• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.

Baterii pentru motoare electrice de barca

Ma refeream la cele auto. Probabil ca cele fara intretinere nu au nevoie de cale de evacuare a gazelor rezultate in urma reactiilor chimice.
 
Eu am echivalentul ei, dar de la Exide.Cam 800 lei oficial.Foarte incantat de ea deocamdata...
Oricum bateria in cauza este excelenta.O au cativa prietebi si nu injura niciunul.Doar pretul il injura.
 
va salut ... imi recomanda cineva o baterie de aprox 100 Ah, vreau sa o fol pt un minn kota traxxis de 55 lbs si vreau sa ma tina o zi de pescuit (nu de fol motorul) ... stiu povestea cu termicul dar locurile unde vreau sa ajung nu-mi permit termic, deasemenea stiu si povestea cu greutatea dar momentan nu am 2000 de eur pt una LiFePO4 ... as merge pe optima dar in UE gasesc doar varianta de 75 Ah (nu stiu daca e suficient) ... buget aprox 1500 lei (+/- preferabil -) ... bafta!
 
totusi am rezerve si nu din cauza calitatii ci din cauza capacitatii ... as vrea totusi ceva de minim 100 Ah sa stau linistit o zi pe lac .... vreo recomandare ? ms
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
am avut baterie Zapp 100ah si un Minkota de 30lb - nu ma tinea o zi de pescuit si nu mergeam foarte mult !!!
Optima este peste orice baterie care am vazuto eu, vorbesc de baterii cat de cat normale si accesibile
 
Si eu vreau sa iau o baterie separata, pentru motorul electric. Cea pe care o am acum va ramane pentru sonar.
Am pus ochii pe asta cu gel, de 120 A, 22kg. Cu 619 lei.
Va ramane tot timpul pe barca, nu o car cu carca.
https://www.bricoutil.ro/acumulator-stationar-cu-gel-jarret-12v-120ah
Ce parere aveti?
Pe OLX, cu factura 580 lei !

Desi pe unele siteuri scrie ca JARRETT e facuta in Germania, vazand ca pe ea scrie in engleza, am cautat un pic pe net.
Rezultatul: CHINA !
 
Ultima editare:
Iti spun eu ...barca este pe peridoc si intra cu totul in garaj unde omul are priza . Asta pentru cotidian.Adica pescuit de o zi sau doua.Pentru iesiri mai lungi o ia de pe barca .Sunt totusi 22 kg nu 100.Zic si eu...
Adi , sa fii sigur ca este real coeficientul de descarcare de 30 %.Daca este intradevar deepcycle cred ca e ok.Totusi pare prea ieftina la 120 Ah....
 
Desi pe unele siteuri scrie ca JARRETT e facuta in Germania, vazand ca pe ea scrie in engleza, am cautat un pic pe net.
Rezultatul: CHINA !

Acumulatorul despre care faci vorbire, are timpul mediu de viata de 12 ani. La o licitatie cu acumulatori ( erau cei industriali pentru statii electrice, cu elementii de 2 V unde faci pachete de 110 buc = 220 Vcc) am participat alaturi de alti concurenti ce au venit cu chinezarii. Caietul de sarcini impunea ca timpul mediu de viata 15 ani. Toti aveau hartii in regula, numai ca......firmele care le “produceau” aveau 3....7 ani de existenta. Cum au facut ei testele? Nu stiu, dar hartia suporta orice. Oricum au fost descalificati. Electrica nu se risca cu chinezarii de tip “boutique”. Si chinezii au lucruri foarte ok.
Iar un sistem corect de simulare “imbatranire”, fara un departament adevarat de R&D, nu prea “ezistă”.
Dar asta este parerea mea.
Pe lanka Optima, mai sunt si alti producatori, dar axati pe aplic industriale (tractiune, ech medicale, etc). Unul este Hoppecke. Dar nu sunt ieftini. Ceva similar cu ce vrei tu 140Ah, este peste 1.550RON.
https://www.e-acumulatori.ro/12-v/acumulator-vrla-hoppecke-power-com-sb-12v-140.html
 
Iti spun eu ...barca este pe peridoc si intra cu totul in garaj unde omul are priza . Asta pentru cotidian.Adica pescuit de o zi sau doua.Pentru iesiri mai lungi o ia de pe barca .Sunt totusi 22 kg nu 100.Zic si eu...
Adi , sa fii sigur ca este real coeficientul de descarcare de 30 %.Daca este intradevar deepcycle cred ca e ok.Totusi pare prea ieftina la 120 Ah....
Nu numai ieftina, dar si prea usoara.
Acum, nu ma gandesc sa tin bateria 10 ani, deoarece in 10ani, cu toti banii bagati in cercetare, vor aparea alte sisteme de acumulatori. Nici barca si motorul nu le vad la mine in batatura peste 10 ani.
La banii astia, 5 ani daca tine sunt foarte multumit. Asta, pentru mine inseamna maxim 100 de incarcari.
Espasia, merita oare sa dau de 3 ori mai mult?
 
Ultima editare:
Am avut pe vremuri un Exide Gel de 65 Ah original care cantarea 20 kg. Este dubios ca asta de capacitate dubla are aproape aceeasi greutate. Acum am un BSB DC de 90 Ah care cantareste 27kg care a costat in jur de 900 lei.
 
Espasia, merita oare sa dau de 3 ori mai mult?
Este un risc, dar uneori in conditiile in care ai si termic dar si electric (in marea majoritate a situatiilor adica depinde unde pescuiesti), un acumulator scump, nu prea merita.
Eu am unul de 100 Ah, VRLA, Ultra Cell. Este ok. La o partida nu reusesc sa descarc mai mult de 25.....40% din capacitate (citit pe sistemul de verificare de pe motorul electric de 40 Lb). Dar pe distante mari folosesc termic. Iar unde sunt obligat doar cu electric, lacurile nu sunt asa mari.
 
bateriile pretabile la folosirea pt motor electric si potrivite la descarcari profunde repetate NU sunt usoare (exceptand cele pe tehnologie lithiu)! pentru curiosi, exista litaratura cat se poate de relevanta pe net, pentru tehnologiile disponibile. Astel, 100+Ah la 20 si ceva de kile...sunt pentru optimistii incurabili. In functie de diversele limitari (dificultati la carat, spatiu in barca, etc), poate fi preferabil sa se aleaga un 75 ah pe care sa il goliti complet, decat un 115 Ah care sa supravietuiasca unei zile de pescuit, insa va scadea semnificativ durata de viata a acumulatorului, deocarece numarul ce ciclii de incarcare depinde aproape invers exponential de profunzimea descarcarii.
Spor!