Despre ancore barci si metode de ancorare

Claudiu

Administrator
Membru personal
E și ăsta un nod de ancorare, că așa se cheamă topicul, numai ca e ancorare în ideile proprii. Discuția a plecat de la o necesitate, ancorare pe apă adâncă, de aici s-a ajuns pe câmpii...
Eu zic sa contactezi pe facebook persoana aceea, inca il mai are disponibil. Daca e in mintile lui motorul face toti banii! Cat despre ancorari, spre deosebire de pareri aruncate fara sens, eu le-am probat pe toate de la sac de rafie gaurit cu bolovani, la ipilot. In prezent tot sabot de tren folosesc, dar in atatia ani nu m-am gandit la solutia salvatoare cu coarda flexibila in capat. Pentru adancimile bicazului pur si simplu nu vad alta solutie decat un electric cu ancorare. poate mai sunt pareri
 

adi

Biban
Sa stii ca nici coarda aia elastica nu e nemuritoare, ex. in momentul in care proptesti ancora in vreo cioata, intre bolovani etc. si tragi voiniceste de ea s-o scoti, elasticul o sa se rupa (depinde evident si de care pui) si ramai tot cu clasica sfoara :)
Viata pe garla e complexa si are multe aspecte.

Si ca tot suntem la capitolul asta si eu ramas in urma cu tehnologia, e cineva care foloseste cu succes un motoras de-asta electric cu functie de ancorare si pt. deplasament? Ma gandesc la o gonflabila sau alt fel de barca mica/usoara si balti mici evident...le face pe toate? Unde il pui, pe oglinda sau pe bot?
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Pe bot insa este f voluminos si ai nevoie de barca mare as zice un minim 3.20. Am pus eu insa nu am iesit cu el pentru ca am luat rigida. Ar trebui sa arate asa sau mai elegant cu un suport dedicat. Problema e ca motorul e mare, greu, trebuie pus si dat jos la fiecare partida, trebuie sa ai loc in masina, iar intr,o berlina uzuala nu este loc. Una peste alta e cam peste mana

image_162802.jpg
20190808_150437.jpg
 

Stefan

Salau
Eu folosesc acest motor si sunt foarte incantat..
In ce priveste transportul am avut loc in logan eu sotia doi copii motorul electric despre care se vorbeste termicul baterii sonar si toate cele necesare pt pescuit..ce.i drept mai inghesuit..
Am folosit acest motor pe vidra siriu si bradisor cu succes din punctul meu de vedere...functia de ancora tine suficient de bine la pescuitul pe care.l practic chiar si in conditii de vand(nu vant extrem)..chiar si pe coada lacului unde intra râul in lac si este ceva curent s.a descurcat super..
Este destul de puternic si are 10 trepte de viteza si nu consuma energie multa..
Cine viseaza ca daca ai functia de ancora ai dat clic si ramâne nemiscat sa stiti ca nu este asa...dar nu depaseste 1 metru stanga dreapta..
 

sosoktm

Salau
Curent puternic de apa, cu vant lateral. 2 ancore te ajuta sa stai la. Punct fix, sau ancore țăruș daca apa nu e adanca.
Am patit odata asta cand stateam in curent puternic sa pescuiesc la avat.
Culmea e ca un vant (mai slab sau mai tare) te ajuta la ancorare. Motorul ramane pe punct iar barca se aliniaza in vant. Daca esti pe anafor, barca cel mult pivoteaza in jurul electricului de prova. Desigur, un par/tarus/colic/ghionder/powerpole este are cea mai mare precizie gps, dar...aplicabilitate limitata. Cat despre curent, daca motorul e dimensionat ok pt barca, sunt probabil extrem de rare cazurile in care sa nu te tina
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Nu era cazul de folosit nici un fel de motor acolo unde pescuiam dupa avat. Apa de juma' de metru, pietre mari pe fund si curent, ancora lasata cu franghia toata (20m) in apa + o ancora mica in spate a fost exact ce trebuia sa nu mai miste stanga - dreapta.
90% sin cazuri ancora de la electric e suficientă, cred, pt restul e bine sa ai una cu funie in barca.
 
Are cineva idee dacă are vreo importanță dacă iau motor electric cu funcție ancoră cu arborele de 137 cm și mie îmi e de ajuns 122 cm, afectează funcționarea sau durata de viață a ansamblului dacă e mai lung arborele?
 
Sus