Baterii pentru motoare electrice de barca

grey-wolf

Salau
Exista Li io si Lifepo4 dedicate pentru start si incarcare la alternator( pt auto si moto ) . La restul este contraindicat . Daca comandati de la,, fratele galben " obligatoriu precizati ca doriti sa o folositi si pt start . Altfel ciuciu batrie si ciuciu garantie ( nu ca ar mai trimite careva bateria in China )
 
A mea nu…….glumesc desigur.

Intrebare, caci este mai usor sa intrebi decat sa cauti……clapping..
Cei ce aveti acumulatori cu Litiu, ce necesita o incarcare “speciala”, cum incarcati bateriile de acumulatori de la alternatorul motorului termic. Daca faceti asa ceva.
Aveti un convertor special?

Sunt curios.
Rebelcell are un invertor cu incarcare dedicat
https://www.rebel-cell.com/product/12-6v13a-range-extender/. Pretul destul de maricel avand in vedere ca in specificatii spune ca nu incarca bateria 100%.
Daca e un must cred ca cea mai buna varianta este un invertor de la 12-220v la care se conecteaza incarcatorul dedicat.
 

Hades

Somn
Eu nu am dat ”like-uri la acest subiect că nu am barcă, motor și nu mă pricep. Dar dacă mai citesc mult pe aici elimin ultima condiție și o să devin ”doctor” !!!
 

Meserie

Biban
Eu nu am dat ”like-uri la acest subiect că nu am barcă, motor și nu mă pricep. Dar dacă mai citesc mult pe aici elimin ultima condiție și o să devin ”doctor” !!!
Ce ii greu? bateria start stop care este folosita la auto se incarca de la alternator in timpul functionarii.Poti folosii o bat start stop la motor el de barca-cu conditia sa nu o descarci de tot ca ai bulit o! Bateriile de tractiune sunt construite ca sa fie descarcate profund,de aceea nu se pot incarca in timpul functionarii motorului termic,dar au nevoie de incarcator separat adecvat.
 

Espasia

Somn
cred ca cea mai buna varianta este un invertor de la 12-220v la care se conecteaza incarcatorul dedicat.
Multumesc Bogdan.

Da. Si eu ma gandeam la urmatorul circuit.
Generator (alternatorul) --> baterie start/stop pe post de buffer si preluare"mizerii" date de alternator/redresor motor barca (poate fi una chioara)-->invertor, da bun nu orice gunoi, -->redresor dedicat Lithi-->acumulator tractiune lithiu. Tot ansamblul se poate monta intr-un powerbox, daca se doreste portabilitate sau in barcazele de "fer sau plastic" in compartimentele folosite de voi.

Un pic as fi atent la invertor, nu stiu redresorul ptr Lithiu cum reactioneaza la forma de unda ce o scoate invertorul. Ca nu este sinusoidala, mai are zbarciuri, spikeuri, etc...De aceea ziceam de invertor, da bun. Eventual si un filtru?!?!? Nu este mare lucru, sa stiți

In rest nu este complicat si poti sa iti asiguri o autonomie ok cu motorul electric. Mai ales daca mergi undeva unde nu ai energie electrica.

PS Interesanta scula de la RebelCell. Da si scumpă, ca nu o pui pe masina, o pui pe barca, si tot ce tine de barci---scump nene, scump.

Cu stima,

PS. Eu asa voi face cand trec pe baterie LIthiu. Dar imi convine aia grea, pe bot, ca ma tine bine cu glisajul
 

alinm

Stiuca
Salut, nu stiu daca e ok dar... pentru li-ion si lifepo4 oare nu ar merge un regulator de incarcare de la eoliana sau solara alimentat de la motorul termic?

Sau mai degraba convertizoarele de curent continuu ce le folosesc si astia cu rulote ...

 

Meserie

Biban
Salut, nu stiu daca e ok dar... pentru li-ion si lifepo4 oare nu ar merge un regulator de incarcare de la eoliana sau solara alimentat de la motorul termic?

Sau mai degraba convertizoarele de curent continuu ce le folosesc si astia cu rulote ...

Azi am pus la apa minnkota terrova55 lbs ipilot alimentat cu o baterie LifePO4,dupa 4 ore in ancora pe curent,deplasare la punct memorat cu ipilot,si deplasari in regim manual,seara la debarcader bateria imi arata 100/100 si tensiunea de la 13 v era 12,9v.Incarcatorul ei original si gata mergi la pescuit fara dureri de cap!
 

Meserie

Biban
Am uitat sa specific ,bateria are12V/100ah,m am dat și vineri cu motorul la spinning pina pe la 11,după aceea vreo 3ore de pescuit vertical cu sonarul pe rău,zi fără rezultate tacuri și 1 strapazan,seara tot 100/100 și 12,8 v arată.In port am avut“serbare”-stropirea motorului cu Vecinul de debarcader.Am încheiat serbarea cu o baita de pe debarcader,îmbrăcat,afara erau 6 grad.,restul nu prea îmi amintesc-norocul meu ca am avut haine de schimb.Vecinul mi a zis ca a fost boosterul,al3- le-a vaccin anticovid.thumbup
 

Tacuc

Biban
Lucrez la instalația electrică pentru motorul electric. Mă gândesc ca încărcătorul bateriei să îl amplasez în compartimentul acesteia și să fie conectat permanent la baterie, iar pe capacul compartimentului să montez o priză de exterior în care să intru cu un ștecher atunci când vreu să încarc bateria. Întrebarea este va fi vreo componentă afectată dacă încărcătorul este conectat la baterie și atunci când nu încarcă? Sau ar fi necesar să montez un contact general pe + de la încărcător la baterie să întrerup circuitul când nu se încarcă bateria.
Și dacă tot vă consult pe partea de circuite, motorul este afectat în vreun fel dacă este conectat permanent la baterie?
Mulțumesc.
 

Espasia

Somn
Întrebarea este va fi vreo componentă afectată dacă încărcătorul este conectat la baterie și atunci când nu încarcă?
Nu. Si cu cel mai super simplu incarcator, curentul “pierdut” de baterie cand nu se incarca este insignifiant.
ar fi necesar să montez un contact general pe + de la încărcător la baterie să întrerup circuitul când nu se încarcă bateria.
Ideal ar fi sa pui o cheie (separator, intrerupator) intre + baterie si absolut toate circuitele ce pleaca/vin la acumulator. Si cu aia sa te joci cand pleci din barca sau cand intri in barca.
motorul este afectat în vreun fel dacă este conectat permanent la baterie?
Nu.

Dar daca pui o cheie generala, scapi de toate aceste “probleme” ridicate de tine.

Eu asa as face. De fapt asa si am pe barcazul mare. La galosul pleumatic ma joc putin altfel, cu conectori si powerbox-uri, dar principiul este același.
 

Meserie

Biban
Eu între motor- minnkota 55 lbs și baterie am o siguranța 60A cu decuplare automata la protecție-găsești la Claudiu.Când am terminat actionez butonul de decuplare și am plecat liniștit.Incarcatorul l am prins de peretele cutiei de la prova unde este și bateria,când il folosesc cuplez doar +,- este legat permanent la încărcător.Am sursa de 220V la capătul Pontonului de ancorare.
 

Tacuc

Biban
Eu între motor- minnkota 55 lbs și baterie am o siguranța 60A cu decuplare automata la protecție-găsești la Claudiu.Când am terminat actionez butonul de decuplare și am plecat liniștit.Incarcatorul l am prins de peretele cutiei de la prova unde este și bateria,când il folosesc cuplez doar +,- este legat permanent la încărcător.Am sursa de 220V la capătul Pontonului de ancorare.
Siguranța în cauză am comandat-o și eu, dar nu știam că este automată, nu am văzut-o încă, o voi primi odată cu motorul. Merci de informație, problema rezolvată. Voi mai monta decât un contact general cum mi-a indicat Espasia între baterie și încărcător.
 

MihaiM

Oblete
Bună ziua, am nevoie de câteva sfaturi pentru achiziție baterie la un motor electric de 40lbs care va fi folosit 90% pe lac, baltă fără apă curgătoare. Tot ansamblul barcă gonflabila cu tot cu pasager nu va depăși 120 kg fără baterie. Barca o voi folosi pentru spinning, nu plimbare. Mă interesează câteva opțiuni calitate preț acumulator plus încărcător aferent. Buget 500-700 lei
Mulțumesc anticipat!
 

Tacuc

Biban
Bună ziua, am nevoie de câteva sfaturi pentru achiziție baterie la un motor electric de 40lbs care va fi folosit 90% pe lac, baltă fără apă curgătoare. Tot ansamblul barcă gonflabila cu tot cu pasager nu va depăși 120 kg fără baterie. Barca o voi folosi pentru spinning, nu plimbare. Mă interesează câteva opțiuni calitate preț acumulator plus încărcător aferent. Buget 500-700 lei
Mulțumesc anticipat!
Nu vorbesc din experiență, fiindcă sunt la început în domeniu, dar din ce am studiat să pot face achizițiile pentru mine, nu cred că vei găsi la acest buget acumulator și încărcător care să te satisfacă. Decât să te grăbești să achiționezi ceva ce nu te va mulțumi, mai bine mai aștepți, mai faci ceva economii și cumperi ceva de calitate.
 

Meserie

Biban
Bună ziua, am nevoie de câteva sfaturi pentru achiziție baterie la un motor electric de 40lbs care va fi folosit 90% pe lac, baltă fără apă curgătoare. Tot ansamblul barcă gonflabila cu tot cu pasager nu va depăși 120 kg fără baterie. Barca o voi folosi pentru spinning, nu plimbare. Mă interesează câteva opțiuni calitate preț acumulator plus încărcător aferent. Buget 500-700 lei
Mulțumesc anticipat!
Baterie Caranda

Acumulator 12V 70Ah Deep Cycle GEL FCDG12-70 +încărcător CTEK MXS 7.0 sau 5.0​

corespondenta: 40 lbs- Constanța. MAX 35Ah
 

alinm

Stiuca
Salutari. E mica bateria de 70ah in opinia mea.

Depinde si cat vrei sa te plimbi dar ... Socoteste ca motorul de 40lbs ia cam 40A in treapta a 5-a. Asta inseamna ca la o baterie deep cycle de 80AH pe care o descarci 50% ai autonomie de 1h. La cca 5km/h viteza in treapta a 5-a inseamna ca distanta pe care o parcurgi e de ... 5km. Daca mergi in treapta 4 sa z8cem, viteza e in jur de 3km/h, curentul e mai mic dar tot cam atata distanta faci doar ca in mai mult timp (si pescuiesti mai putin ...).

Astia 5km is putini. Pe o balta de 3km abia faci o tura dus intors dintr-un capat in altul si ultima 100m o faci cu viteza redusa. Pe o balta mai mica te mai si repozitionezi de cateva ori.

Asta e un aspect despre care am postat recent, in momentul in care scade viteza inseamna ca bateria e cam descarcata si nu mai tine tensiunea la curentul ala absorbit. Daca continui sa mergi asa (cum am facut si eu), o sa strici foarte repede bateria.

Solutia ar fi sa pui 2 baterii de 80ah in paralel. Asa injumatatesti curentul absorbit din fiecare baterie si vei folosi mai multa energie stocata. Am postat un filmulet cu 1+1=2,7 baterii in mesajul asta:

Postează în subiect 'Motoare Electrice pentru barca' https://spinningclub.ro/threads/motoare-electrice-pentru-barca.408/post-133958

Apoi, trebe deep cycle nu baterie de pornire, sunt bateriile deep cycle stationare care nu sunt facute pentru aplicatia asta, trebe sa cauti baterii de tractiune. Aste sunt alea care sunt recomandate pentru carucioare electrice ... O baterie din asta, AGM, la 80AH, cantareste cca 22-25kg. Si daca pui 2 ... Dar tot mai bine 2 in paralel, si daca-s de 50ah decat una de 100, atat pentru caracteristica asta cat si pentru faptul ca is mai usoare si le cari mai usor pe rand decat una grea odata.

Alternativa sunt baterii Lifepo4 sau liion la de 10 ori bugetul tau. Aparent nu sunt solutii simple
 
Am comandat o baterie de start motor termic lithiu ion rebelcell 12V12Ah pentru a o inlocui pe cea existenta AGM de 20 kg. Apare trecut pe net ca si indicatie a producatorului a nu se alimenta si sonare, lumini la aceasta baterie. Oare un amarat de voltmetru pe care l am montat pe barca pt a vedea de la distanta permanent voltajul bateriei ar fi o problema sa l las pe circuitul de start motor termic ? Normal nu ar avea vreo problema. Dar bateriile astea fiind mai ciudate, habar nu am .
 

Meserie

Biban
Am comandat o baterie de start motor termic lithiu ion rebelcell 12V12Ah pentru a o inlocui pe cea existenta AGM de 20 kg. Apare trecut pe net ca si indicatie a producatorului a nu se alimenta si sonare, lumini la aceasta baterie. Oare un amarat de voltmetru pe care l am montat pe barca pt a vedea de la distanta permanent voltajul bateriei ar fi o problema sa l las pe circuitul de start motor termic ? Normal nu ar avea vreo problema. Dar bateriile astea fiind mai ciudate, habar nu am .
Bateriile de start stop sunt doar ptpornirea unui motor, unele autoturisme au sau aveau voltmetru la bord,dar sunt mai mult pt a arată nivelul de încărcare (al alternatorului).Voltmetrul este totuși un consumator,dacă chiar vrei sa l montezi la baterie, eu as inseria pe circuitul voltmetrului un întrerupător cu revenire, cu contact normaldeschis.
Pentru barci,rulote, lumini de navigație,sonare se utilizează baterii 12 v Deep Cycling,( de tracțiune se mai numesc)cu descărcare profunda-totala-au autonomie mare.Pt sonar recomandarea este sa folosesti o baterie Deep Cycling ,iar pe circuitul “+”sa montezi o siguranța fuzibila de valoare aproape de consumul(amperajul) sonarului-vezi specificații tehnice.
 
Bateriile de start stop sunt doar ptpornirea unui motor, unele autoturisme au sau aveau voltmetru la bord,dar sunt mai mult pt a arată nivelul de încărcare (al alternatorului).Voltmetrul este totuși un consumator,dacă chiar vrei sa l montezi la baterie, eu as inseria pe circuitul voltmetrului un întrerupător cu revenire, cu contact normaldeschis.
Pentru barci,rulote, lumini de navigație,sonare se utilizează baterii 12 v Deep Cycling,( de tracțiune se mai numesc)cu descărcare profunda-totala-au autonomie mare.Pt sonar recomandarea este sa folosesti o baterie Deep Cycling ,iar pe circuitul “+”sa montezi o siguranța fuzibila de valoare aproape de consumul(amperajul) sonarului-vezi specificații tehnice.
Voltmetrul in cauza este un f mic consumator. L am avut si este montat in continuare pe circuitul de start al termicului impreuna cu un intrerupator manual. M a derutat insa informatia ca la aceste Lithiu Ion nu se leaga sonare, lumini . Ma gandesc ca se refera doar la faptul ca ar scadea capacitatea de acumulare electrica.
 

Espasia

Somn
Normal nu ar avea vreo problema.
Absolut nici una. Voltmetrele au o impedanta extrem de mare, asa ca bateria nu va simti nici un consumator......Ca un fir de par in calea p _ _ _ii.
PS Expresie de la fostul meu sef de la dep meu de proiectare......:):):) din firma.....

Voltmetrul este totuși un consumator,dacă chiar vrei sa l montezi la baterie, eu as inseria pe circuitul voltmetrului un întrerupător cu revenire, cu contact normaldeschis.
Eu ma gandesc ca daca il folosesti ptr start/stop nu trebuie sa iti faci griji. Caci la cat consuma intr-o zi voltmetrul tau digital, il recuperezi in 10 s de mers motor termic....Consumul cred ca este in jur de 50 mA. Adica in 12 ore iti halește din baterie 0,6 Ah. Asa ca.....Nu ai treaba.

PS. Asa ceva mi-am facut eu si ptr bateria de start --> clasica dar si ptr motorul de bot --> deep-cycling. Si asta pentru ca bateriile raman in barca, si daca nu le folosesc, voltmetrul lumineaza de pomana. Dar ambii acumulatori sunt pusi in Power-Box caci barca mea este dă cauciuc. Si instrumentele sunt montate pe cutii, cu mufe, intrerupatoare, etc, etc, etc...:):):)

Dar cand sunt pe baltoaca le las aprinse sa vaz.....Ce? Un rahat, da sa ma dau io electricianu lu' peste. De fapt pe voltmetre am si incarcatoare 5 V, USB. Si si de aia le-am montat.
Stiti si voi cum sunt chinezariile.
Si verifica voltmetrul cu un multimetru cat de cat bun (precis), caci factorul de eroare la ele este cam mare. Eu am gasit si cu dif de 10%. Adica la 12,8 V masurat cu 3 aparate, voltmetrul chinezot imi arata 13,6V.

Eu iti spun, ce am facut eu pe barcazele mele, ca din bateria de start/stop sa alimentezi totul, mai putin motorul de bot. Si sonar, si lumini (daca ai), si start termic, si USB-uri ptr device-uri.
Si bateria de Start/stop nu trebuie sa o iei AGM.....De ce sa dai bani anapoda in plus? Sau Gel? Sau alte tehnologii? Da, un Lithiu daca esti cu probleme de greutate. Eu am pus una de 40Ah, ce are cred 10 Kg. SUPER. Clasica cu H2SO4+H2O si Pb. Ce, ai pe barca motor cu start/stop sa se opreasca la stop? de iti trebe AGM? Nu. Atunci?
Dar bateria ptr motorul de bot eu acolo m-as concentra, sa fie cat mai barosana si cat mai bine intretinuta...si daca se poate si usoară....'Mniezău primeasca.....A mea are 31 Kg. De aia o si las permanent in "galoșu' pneumatic". De fapt pe ambele. Si le incarc inainte de plecare la pescuială. Ca nu ma doare mana.

Dar eu asa fac, nu inseamna ca sunt "Alatoiahul" instalatiilor electrice din barcaze. Nu? fiecare cum crede de cuvinta

O zi buna sa aveti.
 
Sus