Normal nu ar avea vreo problema.
Absolut nici una. Voltmetrele au o impedanta extrem de mare, asa ca bateria nu va simti nici un consumator......Ca un fir de par in calea p _ _ _ii.
PS Expresie de la fostul meu sef de la dep meu de proiectare......



din firma.....
Voltmetrul este totuși un consumator,dacă chiar vrei sa l montezi la baterie, eu as inseria pe circuitul voltmetrului un întrerupător cu revenire, cu contact normaldeschis.
Eu ma gandesc ca daca il folosesti ptr start/stop nu trebuie sa iti faci griji. Caci la cat consuma intr-o zi voltmetrul tau digital, il recuperezi in 10 s de mers motor termic....Consumul cred ca este in jur de 50 mA. Adica in 12 ore iti halește din baterie 0,6 Ah. Asa ca.....Nu ai treaba.
PS. Asa ceva mi-am facut eu si ptr bateria de start --> clasica dar si ptr motorul de bot --> deep-cycling.
Si asta pentru ca bateriile raman in barca, si daca nu le folosesc, voltmetrul lumineaza de pomana. Dar ambii acumulatori sunt pusi in Power-Box caci barca mea este dă cauciuc. Si instrumentele sunt montate pe cutii, cu mufe, intrerupatoare, etc, etc, etc...


Dar cand sunt pe baltoaca le las aprinse sa vaz.....Ce? Un rahat, da sa ma dau io electricianu lu' peste. De fapt pe voltmetre am si incarcatoare 5 V, USB. Si si de aia le-am montat.
Stiti si voi cum sunt chinezariile.
Si verifica voltmetrul cu un multimetru cat de cat bun (precis), caci factorul de eroare la ele este cam mare. Eu am gasit si cu dif de 10%. Adica la 12,8 V masurat cu 3 aparate, voltmetrul chinezot imi arata 13,6V.
Eu iti spun, ce am facut eu pe barcazele mele, ca din bateria de start/stop sa alimentezi totul, mai putin motorul de bot. Si sonar, si lumini (daca ai), si start termic, si USB-uri ptr device-uri.
Si bateria de Start/stop nu trebuie sa o iei AGM.....De ce sa dai bani anapoda in plus? Sau Gel? Sau alte tehnologii? Da, un Lithiu daca esti cu probleme de greutate. Eu am pus una de 40Ah, ce are cred 10 Kg. SUPER. Clasica cu H2SO4+H2O si Pb. Ce, ai pe barca motor cu start/stop sa se opreasca la stop? de iti trebe AGM? Nu. Atunci?
Dar bateria ptr motorul de bot eu acolo m-as concentra, sa fie cat mai barosana si cat mai bine intretinuta...si daca se poate si usoară....'Mniezău primeasca.....A mea are 31 Kg. De aia o si las permanent in "galoșu' pneumatic". De fapt pe ambele. Si le incarc inainte de plecare la pescuială. Ca nu ma doare mana.
Dar eu asa fac, nu inseamna ca sunt "Alatoiahul" instalatiilor electrice din barcaze. Nu? fiecare cum crede de cuvinta
O zi buna sa aveti.