Baterii pentru motoare electrice de barca

Espasia

Somn
Apare pe fisa produsului . Trecuta la prezentare de catre vanzatori.
O poti posta sa vedem si noi? Este chiar interesant a chestia.

Sa ma trăznească, de pricep logica asta. Nu gasesc nici un argument stiintific. Cum plm, legi motor electric-demaror (impedanta inductiva in acest caz, si sa zicem ca nu este compensat intern in demarorul motorului, s-ar putea sa le preia BMS-ul) si nu ma lasi sa leg sarcini preponderent rezistive? (aparate, becuri, led-uri....de putere minimala....si alte kakaturi?).

Out off Topic:
Iti spun ce patesc eu pe barcazul mare.
Am barca cu motor de 130CP un Honda cu injectie, Nu este nou - are deja aprox 9 ani. Ca si barcazul. Cand le-am luat . Are un acc de (cred) 75 Ah sau 90Ah. Nu conteaza. Pe care nu il incarc decat primavara cand las barcazul la apa. In rest se incarca el cand merg cu barca. Ies de 4...7 ori pe an in Delta.
DAR opresc motorul termic (ca altul nu am) si cand il pornesc sonarul se stinge si se aprinde. Explicabil deoarece la ditamai motorul cand dai la demaror tensiunea din acc se duce sub 9 V. Explicabil.
Iar SOnarul are si el peste 10 ani. Deci o vechitura. Un Raymarine sonar+harti
Acelasi montaj electric il am pe barcazul de guma......Pe acc clasic de 40 Ah este si demaror si sonar. Pornesc motorul de 20 CP si nu am nici o treaba. Sonarul, un Lowrance HDS. Nu clipeste nu se stinge. Aici stiu ce este-Chestie de aparat, resp sonar.
De aia ma gandesc sa puna astia interdictii? Sa nu le faci apoi sesizare ca ti s-a stins sonarul cand ai demarat cu barcazul, pornind din cheie, si de aia ai intrat in stanca, ca nu ai vazut adancimea.....

Bai frate, am tot citit despre acesti acumulatori si mai ales despre regimurile de incarcare- (care culmea nu sunt asa pretentioase ca la un VRLA, GEl, AGM, etc....cu desulfatari, trenuri de impulsuri curent/tensiune.....bla, bla, bla) si nu inteleg aceste restrictii. Chiar imi scapa ceva.

Da Inteleg de ce nu te lasa sa legi (daca nu este facut special) acumulatorul cu Lithiu, normal la alternator, daca nu este dedicat. Aia imi este clar. (Acolo la alternator e bine sa pui unul clasic ce este si foarte permisiv si nepretentios, daca nu esti constrans de greutate/dimensiune) -Dar cum spuneam un 40 Ah are pana in 10...12 Kg.

Da ca sa nu leg sarcini (consumatori) ce nu imi produc alterari ale sistemului?!?!......Ce plm, de aberatii imi pot induce aparatele in regim de curent continuu de 12....24V la comutatie? hai sa fim seriosi.

Bai da poate sunt io prea prost, si nu realizez. Este si asta o idee. Las ca dupa ce vedem fisa, data de colegul nostru, trecem la sapaturi. Ca m-am-nervat.

Parerea mea vs vanzatori.......Frate un acc ptr pornit, un acc lumini, un acc sonar, s.a.m.d. Si toate Lithiu Ion sau Polymer. Asa ca sa le cumperi pe toate......

Hai sa vedem continuarea....

Pentru Moderatori: Daca iar am cârmit spre "gardul din vale", cu comentariile mele, stergeti postarea, dar sa vedem fisa tehnica, si recomandare vanzator (Sau producator)

Cu stima,
 
S

sosoktm

Guest
lasa moderatorii, ca ai perfecta dreptate. Un acc de lithiu e PERFECT pentru consumatori tip sonar, ce sunt mai pretentiosi la voltaj. Insa, pacientul disectiei actuale e o baterie de lithiu optimizata pentru multi CCA pe care ii cere un motor termic mare la pornire, respectiv e gandita sa ramana permanent in regim de incarcare 100% prin curentul de la alternatorul termicului. Cred ca recomandarea este mai degraba gandita sa protejeze utilizatorii fara minimele cunostiinte specifice, pentru a evita situatii in care bateria nu mai are energie destula pentru pornirea unui termic mare, si prostu` s-a dus la 5 km in larg cu pisi, pentru o serenada cu finalizare :). Cu un sonar, o muzica sau mai stiu eu ce lumini ambientale halesti rapid juma' din rebelcell ul ala rosu.
Adaug ca, la rebelcell ul de 50 Ah pe care l-am folosit mai mult de un an pe termic
+sonar+alti consumatori , dupa ce coboram sub 50% din capacitate, la pornirea termicului aveam flicker, dar nu mi se stingea sonarul, astfel incat la maxim 3 pescuieli reincarcam bateria.
 
Textul fiind :
It is also not suitable as power supply for marine electronics , depth sounders , lighting etc. You always need to connect such equipment to a separate battery.
 

Espasia

Somn
Scuzati-mi patinările……..prin boscheți. Acum am vazut ca este vorba de un acumulator de 12 Ah. Iar ceea ce spune producatorul este corect. In spiritul scenariului descris de sosoktm , da daca mergi 3 ore cu sonarul mai pleaca tot o fuga motorul termic. Acum sunt sonare si sonare……Ala de il am eu, are parca Imax=3,5A. Parca. sau 5. Naiba le stie. Ai bagat 3 ore de pescuiala, gata cu start-ul la cheie.
Apropo, Cristian11 , ce putere are motorul termic? Caci la asemenea acc ma gandesc ca nu este de putere mare. Si daca nu ai energie in acc, pornesti la sfoară. Nu? Si mergi ceva pana il incarci.

Da, scuze. Ma arunc ca si arcul de dormeza…….si cand te gandesti ca pe multi ii “cert” ca nu citesc topicurile complet……..Gata, mea culpa.

O zi buna.
 
Scuzati-mi patinările……..prin boscheți. Acum am vazut ca este vorba de un acumulator de 12 Ah. Iar ceea ce spune producatorul este corect. In spiritul scenariului descris de sosoktm , da daca mergi 3 ore cu sonarul mai pleaca tot o fuga motorul termic. Acum sunt sonare si sonare……Ala de il am eu, are parca Imax=3,5A. Parca. sau 5. Naiba le stie. Ai bagat 3 ore de pescuiala, gata cu start-ul la cheie.
Apropo, Cristian11 , ce putere are motorul termic? Caci la asemenea acc ma gandesc ca nu este de putere mare. Si daca nu ai energie in acc, pornesti la sfoară. Nu? Si mergi ceva pana il incarci.

Da, scuze. Ma arunc ca si arcul de dormeza…….si cand te gandesti ca pe multi ii “cert” ca nu citesc topicurile complet……..Gata, mea culpa.

O zi buna.
Motorul are 20 cp. Si nu am spus ca vreau sa pun sonar in paralel cu termicul sau alte minuni. Sonarul il am pe o alta baterie Li Ion dedicata. Am spus ca am un amarat de voltmetru digital care haleste posibil un curent de maxim 20 mA curent continuu . Si ma intrebam doar, DOAR, daca singura problema este rezerva de energie care nu trebuie consumata in vederea pornirii la demaror a respectivului termic. Si speram ca stie cineva cate ceva mai mult despre aceste baterii lithiu ion in acest caz in care este nevoie de un curent f mare la pornire. Ca daca e vorba doar despre economisirea capacitatii (12Ah e cam putin) , nu cred ca acel volmetru digital sa aiba vreo influenta. Multumiri.
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Iti spun eu, nu ai probleme cu consumatori mici: pompa santina, lumini, voltmetru. Am aceeasi baterie si nu am probleme
 

Meserie

Biban
Voltmetrul in cauza este un f mic consumator. L am avut si este montat in continuare pe circuitul de start al termicului impreuna cu un intrerupator manual. M a derutat insa informatia ca la aceste Lithiu Ion nu se leaga sonare, lumini . Ma gandesc ca se refera doar la faptul ca ar scadea capacitatea de acumulare electrica.
Acest li-ion este o baterie de start și ca orice baterie de start dacă nu ești atent și o descarci total sau aproape de valoarea 0 o distrugi. De aceea îți spune ca nu este recomandata la alimentarea luminilor, sonare etc. Motoarele termice ( pe benzina)de barca cu start electric au și dispozitiv electric de încărcare incorporat care generează c continu in baterie in timpul funcționarii,deci bateria in cauza se încarcă imediat după pornire.
 

shogunu65

Stiuca
Lada din link.ul postat duce temperatura pana la - 22 gr C maxim, însă functionează doar pe curent, continuu sau alternativ.
Waeco este un brand foarte laudat, specializat pe agregate portabile frigorifice profi ptr camping etc.
Singura temere adâncă pe care o am este ca dacă iau o baterie LiFePO4 chinezească accesibilă ca preț sunt șanse apreciabile să apară probleme de la cele mai mici pana la cele mai mari ...
Aici de fapt vroiam sa ajung, la aceste baterii tentate ca preț. Brandurile astea de pe AliExpress de baterii sunt încă insuficient explorate și încă nu si.au demonstrat suficient calitățile si anduranța in timp, dar chiar si asa tot mă tentează una ... Inexistența unui dealer autorizat aici in tară care sa asigure garanția face si mai riscantă achiziția. Gratis nu există , ieftin nu rezistă e vorba aia ...
Salut. Ai comandat până la urmă bateria? Mă interesează și pe mine o combinație de baterie LiFePo4 cu panouri solare plus un controler de încărcare. Le as folosi pentru nevoia de curent din tabără (lumini led, încărcare telefon, etc.) plus alimentarea unei lazi frigorifice. La lazi am tot studiat problema și am văzut că sunt unele de la Engel (eu mă gândeam să iau un MR-040F) care au consum destul de mic. Asta de care spun, am văzut că stă sub 40 wați consum. Până să mă uit la asta urmăream preturile la un dometic acx 40g (varianta care merge cu cartușe de gaz), dar am văzut că sunt unii pe Amazon care se plâng că sunt probleme cu funcționarea pe gaz.
 
shogunu65 , eu nu am luat bateria de pe Ali , e parte dintr.un proiect nedemarat încă însă și.a luat.o un prieten dar abia i.a venit , săptămâna viitoare o bagă în treabă și voi avea un feed.back în curând de la el.
Prețul de achiziție este muuult mai bun fata de concurenta consacrată, fiind la jumătate de preț (la o sumă mare) cea chinezească însă implică lipsa garanției, insă producătorul are sute de feed.back.uri pozitive ceea ce nu trebuie minimalizat. Acum dacă le pui in scurt pe oricare rezultatul probabil e același cu și fără garanție. Nu mă coafează deloc daca belgianul, neamțul sau olandezul cumpără bateria gata făcută din China , îi schimbă ambalajul cu unul mai fățos, îi dublează prețul și ne.o vinde nouă apoi cu garantie printr.un marketing dibaci ...
Interesant proiectul tău cu panouri solare, controler și o astfel de baterie și spun asta ptr că am cochetat până la un punct cu așa ceva insa costurile totale vs. beneficii m.au descurajat, cu totul săream de 2 mii euro și proiectul devenea prea costisitor ptr mine. In plus recunosc că mi.am mai și prins urechile prin detaliile tehnice de mare detaliu și am pus punct căutărilor.
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
neamțul sau olandezul cumpără bateria gata făcută din China , îi schimbă ambalajul cu unul mai fățos, îi dublează prețul și ne.o vinde nouă apoi cu garantie printr.un mark

Habar nu ai ce vorbesti, ce inseamna CE, de restul nu as intra in detalii, le cunosti dar le negi de dragul ieftinelii. In loteria lor, sa nu ai vreodata ghinionul altora trecuti prin asta sa intelegi ce inseamna paguba/cost/durata de viata. Celulele sunt de N calitati si clase, la fel si BMS-ul care poate fi 5 usd sau 100. Daca spuneai ca faci tu o baterie cu lucruri de pe Aliexpress atunci da, poti face o super baterie calitativ dar si mai ieftina. Chinezul face de cati bani ii dai. Bateriile de cea mai buna calitate din Europa,datorita normelor totusi sunt mai atent verificate, dar tot au o marja cam de 2% de baterii moarte in garantie.
Iti dau exemplu Liontron:
Au 5 ani garantie si ofera 10 ani piese de schimb. Servisarea se face usor de tine/dealer sau producator. Se poate schimba orice: de la: celule moarte, bms, conectori, senzori, pt ca modul in care au fost gandite nu implica lipire/turnare/sudare. Si tu simti capitalismul cum iti fura banii din buzunar? Cat e o baterie 12v 100ah in China, modelul cu review-uri?
Daca mai vrei detalii, iti pot oferi aici.
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Pur si simplu nu au cum logic vorbind sa fie celule de calitate si nici BMS de calitate. De ce spun asta? Pentru ca daca vei cauta celule separat pe Aliexpress, celule bune sau A grade, au un pret mai mic putin sau chiar mai mare decat toata bateria din link, depinde de producator. Bateria din linkul de pe Aliexpress are: TVA inclus, transport gratuit, cutie waterproof, geanta transport si profitul chinezului. Bateria poate functiona bine, poti avea noroc daca nu iesi mult cu ea sa te tina 2 ani. Trebuie doar sa iti asumi riscul si ce urmeaza apoi, atat. Am zis intotdeauna, decat o baterie dubioasa LiFePo4, mai bine una AGM deepcycle de firma, cinstita la care stii la ce sa te astepti. Bateriile litiu, sau cel putin celulele sunt produse integral in China, pentru ca doar ei fac. Ce urmeaza apoi de la diverse firme Europene in lantul de productie este: ce volum de vanzari au, ce calitate a celulelor aleg si al accesoriilor, controlul calitatii etc. Parerea mea pragmatica este ca pe un termen lung de folosire, iesi mai ieftin cu o baterie de calitate LiFePo4, chiar daca pretul initial de achizitie este mai mare . Daca tot se doreste ceva mai ieftin, puteti apela la cei care fac baterii din celule LiFePo4 (nu individul de la Pitesti de aparea pe OLX) , sunt cativa priceputi ce folosesc celule bune, bms calitativ si iesi mai scump fata de chinez dar nu cu mult, dar macar ai un produs sigur.
 

Espasia

Somn
Am zis intotdeauna, decat o baterie dubioasa LiFePo4, mai bine una AGM deepcycle de firma, cinstita la care stii la ce sa te astepti.
Sa te parafrazez…….
Habar nu ai ……amaaaazed…..cata dreptate ai……..

Va impartasesc acum parerea mea despre acumulatorii ptr necesitatile noastre (ale mele), ce îi folosesc eu pe barcaz.

Am studiat un pic, care-i faza cu acc Lithiu (indiferent de tehnologie/chimie)

Neavand un “control” al produsului chinezesc (uneori chiar asamblat in UE sau USA), eu am “temeri“ privind calitatea/capacitatea/timpul de viata al celuleor.
Tocmai datorită restrictiilor impuse de sistemele de gestionare incarcare/descarcare (BMS), si complexitatea lor dependentă de chimia celulelor si a tehnologiei folosite.

Stiu, mi-ar place ca pe galoșul pleumatic sa pun in botul barcii, un acumulator de 100 Ah, bazat pe Lithiu Poly sau Lithiu Ion. (Vulpea si acreala strugurilor, veti zice……:):):))

Pe barcazul pleumatic eu am 2 acc . Unul in spate langa motor, si unul in botul barcii.
1. 40 Ah Pb-acid clasic, ptr pornire termic si sonar, si alte device uri conectate prin USB), de aici pleaca un circuit sa incarce in timpul mersului si accumulator din bot.
2. 100 Ah VRLA Deep Cycle ptr motor electric si “busola-puc” aferenta MinnKota. Si mai am si aici o priza cu doua USB uri daca am nevoie…..

Dar prefer inca acel clasic VRLA DeepCycle (mai iefina decat AGM, care oricum nu iti foloseste la nimic aceasta tehnologie pe motorul electric al barcii), baterie de acumulatori ce imi este arhisuficient. Daca foloseam acc si pentru pornire termic si motor electric, atunci puneam AGM.

Da, nu imi va permite o descarcare mai mare de 80% , iar recomandarea este sa descarci maxim intre 50…..80%. Dar dupa o zi intensa cu motorul (deplasari mai lungi, ancorari, repozitionari cu o barca ce cantareste in medie 300 kg cu toate, toate bagajele, inclusiv subsemnatul -PowerDrive 45 BT- daca reuseam sa descarc 25…..40% din el. Si fara sa il cuplez pe circuit incarcare de la termic.
Cum spuneam mai sus, pot sa il incarc prin alternatorul motorului termic. (Care de fapt imi incarca ambele baterii, si cea de start/consumatori eligibili, dar si cea de bot ptr MinnKota)

Nu, inca nu am fost pe Dunare, in curent mare. Dar am stat super in curent pe Olt, chiar in zone cu repezisuri si curent puternic, mai ales cand se uzina in draci, si era si apa crescuta. Iar pleumaticile au alt comportament hidrodinamic comparativ cu cele din plastic sau fer. (a se citi si zâmbi, :):):) fibra si aluminiu)
Iar pe lacuri……parfum.

La vara merg in Delta (asa vreau) si cu galoșul, caci are motorul de bot. Mai un avat, mai un salau…ai nevoie de ancorare comoda si eficienta, nu?….Pe lacuri, poti pune ancora de vant, sau sa arunci o ancora clasica)….
Pe barcazul mare, nu am inca buleftric, caci imi trebuiesc hă-hăăă…..putere mai mare, sursa de 24 V min, si modul de prindere al motorului care este in studiu abia in acest an…(Barca este cu bordaj inalt (catC), si incarcata cu doi pescari cu plinul facut are peste 1000 Kg)…..Plus motorul electric ce nu il am…..:):):)

Asadar inca pe mine nu ma coafeaza o baterie cu Lithiu.

Dar revenind la fraza lui Claudiu…..Desi sunt hodorog, vorba pesimistului forumului, pana anul trecut dadeam jos si ridicam bateria de bot, ce are 30 Kg. O puneam in portbagaj, o duceam la barca……Avea un maner de care o duceam si era ok.

Deci diferenta de masa (Parca una de 100 Ah are undeva pe la 12…15 kg) fata de a mea 30Kg, nu imi justifica investitia.

PS. Recomand cu multa caldura bateriile cu Lithiu, daca incarcati/consumati zilnic acea sursa de energie (sisteme solare ce folosesc inmagazinare energie, telefoane, laptop, si alte aplicatii).
In rest daca nu esti legat de aceste cicluri rapide si strict de masa bateriei, eu mai astept, sa se ieftineasca si sa se cearnă produsele bune de cele mai slabe.

Asta este parerea mea ptr bateriile folosite la ”Pescuiala”. In regim de amator, mai mult sau mai putin dedicat acestui hobby. Caci daca as iesi 3….4 zile pe saptamana la pescuiala, aia este deja altceva.

Cu stima,

Atentie….Acestea sunt parerile mele, definite doar de necesitatile ce le am eu, sau marea majoritate de aici (din ce am citit si dedus)

O zi de escepție ve doresc…..
 

grey-wolf

Salau
Hai sa fie cineva si pentru bateriile chinezesti . Adica eu . Sa nu se inteleaga ca le promovez ! Fiecare are libertatea de a gandi si alege singur !
Am un li fe po4 100Ah . De aprox 1an il utilizez pe gonflabila . De ce ? Pentru ca e usor (11.5kg) , se incarca repede , tine mult mai mult decat am nevoie . Pretul a fost acceptabil comparat cu un agm dc de 100ah . Aveam nevoie de el pt ca agm ul meu dadea semne de oboseala dupa mai bine de 8 ani de utilizare si eram deja satul de kg lui.
Aventuri au fost cu Aliexpres si primul chinez dupa care am stat am analizat si am ales o baterie facuta de un chinez care face si baterii auto lithiu diverse chimii cu bune referinte si aprecieri in state . Am comandat dc si am fost servit . Am notat toti parametrii , toate ciclurile , tot ce mi a trecut prin cap sa pot urmarii evolutia in timp a acumulatorului . Chiar daca eu sunt multumit (pana acum ) nu voi da marci si producatori , fiecare sa faca singur ce crede ca e bine . Poate ca eu sunt norocos !
Acumulatori facuti de x sau y de pe olx .....ma lipsesc din multe motive .
 
Claudiu n.am vrut să crezi ca argumentele mele alea care sunt au de.a face cu faptul că tu ești implicat financiar și nu numai în comerțul acesta. Absolut deloc. Însă punând în balanță lucrurile concluziile mele alea au fost și mi le mențin. Sunt de acord cu ce spui tu, da, sunt riscuri când cumperi din China, dar atâta timp cât le afli și ti le asumi, totul OK. Azi deja cred că nu e un capăt de țară să găsești pe cineva priceput sa înlocuiască o celulă sau poate chiar bms.ul la una chinezească de 1900 lei dacă se întâmplă să te lovească ghinionul.

Și cu Espasia sunt total de acord , bateriile astea ușoare nu sunt singura soluție , chiar deloc, sunt doar situații unde doar ele pot fi soluția și trebuie văzut cât de des experimentezi situațiile alea ptr că altfel faci doar un moft achiziționând baterii scumpe de care tragi puțin.
 

shogunu65

Stiuca
Eu am citit pe Amazon.de destule comentarii negative și la astea de firma. Până una alta, habar nu avem ce fel de celule sunt in astea de firma, pentru că încă nu sunt atât de vândute încât să cumpere cineva și să le facă bucăți. Având în vedere că vorbim de o tehnologie destul de noua pe piața, e clar că e o loterie. Dacă vreți să bricolați, uitați aici niste seturi mișto. Winston sunt tot chinezi, dar unii cu destulă experiență pe baterii industriale. In seturile astea exista cate un bms de ultimă generație montat pe fiecare celula, ceea ce nici mama liotronului nu are. Bms pe fiecare celula înseamnă că managementul este făcut individual și tot timpul celulele vor fi "forțate" sa aibă aceleași caracteristici.


 

Espasia

Somn
Bms pe fiecare celula înseamnă că managementul este făcut individual și tot timpul celulele vor fi "forțate" sa aibă aceleași caracteristici.
Nu neaparat. inseamna ca ai portabilitate si posibilitate configurare. 1, 2,3,4,5….x celule. Iar BMS uri dedicate sunt cu valori predefinite. Doua, 3,4 …..x celule. Asa, tu poti face ce vrei.
Management individual, cred ca te gandesti la sistemul de incarcare si echilibrare incarcare. Acelasi lucru il obtii si cu un BMS general, sa zic…..Unde este controlata fiecare celula.
Iar pe iesire are o protectie generala. Nu vad sensul la descarcare individuala, pe celula. Dar depinde mult de ce BMS folosesti, si ce subrutine are in gat, sa gestineze acel procesor ce raspunde de incarcare si functionarea.

Da eu asa ma gandesc, nu inseamna ca si am dreptate, nu? :);):)
 
Sus