana la 100% ( cateodata nu reuseste), insa de stricat nu il strici. Daca insa folosesti un redresor care depaseste curentul maxim de incarcare iti spun din experienta ca poti strica bateria rapid, dar rapid de tot.
Asa ca a recomanda un redresor 15A pentru un acumulator de 100Ah nu e corect, daca nu cunosti fisa tehnica a acestuia. De aceea redresoarele scumpe, moderne, electronice, se autoadapteaza.

Legat de bateriile pe Litiu, care au incorporat circuitul electronic BMS, sa stiti ca acesta nu corecteaza curentul de incarcare, doar inchide sau deschide circuitul celulelor astfel incat acestea sa se descarce sau sa se incarce constant, fara a depasi tensiunea minima, respectiv maxima.
Scuze ca insist dar vreau sa stiu daca am inteles : Pot sa cuplez acumulatorul Lithiu la termic daca are BMS, sau sa iau un AGM.( cu baterie de 9Ah UPS am incercat si nu s-a intamplat nimic)
As prefera sa astept sa strang ceva bani si sa iau un lithiu de 80Ah. Dar iar nu stiu care ar fi ok, li-ion sau li-polymer
PS:Termicul meu e un Honda 4 timpi de 20HP din 2017 si scoate 12v -6A.

Multumesc anticipat.
 
Ultima editare:

sosoktm

Biban
da, poti sa cuplezi la termic orice acumulator, insa cu sanse reale de a il distruge. LiFePo aduce avantajul unei exploatari cu mai putine riscuri, fata de varianta "lithiu ion", ce e mai sensibila la socuri mecanice si cu risc mai mare de incendiu, in anumite conditii. Nu inteleg totusi de ce vrei neaparat sa incarci de lamtermic. Un electric are consum la treapta medie in zona 10-25 Ah. Cu termicul trebuie sa mergi spre maxim 1 ora ca sa pui inapoi....maxim 30 min de folosire a electricului? Mai degraba un lithiu , ai scapat de kile multe in barca si poti folosi un incarcator potrivit (chiar de capacitate mai mare, daca esti in graba, deoarece accu pe lithiu permit incarcari la curenti mari, 20-50% din capacitatea nominala)
 

danone

Biban
Nu poti cupla direct acumulatorul la termic pt ca risti sa-l descarci in loc sa-l incarci. Pt incarcarea acumululatorului ai nevoie de o tensiune de incarcare de 13,8-14,5V in functie de acumulutor, nu de 12 V. Daca totusi ti s-a pus pata, va trebui sa legi pe iesirea motorului un invertor de 150W de la care vei alimenta incarcatorul acumulatorului , respectiv acumulatorul. Numai ca la cei 5-6 A nu prea vei obtine mare lucru.
 

sosoktm

Biban
termicul NU consuma din baterie in mers, ci doar la pornire(si doar pentru cele cu pornire electrica)!!! Se poate verifica tensiunea de incarcare la diverse turatii , inclusiv ralanti, extrem de simplu , cu un multimetru ;). Da, nu se va incarca mare lucru la 13 volti, insa cu siguranta nu se va descarca :)
 

Geo98

Oblete
Dupa multe cautari ,multe intrebari si cateva recomandari de la colegii nostri, am decis sa imi iau https://www.caranda.ro/en/product/dc12-90/ ,iar ca redresor un ctek 5.0.Comparand cu celalalte baterii ce se invart la pretul asta,am ajuns la concluzia ca aceasta baterie ii cel mai ok ca si pret-calitate.Initial mi-a fost recomandata,dupa care m-am mai interesat putin si am incercat sa o compar cu altele si m-am convins ca asta ii ce imi trebuie mie.Multumesc de ajutor!
 

danone

Biban
Folosesc incarcatorul din lincul de mai jos. L-am luat de pe la Lidl cu vreo 65 lei acum cativa ani. Incarca mai lent dar macar nu risc deteriorarea bateriei. Oricum timp am berechet de incarcare de la un weekend la altul. Bateria e tot timpul cuplata la incarcator. Acesta are functie si indicator de incarcare maxima si limiteaza curentul cand bateria e full.
https://www.revoblog.ro/mi-am-cumparat-redresor-auto-din-lidl/
 

grey-wolf

Biban
Si eu tot redresor de Lidl folosesc . Prima varianta gri fara afisaj . Incarc cu el bateria de la auto (daca si cand e cazul ) bateria de la barca ( sunlight 80Ah Agm ) si bateria pentru sonar ( Litiu 18 Ah ) . La sonar o folosesc de 8 luni si inca nu suspina de la incarcator asa cum m am temut initial .
 

Geo98

Oblete
deci,pe scurt,cu un redresor de la lidl reusesc sa fac treaba (sa incarca un acumulator cu gel) ca si cu CTEK 5.0 ?difera timpul de incarcare?

Folosesc incarcatorul din lincul de mai jos. L-am luat de pe la Lidl cu vreo 65 lei acum cativa ani. Incarca mai lent dar macar nu risc deteriorarea bateriei. Oricum timp am berechet de incarcare de la un weekend la altul. Bateria e tot timpul cuplata la incarcator. Acesta are functie si indicator de incarcare maxima si limiteaza curentul cand bateria e full.
https://www.revoblog.ro/mi-am-cumparat-redresor-auto-din-lidl/
cat timp iti ia sa o incarci?
 

grey-wolf

Biban
Incarcatorul de Lidl incarca max 4 Ah . Timpul de incarcare e destul de mare ,daca te grabesti tare ... nu e cea mai potrivita achizitie .Dar e ieftin ! In teorie pt a incarca 40A ai avea nevoie de 10 ore (zic in teorie pt ca in realitate curentul variaza in functie de mai multe )
Ce scriu ei in descriere : nu e recomandat pt acumulatori cu gel . Eu nu am acumulator cu gel asa ca nu pot sa iti spun cum va influenta incarcatorul de Lidl performantele si durata de viata a unui acumulator cu gel
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Cred ca ultimul model, asta rosu merge si la acumulatorii pe gel. Parca asa imi amintesc ca scria in manualul lor. Dati o fuga pana la un Lidl si verificati acolo.
 

Costi

Biban
unul de ala vechi de la Lidl, fara afisaj am si eu. Trag de ceva ani de el si e ok. Am incarcat si cu gel de 80 AH si dura cam 14-15 ore sa-l incarce maxim. Inca cel mai des l-am folosit sa incarc bateriile de la sonar, 2 bucati de 7 ah. De fapt scrie pe cutia lui ca incarca acumulatori pana in 80ah maxim. Acum pe asta nou, rosu la Lidl am vazut ca e trecut ca incarca pana la 120ah. ma tenta sa iau unul de asta nou... dar parca daca si cel vechi functioneaza nu ma lasa inima sa mai iau unul....
Oricum ma gandesc sa reactivez electricul si sunt in cautare de o baterie pentru el, ceva 80-90 ah, sa fie folosita destul de rar... asa ca nu urmaresc ceva foarte scump.
 

sosoktm

Biban
Am fost pe apa, o zi cu vant foarte slab sau absent , intrat la 7:30 iesit la 17, ancorat toata ziua, deplasarea pentru scanare si repozitionarile exclusiv din electric...am consumat 10% din baterie. 2 persoane in barca, greutate totala a barcii (cu pasageri si bagaje) aprox 550 kg viteza maxima de deplasare cu electricul 7,5-8 kmh kmh. Diferenta mare intre 12 si 24 v, trebuie atentie sporita ca te poate da jos din barca la plecarile nervoase! Deci, e bine bucuriemare
Ca bonus, nu mai am deloc paraziti in sonarclappingclapping
 
Sus