Glisare barcă

adiwolf

Moderator
Membru personal
da, scuze, exprimare nefericita
insa asa cum spune Gabi.giurgiu , nu exista motorizare intermediara intre 20 si 25cp
deci corect ar fi ce depaseste 20,11cp necesita inmatriculare
 
D

Deleted member 1113

Guest
Gabi.giurgiu ,daca tu care ești riveran Dunării nu știi ce sa alegi, eu care am o minima experienta chiar nu știu ce sa zic. Pleacă și tu de la greutatea maxima, imparte la 25kg și vezi cât dă. Cel mai probabil, încărcat la maxim nu te vei descurca cu 20 cp 4t. 180+50+25+280.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Din punctul meu de vedere, la o barca rigida as merge clar pe motorizarea maxima data de producator. Ca acolo montezi motorul si gata, nu mai stai sa tot cari la el.
La gonflabile e alta treaba, alegi in prim rand dupa greutate, incercand sa respecti puterea maximă. Majoritatea aleg greutate scazuta in detrimentul puterii, pt ca in general se merge pe 4T, cand e vorba de motoare mai noi.
La mine de exemplu puterea maxima recomandata pt gonflabila mea e de 15 cai. Ori un motor de 15 cai 4T canterestein jur de 40-45kg si e cam greu cu caratul lui. Asa ca am ales 6 cai 4T la 25kg si cu asta sunt la limita de glisaj.
 

sosoktm

Salau
Din punctul meu de vedere, la o barca rigida as merge clar pe motorizarea maxima data de producator. Ca acolo montezi motorul si gata, nu mai stai sa tot cari la el.
Cu rezerva ca este important ca barca sa si permita montarea motorului "maxim" dpdv al greutatii (de obicei o permite) dar comportamentul nautic sa fie cel corect. In general , barcile de pescuit adaptate apelor noastre nu sunt lungi, astfel ca un motor greu poate genera neplaceri ce se rezolva greu sau deloc. Pe aceeasi barca (urmeaza sa o prezint) , 30 cai de 66 kile (2t full electric) inseamna 47 kmh cu glisaj in 2 lungimi de barca si pescaj minuscul in glisare iar 40 cai de 105 kile (4t tiller full electric) inseamna 52 kmh cu glisaj in fro 4-5 lungimi de barca, dar o barca in care nu se poate merge solo decat la 80% turatie si doar cu trimul negativ (motorul bagat maxim sub barca), altfel barca bate pe apa.
 
Pentru o barca de minim 3m, motoarele in 2t de la yamaha o pun in glisaj si cu 40 kg/ cp. Probat cu 4 cp si 5 cp pe 4 barci. Daca e la limita superioara de greutate, viteza va fi de 16-17 km/h, cu cat scade greutatea creste viteza, putand depasi 26-27 km/h. In prezent folosesc un elling patriot de 310, care este mai ingusta decat majoritatea gonflabilelor, usoara- ~ 38 kg, cu yamaha 5 cp 2t si 190 kg , fara reglaje de trim sau incarcatura asezata anume ajunge usor la 24 km/ h. De fapt, daca incerc sa merg constant cu 13-14 km/h , trece in glisaj fara a mai tura motorul. In acelasi timp am vazut baracuda de 2,7m care nu glisa cu 5 cai .
 
Sus