• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.

Baterii pentru motoare electrice de barca

Un tip montase 2 motorase minn kota de 30lbs fiecare sunt mici usurele consuma putin si avea 2 baterii de 40Ah si ele usurele barcuta pneumatica usoara 9kg era dinaia tip colac ruseasca si avea o forma speciala in fata tip opinca ,glisa usor pe apa !Barcile astea grele cu podina si placa motor si mai grele merg bine pe motoare cu benzina ! :)
 
Apropo , a folosit cineva bateria Tempest de la Rombat ? Ca cica ar face ceva fata la motorase si ma bate gandul sa iau una mica , de 60 Ah, pentru o rasnita de 30 lbs . Pentru distante de bun simt, pe lac , singur intr-o barcuta. Ca cica are 15 kg ,ceea ce este foarte important pentru mine! Multumesc.
 
Am gasit pe forumuri pareri ale altora care au folosit-o in campare. Concluziile sunt:
-se preteaza la aplicatii usoare (iluminat rulote, frigidere)
-poate fi descarcata cel mult pana la 60% adica la una de 60Ah poti folosi doar 24Ah din full charge.
-numarul de cicluri este net inferior celor dedicate (deep cycle).
As mai adauga si eu - producatorul nu da prea multe detalii tehnice in legatura cu numarul de cicluri, curent maxim de incarcare/descarcare,diagrame electrice, detalii constructive- ceea ce ma duce cu gandul ca lasa pe fiecare sa inteleaga ce vrea si sa te ademeneasca mascat cu pretul modic.
Parerea mea este ca pt aplicatii usoare e buna , dar pentru motoare cu consum de 10-30A poti sa o pui usor in scurtcircuit si sa o termini ireversibil. Deci nu este solutia inteleapta .Recomandarea mea este sa mai pui inca ceva la pret si sa cumperi ceva dedicat. Ti-as recomanda ca si solutie economica o baterie AGM pt stocari de energie in aplicatii solare care este mult peste asta si mult sub pretul celor cu gel.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Salutare,
Anul trecut m-am hotarat sa imi iau un motor electric, si sa scap de cel termic de 24kg. Insa bateriile pt asta electric sunt mai grele decat motorul actual (peste 30kg una de min 100AH). De aia am cautat baterii LiFePO4. Astfel am ajuns sa gasesc in China de la un producator vechi baterii la preturi decente fata de EU, cu sistem de protectie incorporat si concepute special pt tractiune. Problema ramane insa trasnportul: 550USD pt o baterie de 12.8V si 100Ah.
Ma incanta astea deoarece la 16kg si peste 2000 cicluri de incarcare-descarcare pana la 0%, par a fi solutia ideala.Doar sa reusesc sa o aduc fara transport.
Pt mine conteaza greutatea (probleme cu spatele) si stiu ca mai ieftin e un termic de 2 cai, dar cu galagia nu ma mai impac.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Am vazut bateria asta pe cand eram in cautare. Pretul e bun, insa nu are BMS, sistemul de protectie incorporat, ceea ce poate reduce considerabil durata de viata. E compusa din celule identice, asta insa nu inseamna ca se vor incarca si descarca identic intotdeauna. Din ce m-am interesat acum vreo cateva luni, bateriile astea sunt produse tot in china, lucru ce nu e neaparat rau.
Un alt lucru e ca nu vor putea onora comenzile decat din luna mai incolo, asta doar daca faci plata integrala inainte. Cost final plus transport 640,4 €, adica 7,11€/A pt o baterie fara protectie incorporata.
Pana la urma o sa comand din China, daca reusesc sa o "strecor" printre alta marfa si ies la 7€/A la o baterie cu BMS conceputa pt un motor electric de 55lbs.
 
Alex, ma uimesti cu bateriile alea cu BMS. Pana acum nu am mai auzit de asa ceva. De sistemul asta de management am mai auzit si stiu cam ce face intr-o cladire, dar inclus in baterie chiar ca nu -mi pot imagina. Da-mi ceva detalii.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Nu sunt expert in domeniu, insa cand e vorba sa scot peste 500 eur pt o bateria, atunci incerc sa ma documentez cat mai mult. Pe scurt eu am inteles ca BMA (battery management system) este un sitem electronic care are rolul de a monitoriza celulele individuale dintr-o baterie de acumulatori. Protejeaza impotriva incarcarii si descarcarii peste limite, impotriva temperaturii excesive si balanseaza incarcarea, descarcarea. Adica, citind starea fiecarei celule in parte poate opri folosirea ei sau incarcarea daca aceasta depaseste valorile prestabilite.
Va rog cititi https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_management_system. Sunt mai multe date si poate sa intelegeti mai bine.
 
Am luat-o in noiembrie 2012 , am folosit-o 3 sezoane:2013,2014 si 2015.
O folosesc cu un Endura de 40 lbs cam 8-10 ore /partida pe lac aproape in fiecare weekend de vara. La o partida consum cam 40-50Ah masurati ( http://olx.ro/oferta/multimetru-digital-cu-voltmetru-watt-metru-si-ampermetru-max-60v-ID4BBJM.html ). Starea ei actuala este exceptionala.
La alegerea unei baterii trebuie luat in calcul valoarea curentului maxim de descarcare , care trebuie sa fie mai mare decat curentul maxim consumat de motor.
Secretul bunei intretineri consta in incarcarea imediata dupa terminarea partidei. Orice intarziere de a pune la incarcat bateria imediat dupa descarcare poate conduce la sulfatare ce se traduce prin pierderea partiala a capacitatii pana la degradare totala.
 
Pare ok, singurul comentariu e ca imi pare prea usoara (numai 23 kg) pt a fi cu gel la capacitatea asta de 75Ah. Eu am avut un Exide Gel de 60Ah care a avut 23 kg. Un gel adevarat la capacitatea de 75Ah se invarte undeva pe la 28 kg. Diferenta asta imi ridica semne de intrebare.
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Din ce cunosc eu, cele mai indicate pentru motoare electrice ar fi bateriile Optima. Nu am cautat preturi dar banuiesc ca sunt scumpe.