Baterii pentru motoare electrice de barca

Claudiu

Administrator
Membru personal
Revolutia tehnologica a fost abrupta atunci, insa in ultimii ani se fac doar imbunatatiri la solutii existente, putine sunt lucrurile cu adevarat noi. Daca vorbim de baterii nucleare, iti imaginezi cam cat va dura aprobarea lor si testarea? Nu zic de pret pentru ca in mod cert vor fi total innacesibile. La acest moment sa vb de baterii nucleare pentru uz propriu este o utopie. Nu neaparat din punct de vedere tehnologic dar cine are interes sa devina mainstream asa ceva? Dar … o sa traim si o sa vedem.
 
dimpotriva!
ca27090c_2771_4fef_adde_e54a1ab274da_96f4768b81c726a64ffe8ccd6d4d4f9eac1eade1.jpeg
 
Bateriile nucleare in caz ca .. s ar putea autoriza in domenii de genul : armata , aeronautica posibil medicina cu un regim extrem de special. Sa crezi ca se ajunge la barci pescaresti ? E aproape comic. In vremurile de demult apuse unii poate beau si mercur crezand ca se vindeca de unele altele. Mai nou ne lovim vrem nu vrem de Legislatie . Care restrictioneaza permanent . Cu radiatiile nucleare nu te joci. In momentul cand ar aparea barci pescaresti nucleare, nu cred ca vor mai fi pesti decat in cartile de biologie.
 

alinm

Stiuca
Salut. Eu am varianta de 200Ah. Deocamdata multumit dar nu am decat vreo 2 iesiri pe balta cu ea.

Afisajul nu stiu cat e de precis, deja la 30'dupa ce am pornit imibl arata 88% dar dupa ziua intreaga 84%.

Nu am apucat sa o testez pe mai multe zile, descarcat mai mult ...

Eu zic ca merita in sensul ca fata de aliexpress ai o garantie cat de cat.
 

Espasia

Somn
Afisajul nu stiu cat e de precis, deja la 30'dupa ce am pornit imibl arata 88% dar dupa ziua intreaga 84%.
Stai linistit. Instrumentele montate sunt niste gunoaie......Un cip ce citeste tensiunea (cu abatere destul de mare) si fc de aceasta iti afiseaza si gradul de incarcare, si temperatura la unele. Eu sub 97% nu am coborat, si am folosit motorul in regim normal. Normal ca nu i-am crezut. Si cand am fost pe un lac unde aveam voie doar cu electric nu a scazut mult.
Dar am verificat timpul de incarcare (Eu am un redresor de 10 A, bateria mea are 120Ah/12V). SI este destul de lung, dupa o iesire. Nici asta nu este ff precis dar macar te convinge ca bateria este mai cheală de electroni, decat îți arată ei....:):):).

Daca te uiti prin forum si eu am postat niste grafice si tabele ce arata gradul de incarcare fc de nivel tensiune. Le-am repus din nou.
De asemenea curba de descarcare arata ca este o tensiune relativ constanta (nu ai diferente foarte mari masurat in V), asa ca de unde sa iti dea exact nivelul descarcarii, un gunoi de instrument ce costa sub 20 lei (4 USD-Ali Express)

Daca iti faci un sistem mai exact (nu merita, zic eu) poti corobora tabelul de mai jos cu ce masori cu un voltmetru de precizie. Dar nu stiu cat te ajută......Dar tu știi mai bine.

Uite tabelul si graficul

Tabel descarcare baterie LiFePO4.jpg
Grafic descarcare baterie LIFePO4.jpg


Uite o parte dintr-un articol. Este in Engleza, sper sa te descurci. Am subliniat ce este de retinut SI bold, si colorat, si.....

Ways to Check LiFePO4 Battery Capacity​

1. Measure Battery Voltage with a Multimeter​

Pros: Moderately accurate (Este fc si de gradul de precizie al multimetrului.)

Cons:
Must disconnect all loads and chargers and let battery rest

Battery voltage changes depending on charge and discharge rates. Plus, LiFePO4 batteries have a relatively flat discharge curve from around 99% to 20% capacity. Because of these factors, it can be hard to estimate their state of charge from voltage alone.

To get an accurate estimate of battery capacity based on voltage, you first need to disconnect any loads and chargers from the battery.
 

alinm

Stiuca
Mersi de info. Nu am nevoie de ceva mai precis, incarcatorul a incarcat 55Ah, dpmdv e suficient deocamdata.
 

Espasia

Somn
Super incarcator. Super brand. Seriosi si reali. Acela are curent max incarcare 15A / 12 V.
dar scula misto.
Deci iti spunea cat a incarcat. Nu am dat multa atentie acestei propozitii.
Asa da, se explica intreaga ta postare.
M-am uitat pe caracteristici.
Misto scula. Imi iau si eu. a mea este venita cu Acc. O chinezarie ce nu prea ma incanta. Dar nu stiu daca isi face treaba. Aparent da, dar nu am insistat sa masor parametrii inainte/dupa incarcare. Probabil e bun.
Dar asta mi-a placut. Sincer.
Multumesc jos palariajos palariajos palaria

Dar bine inteles voi cauta modelul ptr baterii LiFePO4. Caci asta este ptr Pb - H2SO4 clasic, gel, AGM, Deep Cycling

Aoleo. Tu cu asta incarci acc Litiu? Daca da, STOP. CACI IL BULESTI.
Acum am vazut (citit) din nou mesajele/postarile tale.
De aia iti dadeau valori aiurea. Caci acesta are alti param de incarcare. (Tens mai mica fata de cei cu Lithiu)

Ma mir totusi ca nu a identificat tipul acc pus la incarcat. Dar doar din cele doua cond de incarcare greu poti stabili tipul de acc

De aia multe te pun sa alegi ce acc ai la incarcat.
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Daca e asta, e perfect pentru Litiu
 

Espasia

Somn
Eu ce gasisem la prima cautare erau doar ptr baterii cu acid. Acum am vazut ca la spinning shop se specifica si Li Ion sau LiFePO4.
 

alinm

Stiuca
Asta e, cel de la Claudiu. Are functia litium ...

Imi pare rau ca nu l-am luat cel de 20A sau si mai bine cel care incarca 3 baterii deodata.
 

alinm

Stiuca
Tot e convenabil pentru garaj daca pot incarca si litiu si agm in paralel, daca are optiunea sa aleg amperajul pe fiecare iesire, 5ah de exemplu pentru cele plumb si 10a pentru litiu.

Am 3 baterii pe barca, 1 lifepo4 pentru motor electric si 2 plumb pentru pornire respectiv sonar.

Acuma ma descurc cu victron si un ctek mxs5. Si in general ar trebui sa fie de ajuns, bateria lifepo4 nu cred ca o sa ajung vreodata sa o consum intr-o zi, celelalte sunt de 50ah, in 8-10h mai ales iarna ar trebui sa fie ok dar una ramane mereu pe a 2-a zi la incarcare ...

Oricum una e de pornire si lumini, santina pe barca deci nu stiu daca e cu adevarat o problema, se va incarca si de la motor ...
 

alinm

Stiuca
Revin cu o informatie despre bateria lifepo4 de 200AH de la dbsolar.

Am mai utilizat-o de vreo 3 ori de arunci dar 1 data am avut necazuri cu ea.

Am incarcat-o in zoua anterioara si seara am pus bateria in portbagajul masinii. Peste noapte au fost cca 2 grade.

Am mers la o balta unde am utilizat o barca de la ei si am pus motorul electric si bateria si ... Surpriza !!! Bateria parea moarta, nici pe afisajul ei nu arata nimic. Am pus bateria la caldura in ghereta paznicului si am dat la vasle o vreme, dupa vreo 2 ore si-a revenit, am montat-o pe barca si am folosit-o restul zilei la cca 4-5grade fara alte incidente.

Stiam ca bateria are o protectie la temperatura si era data -10grade. Se pare ca nu e asa de bine calibrat senzorul ala si poate faptul ca a stat toata nopatea in portbagaj au declansat acea protectie.

Acuma, am o problema cu asta pe barca, motivul pentru care am luat de 200AH e sa nu o car in fiecare seara la incarcat, sa-mi ajunga la o iesire de weekend. Dar nopti cu cca 0 grade sunt multe in sezon ...

Ce solutii as avea? Daca o pun intr-un invelis termic (o geanta de aia frigorifica) sau sa fac un fel de cutiuta de polistiren ar functiona? O geanta de aia daca gasesc la o dimensiune cat de cat potrivita ar fi poate ok si pentru carat mai usor.

Sau sa adaug un sistem de incalzire pe care sa il comand manual sau poate cu un montaj cu un mic termostat alimentat de la cealalta baterie? Am niste module peltier mici, de cca 30w. Sau un cablu de degivrare daca gasesc la 12v. Oare ar fi o solutie?
 
Ultima editare:

grey-wolf

Stiuca
Poti incerca sa lasi un consumator pe ea . Un bec de 5w sau mai putin . Ar trebui sa o tina suficient de ,,calda " sa nu intre in protectie . Daca o pui in lada izoterma poti pune si o sticla cu apa calda langa baterie . Daca lada e buna nu ar trebui sa i fie frig acumulatorului nici la temperaturi negative .
 
Sus