Baterii pentru motoare electrice de barca

Multumesc pentru sfaturi, incerc sa raspund la unele intrebari:
- se incalzesc papucii si cablul pe o lungime de 30-40 cm de la borne ( cablurile sunt originale ale motorului, nu au fost inlocuite)
- se incalzesc destul de tare atunci cand folosesc viteza 5 in maxim 5 min( daca scad pe 3 sunt doar calde)
- bornele si papucii nu sunt oxidati fac contact bine iar piulitele fluture sunt stranse maxim

Urmeaza sa cositoresc papucii deoarece sunt doar sertizati si sa pun un aparat de masura ca sa vad cat curent trage motorul, va tin la curent zimbettt
 

grey-wolf

Biban
Schimba papucii cu uni de cupru si cositoreste i pe aia . Nu incerca sa i cositoresti pe cei actuali . Nu se vor decapa bine asa sertizati pe cabluri . Poate doar cu apa tare .
 

danone

Biban
Am patit la fel cu un Minkota Endura dupa vreo 2 ani de utilizare. Se incalzeau destul de tare si la un moment dat mi s-a parut ca pe alocuri izolatia nu mai avea sectiune rotunda ci ovala de ziceai ca-i topita. Prima data m-am gandit la periile motorului dar m-am gandit inainte de a desface corpul motorului sa schimb cablurile . M-am dus la un magazin de specialitate pe electrice si am luat un cablu mai gros in miez decat cel original si papuci argintati noi la ambele capete care i-am gasit mai trainici pt capacitatea bateriei. La capatul de la baterie am pus papuci tip saiba .Mai greu a fost cu capatul cu motorul (pe care l-am desfacut) unde papucii sunt ca si cei auto dar am gasit ceva solid pe masura. Aici a trebuit sa intervin cu cositor dupa ce i-am strans pe fir ca sa extind suprafata de contact. Dupa interventia asta problemele au incetat. Dupa ce am rezolvat problema m-am indreptat catre conductorul original si i-am facut o autopsie si ce sa vezi, cuprul era inegrit si se lua de pe el un soi de negreala. Unele lite se sfaramau la atingere. Asa ca iti recomand sa faci la fel.
 
Am si eu o intrebare .. pentru un termic de 20 cp cu pornire si electrica plus sonar si pompa de santina plus motor electric 45lbs ce solutie imi dati ? Momentan am doar un agm de 40 Ah
 

Espasia

Somn
In general motoarele electrice pe barci cu dubla tractiune (termic si electric) au doi acumulatori. Cel de starter motor termic este altfel gandit fata de cel de tractiune. Tehnologii diferite. Cel de starter are capcitatea sa debiteze in timp scurt in curent mare, necesar pornirii motorului. La cele elctrice caracteristicile acumulatoarelor, sunt foarte ok descrise in paginile acestui topic.

Deci pompa santina si sonarul le poti utiliza pe acc starter (vezi in general cand pornesti motorul termic ti se reseteaza sonarul - cade tensiunea din acc). Daca nu vrei asta sonarul il poti pune pe acc motor electric.
 
In general motoarele electrice pe barci cu dubla tractiune (termic si electric) au doi acumulatori. Cel de starter motor termic este altfel gandit fata de cel de tractiune. Tehnologii diferite. Cel de starter are capcitatea sa debiteze in timp scurt in curent mare, necesar pornirii motorului. La cele elctrice caracteristicile acumulatoarelor, sunt foarte ok descrise in paginile acestui topic.

Deci pompa santina si sonarul le poti utiliza pe acc starter (vezi in general cand pornesti motorul termic ti se reseteaza sonarul - cade tensiunea din acc). Daca nu vrei asta sonarul il poti pune pe acc motor electric.
Cam cati Ah ar trebui sa aiba acumulatorul pt sonar ? Eu am un hook 5x .. pe testate. voi de care baterie folositi ?
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
am in curte o Laguna 4.8 cu Honda 20cp, iar acumulatorul de pornire este un amarat de 12v 45ah ( aruncat de altcineva de pe o masina) - dar porneste si daca ii arata sfoara zimbettt
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Toti acumulatorii clasici sunt cu acid (Pb - acid). Doar ca in functie de tehnologie difera tipul acidului. Cel mai des intalnit si cel mai ieftin sunt cei cu acid sub forma lichida. Mai apoi gasesti cu gel si AGM (la care acidul tot sub o forma de gel e, dar absorbite in fibre de sticla).
Daca treci la alt nivel deja dai de tehnologii pe baza de litiu si acestea nu mai folosesc mediu acid.
 
Multumesc de raspuns .. am sa iau o baterie de start de 40 Ah pe care pun motor termic si pompa santina .. si una deep cycle de vreo 20 Ah pt sonar .. la motor electric renunt pt moment .. intrebare : daca plasez bateriile la prova in botul barcii as avea pt Acumulatorul de start cabluri cam de 5m . Sa pun sectiune mare de tot .. ca la sudura ? Pt cel dedicat sonarului pot pune de 4-6 mmp .. ce parere aveti ?
 
Sus