Afisajul nu stiu cat e de precis, deja la 30'dupa ce am pornit imibl arata 88% dar dupa ziua intreaga 84%.
Stai linistit. Instrumentele montate sunt niste gunoaie......Un cip ce citeste tensiunea (cu abatere destul de mare) si fc de aceasta iti afiseaza si gradul de incarcare, si temperatura la unele. Eu sub 97% nu am coborat, si am folosit motorul in regim normal. Normal ca nu i-am crezut. Si cand am fost pe un lac unde aveam voie doar cu electric nu a scazut mult.
Dar am verificat timpul de incarcare (Eu am un redresor de 10 A, bateria mea are 120Ah/12V). SI este destul de lung, dupa o iesire. Nici asta nu este ff precis dar macar te convinge ca bateria este mai cheală de electroni, decat îți arată ei....



.
Daca te uiti prin forum si eu am postat niste grafice si tabele ce arata gradul de incarcare fc de nivel tensiune. Le-am repus din nou.
De asemenea curba de descarcare arata ca este o tensiune relativ constanta (nu ai diferente foarte mari masurat in V), asa ca de unde sa iti dea exact nivelul descarcarii, un gunoi de instrument ce costa sub 20 lei (4 USD-Ali Express)
Daca iti faci un sistem mai exact (nu merita, zic eu) poti corobora tabelul de mai jos cu ce masori cu un voltmetru de precizie. Dar nu stiu cat te ajută......Dar tu știi mai bine.
Uite tabelul si graficul
Uite o parte dintr-un articol. Este in Engleza, sper sa te descurci. Am subliniat ce este de retinut SI bold, si colorat, si.....
Ways to Check LiFePO4 Battery Capacity
1. Measure Battery Voltage with a Multimeter
Pros: Moderately accurate (Este fc si de gradul de precizie al multimetrului.)
Cons: Must disconnect all loads and chargers and let battery rest
Battery voltage changes depending on charge and discharge rates. Plus,
LiFePO4 batteries have a relatively flat discharge curve from around 99% to 20% capacity. Because of these factors,
it can be hard to estimate their state of charge from voltage alone.
To get an accurate estimate of battery capacity based on voltage, you

need to disconnect any loads and chargers from the battery.