Ce faci daca intepi barca in mijlocul Dunarii?

vraiste

Oblete
Salut din nou!

Pentru ca sunt prapastios (sper sa nu trag raul) am o intrebare:

ce faci daca in mijlocul Dunarii / Oltului/ lacului Baikal "reusesti" sa intepi / tai/ spargi barca pneumatica?

Sunt destul de stresat pe chestia asta , asa cum sunt si sa nu cumva sa scap in canalizare cheia de la masina inchiriata prin tari straine.


Multumesc!
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
un kitt de reparatie si o pompa de umflat te ajuta daca ai in bagaje (si daca ai minime cunostinte de raparatie), iar avaria nu este grava.
altfel, recomand strict vesta de salvare la toti pasagerii si daca ghinionul face sa se intample pana la urma, in cea mai mare viteza catre cel mai apropiat mal sau loc de refugiu si apoi gestionezi situatia
in alta ordine de idei, nu am vazut barca pneumatica sparta sau intepata pe apa, toate accidentele se intampla de regula la mal, la acostare sau manipulare
am avut un Zodiac cu care am facut de cateva ori Delta pe distante destul de lungi (Murghiol - lacul Rosu) si nu am avut nici o problema, dar am reusit sa o intep acasa, in curte cand o spalam Durereeee
si nu mai fi asa de prapastios, nu de alta dar imi faci concurenta zimbettt - cunoscutii ma considera un pesimist, eu as spune un realist incurabil smoke, dar tu vad ca ma intreci peacefingers
 

kingofbeasts

Rod Builder
Salut din nou!

Pentru ca sunt prapastios (sper sa nu trag raul) am o intrebare:

ce faci daca in mijlocul Dunarii / Oltului/ lacului Baikal "reusesti" sa intepi / tai/ spargi barca pneumatica?

Sunt destul de stresat pe chestia asta , asa cum sunt si sa nu cumva sa scap in canalizare cheia de la masina inchiriata prin tari straine.


Multumesc!
Pai in principiu depinde de unde anume ai spărtura sau tăietura . Dacă e pe exterior intr-o zona la care nu ajungi ( talpa balonului sau fundul bărcii ) sau dacă e pe interior intr-o zona la care ajungi .
In primul caz, cum a zis Adi mai sus , glonț la mal sau cel mai apropiat refugiu ( insula , alta barca , etc. ) . Dacă sunteți doi in barca , unu se apuca de pompat aer in balonul spart (dacă e cazul) sau încearcă sa astupe ori se apuca de scos apa ( dacă e tăietura fără fâsâit dar cu inundatie).
In al doilea caz depinde ce anume ai la tine . Dacă ai petece rapide și poți pune îl pui , dacă ai niște banda o pui pe aia , dacă n-ai nimic încerci sa faci dop dintr-o guma (din nou depinde de unde anume e gaura și cum ajungi sa lucrezi la ea). Eu am pansat barca cu un shad de 15 cm după ce am tăiat-o când spărgeam gheata in mijlocul barajului pe Olt ( faptul ca citești acest mesaj îți spune ca s funcționat dopul :p ) . Printre altele, dacă ai vreme și nu ai făcut-o când ai intrat pe apa , legi de barca acareturile importante ca in caz de “Doamne ferește” sa nu se piardă . Din experiența îți spun ca durează minute bune pana sa se dezumfle barca dacă e numai înțepată ( mi s-a întâmplat de vreo dou ori cu pesti care s-au zbătut la barca) așa ca ai timp berechet sa ajungi la adăpost ( in unul din cazuri nici măcar nu m-am obosit sa ies la mal , pompam aer la juma de ceas și totul a fost ok ) .
 

grey-wolf

Salau
In primul rand nu intri in panica ! Nici Titanicul nu sa scufundat instant . Analizezi rapid situatia si vezi ce e de facut . In general barca de Dunare nu e colac si are minim 3 camere de aer . Daca nu trece peste tine un vapor greu de crezut ca se sparg toate simultan .
In toti ani mei de pescuit din gonflabila am intepat barca pe apa o singura data . Proasta manipulare a pestelui cu voblerul in gura . Fara panica ca dureaza mult pana se desunfla balonul . Ai pompa in barca ... dai la pompa la intervale regulate si continui pescuitul . Daca e cazul pe o gaura mai mare bagi un dop din diverse in functie de marime ( scobitoare , shad...etc pe pori scoci sau banda izolatoare daca e uscat si lipeste ...etc )
La chestii mai grave (spintecari /taieturi ) tragi cu viteza adecvata la mal sau apa cat mai mica si gasesti rezolvare in functie de situatie . Nu se pot discuta intr o singura postare toate situatiile particulare care pot aparea . Indicat este sa fi pregatit pt locul si conditiile momentului ( apa/vreme ...) Vesta de salvare ( poate stii sa inoti dar pe apa de 1⁰C nu e usor . Eu am probat si stiu ), o pompa mica (eu am inex 1,5 litri ) petece si adeziv , sfoara , fluierice (sau alt ceva cu care sa atragi atentia ) .....


kingofbeasts : mai stii intrebarea ,, Cum e Oltul ? " zimbettt zimbettt zimbettt
 

vraiste

Oblete
multumesc foarte mult pentru raspunsuri!

de regula sunt foarte precaut si nu mi se intampla necazuri!

dar oricat ai fi de grijuliu, un accident tot se poate intampla!

de ex. sa se zbata salaul cu coama ridicata - nu m-as fi gandit la asta, probabil si pt ca nu prea prind peste :)

sau de ex., neghiob cum sunt, sa recuperez voblerul si fas! pe exteriorul barcii

Am notat :
0. nu te panichezi;
1. tot timpul vesta pe tine;
2. tot timpul pompa la tine! ( daca se intampla mai dai pompe, cu o mana manevrezi carma, cu alta sufli in carburator, pui benzina, cu alta faci cruci si cu alta bagi fluierul in gura sa chemi vaporul din larg sa te salveze)
3. sa ai la tine materiale: petic rapid, banda izolatoare si gume shad etc (chiar daca nu sunt prinzatoare), sfoara pentru lucruri in caz de naufragiu
4. NU GANDESTI NEGATIV

Multumesc si fir intins fara evenimente neplacute!
 
Am patit-o pe Neajlov intr-o iarna, am sfasiat un balon pe 25 cm intr-o craca taiata in scurt dupa o curba stransa, neatentie plus ceasul rau si eram 2 pers intr-un Storm de 2.60 m !! Am filmare, adrenalina la maxim.
Cel mai important este sa ai (daca nu ai sa-ti iei musai) barca cu chila gonflabila, ajuta ff mult in situatii critice, si macar 2.90 m lungime barca asta ca sa aiba 3 + 1 camere sau mai multe (3 camere cu 3 supape independente pe baloane plus chila). Chila conteaza enorm desi poate nu ati crede. Daca ai si podina gonflabila asta este si mai jmecherie , asigurand un plus de flotabilitate.
Second cel mai important este sa nu disperi, sa te pierzi , tragi aer in piept si analizezi la rece situatia fara sa te agiti tare prin barca , orice miscare prea ampla dezechilibreaza ansamblul aflat si asa intr-un echilibru f precar. Incerci imediat sa repozitionezi bagajele in barca ptr ati pastra echilibrul in noua conjunctura. Usor usor vaslesti sau pornesti motorul incet si tot cu mers incet o iei spre mal, nu ambalezi motorul tare ca esti pa la revedere, mergi cu viteza mica spre malul cel mai apropiat si/sau cel mai accesibil.
Incerci sa anticipezi cat mai mult traseul pe care-l vei urma spre mal si posibilele probleme, obstacole ptr a le evita din timp. Restul e bulan si sansa. Vesta salvare … e buna normal, insa e bine sa n-ajungi s-o folosesti.
 

shogunu65

Stiuca
Am patit-o pe Neajlov intr-o iarna, am sfasiat un balon pe 25 cm intr-o craca taiata in scurt dupa o curba stransa, neatentie plus ceasul rau si eram 2 pers intr-un Storm de 2.60 m !! Am filmare, adrenalina la maxim.
Cel mai important este sa ai (daca nu ai sa-ti iei musai) barca cu chila gonflabila, ajuta ff mult in situatii critice, si macar 2.90 m lungime barca asta ca sa aiba 3 + 1 camere sau mai multe (3 camere cu 3 supape independente pe baloane plus chila). Chila conteaza enorm desi poate nu ati crede. Daca ai si podina gonflabila asta este si mai jmecherie , asigurand un plus de flotabilitate.
Second cel mai important este sa nu disperi, sa te pierzi , tragi aer in piept si analizezi la rece situatia fara sa te agiti tare prin barca , orice miscare prea ampla dezechilibreaza ansamblul aflat si asa intr-un echilibru f precar. Incerci imediat sa repozitionezi bagajele in barca ptr ati pastra echilibrul in noua conjunctura. Usor usor vaslesti sau pornesti motorul incet si tot cu mers incet o iei spre mal, nu ambalezi motorul tare ca esti pa la revedere, mergi cu viteza mica spre malul cel mai apropiat si/sau cel mai accesibil.
Incerci sa anticipezi cat mai mult traseul pe care-l vei urma spre mal si posibilele probleme, obstacole ptr a le evita din timp. Restul e bulan si sansa. Vesta salvare … e buna normal, insa e bine sa n-ajungi s-o folosesti.
incerc sa inteleg ce se putea intampla pe Neajlov.... si de unde adrenalina... erai pe portiunea aia cu dale dintre Comana si varsare? dar acolo nu sunt curbe stranse...
 
La o pneumatica cu 3 camere + chila gonflabila navighezi si in 2 camere. Probat pe Dunare de 2 prieteni , care au spart un balon lateral, s-au asezat pe celalalt lateral si mergeau cu 16 km/h. O persoana pluteste lejer doar cu chila , ideea e sa ajungi si cu tot echipamentul la mal. Flotabilitatea este avantajul major al gonflabilelor, alaturi de spatiul redus necesar pt depozitare si transport.
 
shogunu65 , Neajlovul este lung si divers iar eu cu amicul meu navigam intr-un 2.60 m avariati de-un balon prin luna ianuarie cam la vreo 7-8 km de cea mai apropiata asezare umana, intr-o zona inaccesibila de pe uscat. Pana la Delta Neajlovului mai aveam o gramada de mers si oricum n-am fi putut ajunge acolo din pricina unui plaure imens lung de vreo 7-8 metri care obstructiona complet raul la un moment dat. Si sa mergi in amonte cu barcuta intr-un echilibru precar in zone unde raul se ingusteaza si se formeaza curenti pe meandre stranse, nu e chiar simplu. Cand barca e OK sau e vara si cald, n-ai treaba, fluieri , cand insa unul din baloanele mari nu mai exista si apa are 3 grade ajungi sa strangi din buci si totul din cauza instabilitatii barcii , cum te miscai putin cum ziceai ca acum basculezi. Daca nu era chila gonflabila care era singura stabilizare a barcii, eram fii ploii si cred ca doar Smurdul ne-ar fi adus la liman. Pana nu traiesti senzatia aia nu ai cum sa simti ce am simtit noi atunci.
 

shogunu65

Stiuca
shogunu65 , Neajlovul este lung si divers iar eu cu amicul meu navigam intr-un 2.60 m avariati de-un balon prin luna ianuarie cam la vreo 7-8 km de cea mai apropiata asezare umana, intr-o zona inaccesibila de pe uscat. Pana la Delta Neajlovului mai aveam o gramada de mers si oricum n-am fi putut ajunge acolo din pricina unui plaure imens lung de vreo 7-8 metri care obstructiona complet raul la un moment dat. Si sa mergi in amonte cu barcuta intr-un echilibru precar in zone unde raul se ingusteaza si se formeaza curenti pe meandre stranse, nu e chiar simplu. Cand barca e OK sau e vara si cald, n-ai treaba, fluieri , cand insa unul din baloanele mari nu mai exista si apa are 3 grade ajungi sa strangi din buci si totul din cauza instabilitatii barcii , cum te miscai putin cum ziceai ca acum basculezi. Daca nu era chila gonflabila care era singura stabilizare a barcii, eram fii ploii si cred ca doar Smurdul ne-ar fi adus la liman. Pana nu traiesti senzatia aia nu ai cum sa simti ce am simtit noi atunci.
Vorbim despre o zona in care chiar și iarna daca picai in apa, îți lua 2 minute să ieși la mal. Cel mai probabil erați in porțiunea in aval de Călugăreni, până la intrarea raului in așa zisa delta. Daca as fi lucrat la Smurd și sunați la 112, va împachetam și o amendă în operațiunile de "salvare". Incerc sa mi imaginez cum suna povestea daca ați fi fost pe Dunăre sau pe vreun lac de acumulare mai mare.
 
  • Haha
Reactions: adi

GeoPescar

Oblete
Pentru ca sansele de intepate sunt forte ridicate la o pneumatica, mai ales pe Dunare, cred ca e ideal sa stai cu vesta pe tine aproape tot timpul. Cred ca prima manevra dupa intepate e sa cauti cu privirea rapid unde poti acosta, cat mai rapid , de preferat in aval. Nu sti cat de mare e intepatura sau taietura. Abia cand ai ajuns la mal sau cat mai aproape de mal in siguranta, cauti o solutie. Siguranta ta este pe primul loc dupa vine barca si echipamentul.
 

vraiste

Oblete
Pentru ca sansele de intepate sunt forte ridicate la o pneumatica, mai ales pe Dunare, cred ca e ideal sa stai cu vesta pe tine aproape tot timpul. Cred ca prima manevra dupa intepate e sa cauti cu privirea rapid unde poti acosta, cat mai rapid , de preferat in aval. Nu sti cat de mare e intepatura sau taietura. Abia cand ai ajuns la mal sau cat mai aproape de mal in siguranta, cauti o solutie. Siguranta ta este pe primul loc dupa vine barca si echipamentul.
foarte pertinenta opinia ta! am o intrebare: de ce cauti in aval un loc de acostare? de nu nu cauti in amonte? multumesc!
 
Sus