Baterii pentru motoare electrice de barca

RYOBI

Stiuca
image1.jpeg


Voltaju la bateria mea full incarcata
 
Si mie arăta 12.4v, scădea pana pe la 11.8v, când punem un consumator era 0v.
Din câte știu trebuie sa arate peste 13v ca să fie ok.
Azi am făcut retur la baterie, a fost gratuită expedierea.
 

NicuB

Biban
Sa ne spui cum se rezolva. Sunt curios cum se misca cu partea de service.
Eu sunt la al 2-lea sezon cu LiTime si pana acum totul e ok, dar e bun un feedback legat de garantii.
Indiferent de numele brandului, toti au produse care se (mai) defecteaza. Important este cum si cat de repede se rezolva garantia...... si care-i rata de cadere. Dupa review-urile de pe YT, emag, etc, LiTime pare un producator ok.
 

Meserie

Salau
Am un LIfepo4 12 v 100 ah,am plantat o intr o cutie Minnkota,cu borne,buton test pentru vizualizarea încărcării și siguranța de 60 ah.Folosesc un încărcător-ce a venit odata cu bateria de 20 ah,încărcarea full este la 13,8 v.Ultima data am fost pe Tisza,am am stat 2,5 zile ,medie 6-8 pre/zI in ancora și s a descărcat la 13.42v.Am o barcă din aluminiu sudat 5,5 m*1.4 m cu motor trolling minnkota Terrova 12 v 55 lbs.
IMG_8041.jpeg
Ca upgrade am înlocuit crocodilli de la încărcător cu mufe Anderson,pt ca bateria are șuruburi la borne.
 

Espasia

Somn
Voltaju la bateria mea full incarcata
Revin, revin, revin.....mereu. amaaaazedbucuriemarebucuriemarebucuriemarebucuriemarebucuriemare

Un element LiFePO4, are tensiunea nominala de 3,2 V. Un acumulator de 12 V (gerneric) are 3,2 V x 4 (elemente/celule inseriate cu capacitate de 100 Ah, in acest caz) = 12.8 V.
Deci ok ce ii arata lui RYOBI

Se regasesc in aceste Baterii de acumulatori doua paliere de tensiune, care te intereseaza.

1. Tensiunea minima in care o celula functioneaza corect (adica sa isi pastreze in timp nr. cicluri specificate, curba incarcare/descarcare apropiata de cea data de producator, temperaturi de functionare, etc, etc, etc, adica sa te bazezi pe ea un timp ok).
Ea - tensiunea - este de 2.5 V / celula, respectiv 2.5 V x 4 celule = 10 V. La acest nivel este reglat si BMS-ul sa blocheze furnizare energie sa nu o F U Ț I !!!!! ..... Unii producatori sunt mai precauti si regleaza pragul minim la 10,5 V......11 V.

2. Tensiunea maxima in care o celula functioneaza corect (adica sa aiba in timp nr. cicluri specificate, curba incarcare/descarcare apropiata de cea data de producator, temperaturi de functionare, etc, etc, etc).
Ea tensiunea - este de 3.65 V si corespunde la 14,6 V ptr acumulatorul mai sus mentionat. In general Redresoarele sunt setata cam pe aici.
Daca pe redresor ai 14 V nu-i bai, se incarcă o țârșucuță mai incet, dar se si protejeaza bateria de acumulatori, ptr mai multe cicluri - asa se zice.... :) .

Nu mai fiți speriati, nu sunt chiar asa de sensibile instalatiile (incarcator+acumulator), sa te uiti la zecimi de Volt.

Asadar, daca dupa incarcare nu mai ai 14,6.....14,2.....etc Volti nu intra in panica.

Am mai pus pe aici, acu ceva timp cateva grafice cu curbele de descarcare ...... Mai uitati-va si voi peste ele, si sigur intelegeti.

Uite inca o data, un tebel ptr baterii acc de 12 V ce iti arata grad incarcare fc de tensiune masurata (Vedeti si cu ce pocnitori masurati tensiunea, caci de multe ori aparatele afizeaza un grad de precizie de 1% cand de fapt gradul de eroare este mult mai mare..... Traiasca AliExpress/Kaufland/dedeman/Lidl.....ParkSide si Arnold),

dar va pun si un tabel pentru celula singulara LiFePO4, care compun bateriile de accumulatori)

Cred ca mai clar de atat nu se poate. Nu? Ce ziceți oameni buni?

vedeti partea de sus a tabelului - Incarcare si stationare. In general 12,8 V ce este dat de producatori inseamna acc destul de descarcat. cf tabelului dar nu te baza, caci doar practic vezi ca tensiunea / grad descarcare este fff relativa.




IMG_2774.JPG
SI
IMG_2775.JPG
 
Ultima editare:

adiwolf

Moderator
Membru personal
Un element LiFePO4, are tensiunea nominala de 3,2 V. Un acumulator de 12 V (gerneric) are 3,2 V x 4 (elemente/celule inseriate cu capacitate de 100 Ah, in acest caz) = 12.8 V.
Deci ok ce ii arata lui @RYOBI
ceva "nu pusca"
conform tabelului, la 12.8V capacitatea bateriei este de 17% !
consider ca 17% nu este 100%, deci.......ce este ok acolo?!
 

Meserie

Salau
cum am promis mai sus, trimit poze cu bateria care o folosesc la un Minnkota terrova 55 lbs i-pilot pe Tisa.
Afisajul arata 13,3 v,dar nu a ieșit la poza
 

Atașamente

  • IMG_8120.jpeg
    IMG_8120.jpeg
    241,5 KB · Vizualizări: 69
  • IMG_8122.jpeg
    IMG_8122.jpeg
    195,7 KB · Vizualizări: 62
  • IMG_8123.jpeg
    IMG_8123.jpeg
    266,9 KB · Vizualizări: 58
  • IMG_8124.jpeg
    IMG_8124.jpeg
    359 KB · Vizualizări: 74

Espasia

Somn
conform tabelului, la 12.8V capacitatea bateriei este de 17% !
consider ca 17% nu este 100%, deci.......ce este ok acolo?!
Asa este. Am vazut, dupa ce am postat pozele si de aceea am facut precizarea, sa te uiti doar in partea de sus a tabelului. Nu am vrut apoi sa sterg tabelul, iti da o idee despre dif mici de tensiune la grad de descarcare relativ mare (comparativ cu Pb-H2SO4), iar valoarea nominala ce este data de standard.
am vazut si cateva articole de pe la europeni si americani. si ei sunt in ceata fiindca iau datele de pe cataloage sau fisele tehnice. Putini fac si teste de descarcare, dar nu prezinta toti parametrii. Doar ca are capacitatea scrisa corect. In fond asta te doare.

Chestia cu tabelul - adica un tabel mai ok, o ridici din graficul dat de producator, caci este extrem de rafinat sa ai si sa masori valori reale ale valorii de descarcare.
Ff importanta este masurarea rezistenta interna, care si aia este o fc de mai multi parametrii (nu cred ca este constnta sau liniara, depinde de temp, de chimia electrolit, grad incarcare, puritate, vechime baterie, si altele pe care nu le stapanesc) .
Iar val rez interna (sa ai valori extrem de precise) o au producatorii, care le afiseaza exact sau nu. ce masor eu cu diverse testere, sunt valori medii, aproximative
Dar Important este.

Incarci acc la cat zice redresorul, ca esti full (nu m-as baza mult pe indicatorul de pe baterie daca exista) si in regim de pescuiala vezi cat te tine. Ca nu te apuci sa cumperi rezistente supercalibrate, sa faci tot felul de montaje sa ridici parametrii bateriei.

Eu, cum am mai spus, am o gentuca cu un acc de 120 Ah, ce alimenteaza un motor powerdrive (parca asa ii spune, cel mai eftin si bun). Dupa doua zile de stat si in vant, si deplasat sa nu sperii pestii (care plm de pesti ?) aveam uneori 92% capacitate uneori 87%, dar nu mai putin de 80%. asta pe indicatorul de pe gentuca. Pe Olt. Sau chiar si pe Dunare, la Sf, gheorghe. Stateam o zi la salau, avat, pe brat, seara la ponton, cand puneam redresorul pe acumulator Tot mult imi arata. Au fost si momente cand am tras de el 2 zile. Da nu mai tin minte gradul de descarcare. Dar sigur nu era unul mic.

Initial credeam valorile alea chinezesti, pana am facut asocierea cu timpul de incarcare. La 90 % trebuia sa se incarce in x minute. El se incarca la 2x, 3x, samd.
Nimic precis.

stiind totusi cat de cat chestle astea le-am dat dracului, si nu ma mai agit. Incarc maxim (Led verde) si apoi vad eu. Oricum am facut si back up, in “galosul pleumatic”in caz de super urgenta sa alimentez motorul din accumulatorul de start de la termic (acc ce nu are decat 45 Ah parca. Dar nu am folosit niciodata sistemul)

uite cand mai merg la Siriu, si las termicul acasa, fac niste observatii si masuratori. Desi nu stiu la ce ma vor ajuta, dar asa de amorul……electricitatii. :):):) si sa le prezint.
Dar fiecare barca si sistem are propriile regimuri de functionare. De aia zic, daca reusesti sa verifici capacitatea acc (adica daca ei zic 120 Ah, apăi atât sa fie), dormi linistit. Asta daca ai pitici. Daca nu ai pitici, dormi linistit din start.

Hai drajilor, o seara minunata.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
cu alte cuvinte,
ce afiseaza bateria si ce spun producatorii, este fix pola !
trebuie sa cumperi bateria si sa o testezi tu, pe banii si timpul tau, ca sa constati ca este ok sau nu !!
 

Meserie

Salau
Mă uitam la o marcă ,cunoscută acumLi T…si in descriere da pina la 15000 deep cycling!!!
Deci dacă o descarci zilnic te tine pina la 40 de ani ?!
Nemtii zic altceva.La 300€ te bagi ca prețuri bun,in rest Vorba ungurului: Doamne ajută-TE.
Cred ca talcul este în vorba aia UP TO(pina la) care pare a fii convingătoare.
 

Atașamente

  • IMG_0226.jpeg
    IMG_0226.jpeg
    250,3 KB · Vizualizări: 54
  • IMG_0227.jpeg
    IMG_0227.jpeg
    113,6 KB · Vizualizări: 46
Ultima editare:

NicuB

Biban
Daca nu ai pitici, dormi linistit din start.

Cam asa am dormit eu :)
Am vazut ca peste 95% din review-uri sunt pozitive pt LiTime, Am mai vizionat cateva clipuri pe YT despre acest acumulator. Cel mai tare mi-a placut (si m-a convins) un youtuber din USA care demonteaza acumulatori si arata din ce si cum sunt construiti. In videoclipurile postate de el vezi acumulatori relativ scumpi facuti "pe ieftineala" si acumulatori cu piese de calitatea la pret decent.
 
Am trimis bateria prin posta română asa cum mi au zis și mi au trimis awb, după 10 zile cred vine bateria înapoi pt ca bateriile nu sunt acceptate la avion. Le scriu și ei insistă ca după awb bateria e la dhl in drum spre ei, le trimit poză, se liniștesc și îmi spun ca știau ca bateriile nu sunt acceptate la avion. Cam de 2 săptămâni aștept să trimită dhl, le trimit ieri mesaj ca ce se întâmplă și îmi zic ca nu au cod poștal, sa le trimit. Le am trimis și ăla... vedem cât aștept acum.
Le am spus că sunt câteva luni de când le am scris, ca îmi trebuie bateria.... ma înțeleg dar...
Între timp am comandat un power queen de 100ah, sper sa fie ok cu asta.
 

RYOBI

Stiuca
Si eu am trimis bateria retur tot pe posta romana intr un final au acceptat sa o schimbe.Sa vedem ce urmeaza.Oricum dezamagitoare experienta cu garantia lor.Nu cred ca as mai cumpara de la ei
 

Catpat

Oblete
Eu am doua LiTime Mini 12V 100A pe care le leg in serie la un Minn kota Terrova de 24V. Incarcatorul este un Victron 15A. Am masurat tensiunea la incarcare maxima in cele doua baterii si este 14,2V. Cand scot clestii de pe baterii scade brusc la 13,7V. Am facut 3-4 cicluri de incarcare ; pana acum totul pare in regula.
 
Sus