Baterii pentru sonare

Espasia

Somn
La penultima partida de pescuit, bateria nu a mai facut fata, aparand mesaje de low voltage pe sonare iar mega 360 s-a inchis
In conditiile in care un acumulator (Pb+SO4+H2O) sau gel (Deep Cycling sau AGM) il folosesti si pentru start termic si pentru electronicele de pe barcaz, eu va recomand ca inainte de plecare in pescuiala, sa le incarcati separat de alternatorul motorului termic. Adica acasa, in garaj, in casa....
Iar daca acumulatorii sunt in stare buna/foarte buna nu ar trebui sa aveti probleme.
Bine, este vorba si de cate porniri faci si cat de mult mergi pe apa cu termicul, sa incarce acc.
Cantitatea de energie consumata la pornire nu este foarte mare, (curent mare pe timp extrem de mic), iar alternatoarele motoarelor nu sunt fff puternice (asta daca nu aveti motoare mari)
In general au 15.....20 A max. ( de ex la 130 CP am 40A) Dar asta nu inseamna ca acumulatorul se va incarca in timpul mersului cu acest curent - maxim dat de alternator. Nu, nici pe departe.
Din ce spui, inteleg ca nu este permanenta problema :
La penultima partida de pescuit, bateria nu a mai facut fata, aparand mesaje de low voltage pe sonare iar mega 360 s-a inchis.
Ma gandesc ca se poate remedia prin incarcare completa. In conditii normale (Bune, foarte bune, sau excelente) ale echipamentelor. Eu nu as investi intr-un alt acc.
 

Ciprian75

Oblete
Bateria de Pb AGM 95ah o incarc dupa fiecare partida cu un incarcator inteligent de la Victron Energy. Duminica am inchis sonarul spate pe SI si Di dupa fiecare oprire si am lasat doar sonarul fata cu 360 permanent. Bateria a rezistat pana la final in felul asta dar nu mi se pare ok. O baterie de pb noua tine, dar una cu ceva uzura nu mai face fata, ori trec la 120Ah ori la lipo zic ...
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Atentie, nu LiPo, ci LiFePO4.
LiPo e litiu-polimer, care au cea mai mare densitate de energie stocata pe volum, dar un numar mic de cicluri de viata (intre 500-1000). Sunt folosite de obicei pentru acumulatorii de telefoane, laptop si in domeniul radio-comandei. LiFePO4 e alta chimie pe baza de litiu, cu o durata de viata intre 3000-5000 cicluri incarcare-descarcare si printre cele mai sigure in momentul de fata. Li-Io (Litiu Ion) sunt cele mai usoare, dar si mai pretentioase si nesigure (prezinta risc ridicat de incendiu si ard de parca ar fi napalm).
 

Espasia

Somn
Bateria de Pb AGM 95ah o incarc dupa fiecare partida cu un incarcator inteligent de la Victron Energy.
Bune produse......au cei de la Victron. Si eu folosesc in proiectele mele, redresoarele lor acolo unde este cazul - dar sunt in general mari si ca putere si ca dimensiuni.
Deci probabil sa repari ceva la acc, poate ii dai o desulfatare (daca redresorul tau permite acest lucru), si/sau masori parametrii - rezistenta interna foarte importanta - cu un device specializat (
uite modelul: https://www.mytrendyphone.ro/shop/t...FvbZnACPl6t-OKdLSJCl7uHHSZZUHrZ8aAnLwEALw_wcB ) , si vezi daca esti in parametrii cu el.

Eu am asa ceva care zic ca este cat de cat ok. Adica chiar si cu abateri de si de maxim maximorum de 5% la valoare incarcare, sau valoarea vietii acumulator , sau chiar a rezistentei interne sunt suficiente sa imi spuna ce si cum

Probabil acolo ai problema, in acc, zic si eu ca proasta-n cireș.

Si cum spuneam, daca esti constrans de masa acc sau dimensiuni, sa treci pe Litiu ( da, corect ce spune AlexH ). Altfel.....Si de ex. cei de la Minn Kota recomanda sa ai acc deepcycling, AGM, etc. daca ai mai putin de 20 iesiri pe an. Dar stii si tu, ei judeca pe un barcaz din "plastic sau fer" - a se citi fibra sau aluminiu. Nu isi prea pun problema cauciucatelor.

Si eu mi-am comandat un sistem (direct o valiza powerbox cu mufe, conectori, anti apă....) cu litiu LiFePO4- o chinezarie de pe AliExpress - , dar nu sunt inca convins cat de ok va fi (mde Toma necredinciosul). Oricum voi face masuratori si evaluari pe viu. Caci asa din pix......știi si tu.

Si oricum eu trebuie sa mai reduc din masa cu care incarc botul "galoșului pleumatic". Acum power-box ul ce tine acc de 100 Ah, VRLA are cu totul 35 Kg. La care mai pui motorul 11 Kg si 1 Kg suportul ptr pneumatice. Orice reducere, un punct in plus, la dinamica barcazului.

Ia sa puna baiatul doar 10 Kg in loc de 35......waw. :):):)

Vă voi spune prin toamna ce am constatat....(valiza trebe sa aunga cam in 30 zile, daca am noroc), asa ca vara aste testam. Si informam colegii. :):):)
 
Ultima editare:

Ciprian75

Oblete
ce consumuri ai pe fiecare echipament in parte?!
Sonarele cate 2,88Ah, Mega 360 maxim 0,5 Ah, plus priza unde mai incarc telecomanda de la Ultrex
Atentie, nu LiPo, ci LiFePO4.
LiPo e litiu-polimer, care au cea mai mare densitate de energie stocata pe volum, dar un numar mic de cicluri de viata (intre 500-1000). Sunt folosite de obicei pentru acumulatorii de telefoane, laptop si in domeniul radio-comandei. LiFePO4 e alta chimie pe baza de litiu, cu o durata de viata intre 3000-5000 cicluri incarcare-descarcare si printre cele mai sigure in momentul de fata. Li-Io (Litiu Ion) sunt cele mai usoare, dar si mai pretentioase si nesigure (prezinta risc ridicat de incendiu si ard de parca ar fi napalm).
Cunosc diferentele, bateria mea este confectionata din acumulatori de pe automobile electrice, 1000 de incarcari (complete) ar insemna pentru , daca as pescui in fiecare weekend, circa 25 ani :))
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Deci ai un consum estimat de 6-7 Ah/ora.
Considerand ca nu pescuiesti mai mult de 8 ore / zi, rezulta un consum estimat de aproximativ 50-60 Ah, asadar daca bateria are 95Ah si este in parametri normali, ar trebui sa ajunga fara probleme pt o zi de pescuit.
Ori consumurile sunt altele, ori bateria are probleme, ori ai probleme in instalatia electrica.
Incepe verificarea cu masurarea bateriei, cauta o scula profi si nu te baza pe ce spune cel care a construito.
Apoi verifica consumatorii, masoara real consumul !
In ultima instanta verifica instalatia sa nu existe un scurt pe undeva.
Dupa toate astea, vei sti clar ce ai de facut.
Bafta
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Chiar daca e AGM, nu inseamna ca e deep-cycle. Cred ca e oarecum intre o baterie auto si una de start.
Trebuie sa cauti acumulatorii de stationare si descarcare profunda, nu acumulatori auto. Asta de la Optima e buna.
Dar eu tot as merge pe o varianta cu litiu. Si daca vrei sa pastrezi greutatea pe fata, atunci poti pune acolo ceva pentru a compensa (o ancora de plumb exemplu)
 

grey-wolf

Salau
Treci la tehnologie cu Lithiu si studiaza fisa tehnica a bateriei inainte sa o cumperi . Ca sa pastrezi distributia maselor nu adaugi greutate in fata unde ai bateria . Usureaza spatele sau redistribuie incarcatura . Creste performanta de navigatie si incarcare utila a ansamblului .
 
Sus