Gonflabile: modalitati de transport si lansare la apa

yo3fhm

Biban
Am observat din postarile sectiunii "Barci" ca foarte multi dintre colegi folosesc barci gonflabile.
Tot scormonind, am dat peste aceasta postare a lui Adiwolf :
nu am ce face cu o barca rigida pentru ca nu am pe unde sa intru cu ea la apa, nu exista pe tot Oltul decat 3-4 locuri cu rampa de intrare (unul este in Valcea)
Ei bine, l-as intreba pe colegul nostru daca ar fi de acord sa ne spuna cum procedeaza cand lanseaza barca la apa, fara rampa.
Sunt curios. Apropos, Adrian, daca spui ca n-ai loc s-o tii umflata si nici s-o transporti ca atare, banuiesc ca nici motorul nu-l tii fixat de oglinda. Probabil ca il fixezi dupa ce ai lansat barca la apa. Si in cazul asta cum faci ? De fapt, ce masa are motorul tau ? Pentru ca nu e chiar simplu.

De asemenea, ii invit pe toti colegii care mai folosesc barci gonflabile sa ne impartaseasca din experienta lor, in special legata de transportul acestui tip de barci.
Unele sunt transportate pe peridoc, altele pe remorci amenajate. Altele, sunt transportate in portbagaj sau direct in masina, iar la locul faptei sunt aduse pe roti atasate la oglina. Dar inventivitatea oamenilor e mare si de aceea as fi curios sa vad daca altii au gasit alte solutii.
Asta, pentru ca sigur ar fi o informatie foarte utila pentru toti cei care utilizeaza acest tip de ambarcatiuni.

Cu bine,
Cezar
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
yo3fhm
barca mea, sta tot timpul umflata de cand incepe sezonul de pescuit din barca si pana cand se termina - o tin in casa si acuma ma uit la ea cand scriu aceste randuri - iarna o strang si o fac pachet in casa sub scara
transport barca in masina, umflata si echipata, dar fara motor
motorul il transport tot in masina culcat, pe orice parte, nu conteaza ca permite acest lucru.
motorul are 26kg
cand ajung la locul de pescuit, trag masina cat mai aproape de apa, descarc bagajele, scot barca din masina, o ridic in spinare si apoi top cu ea in balta
dupa asta, ma sui in barca cu motorul in brate sau in spinare, depinde cum imi vine la acel moment si il montez pe oglinda
apoi, sfoara, si............brummmm, am plecat la pescuit bucuriemare
daca locul permite, pot lansa barca la apa si pe rotile din dotare dar ma enerveaza dupa aceaa ca ma zdragne la cap in timpul mersului, deci in general lansez barca la apa cu spinarea
asta este partea usoara, partea cu ridicarea de pe apa va las sa o decoperiti singuri zimbettt
 

yo3fhm

Biban
yo3fhm
- motorul il transport tot in masina culcat, pe orice parte, nu conteaza ca permite acest lucru. motorul are 26kg
- scot barca din masina, o ridic in spinare si apoi top cu ea in balta
- ma sui in barca cu motorul in brate sau in spinare, depinde cum imi vine ma acel moment si il montez pe oglinda
Asta este partea usoara, partea cu ridicarea de pe apa va las sa o decoperiti singuri
Ha ha, salut Adrian !
Pai tabloul e destul de clar. Esti un privilegiat clappingLa masa aia a motorului, probabil ca folosesti unul in 2 timpi cu 2 cilindri ;-)
Daca ridici barca in spinare, concluzia e ca Zodiac-ul e mai usor decat ucrainienele, ma astept undeva la sub 50Kg, iar tu trebuie sa fii un tip destul de solid, zic eu. Sa tii in spate un motor, chiar si la doar 26Kg, nu-i de colea, mai ales pentru coloana vertebrala si cu atat mai mult cu cat faci un sport dur ca sa te poti urca in barca tragand de el. Barca fuge, e o intreaga smecherie.
Ceea ce faci tu e forta bruta, dar bine ca poti sa faci toate astea, felicitari !
Nu vreau sa ma gandesc la ce inseamna sa scoti din apa combo-ul respectiv. jos palaria
Cezar să nu spui că te-ai sucit iarăși?
Salut Cosmin,
Nici inainte nu m-am sucit, a fost doar o amanare a unei achizitii. Dar deocamdata am decis sa-mi iau permisul pentru D+C, asa ca invat.
Am lansat subiectul pe forum, pentru ca e util si altora. Voi reveni cu un nou subiect legat de gonflabile, dar asta nu inseamna ca ma rasucesc!
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Mereti mah cu orele voastre...Pana la 9 oricum nu mananca pestii :) )))
De acord. Duminica pana la 9 nu am avut nici un atac, si eram de la 5 fara pe apa.

Cezar, eu anul asta mi-am luat peridoc pentru gonflabila. Nu era cea mai mare necesitate, dar e o mare comoditate. Asta chiar si in conditiile in care nu ai rampa cat de cat adecavata de lansat barca de pe peridoc. Castig foarte mult timp in acest fel. Imi ia 5 minute sa pun barca pe apa, fara sa ma grabesc, in conditiile in care inainte imi lua 30 de minute de carat, umflat si carat iar.
La 3,30m si 52kg barca mea e greu de manevrat de unul singur, dar cu peridoc am reusit duminica sa o pun pe apa chiar si manevrand peridocul cu mana (era nivelul crescut si drumul care ducea in apa era inundat, astfel ca riscam sa impotmolesc masina).
Adi nu ti-a zis ca si el duce barca umflata de acasa pana la apa si inapoi.
 

yo3fhm

Biban
La 6 e pentru particulari, la 4 trebuie sa pui barca pe apa
He he, nici daca mi-as face PFA pentru pescuit comercial , n-as scoate barcazul la ora 4 !!
In ceea ce ma priveste, 6AM ar fi un efort rezonabil, dar mai devreme - NO WAY !

adiwolf a spus:
nu am ce face cu o barca rigida pentru ca nu am pe unde sa intru cu ea la apa, nu exista pe tot Oltul decat 3-4 locuri cu rampa de intrare (unul este in Valcea)
Salutare tuturor ,
Referitor la cele povestite de Adrian, aici apare o problema despre care cred ca tuturor le-ar fi utile niste lamuriri.
Probabil ca unii stiu, altii nu ... exista un act legislativ aparte, care stabileste caile navigabile (oficiale) in Romania :
HOTĂRÂRE nr. 665 din 24 iunie 2008 pentru stabilirea nominală şi pe porţiuni a căilor navigabile interioare ale României

Termenul "navigabil" se refera la navigarea cu ambarcatiuni motorizate de orice tip. Pentru a evita alte intrebari in acest sens, doresc sa postez urmatorul extras din Ordonanta Guvernului nr.42/1997:
ART. 24
(modificat de pct. 28 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 74 din 20 septembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 827 din 9 octombrie 2006):
"Fac parte din nave instalaţiile, maşinile şi motoarele care asigură propulsia navei sau produc o altă acţiune mecanică, împreună cu mecanismele şi mijloacele necesare transmiterii acestei acţiuni, toate echipamentele necesare navigaţiei, diferitelor manevre, siguranţei navei, salvării vieţii omeneşti, prevenirii poluării, comunicaţiilor, igienei şi exploatării potrivit destinaţiei navei, precum şi proviziile."

Daca revenim, atunci conform HG665/2008, exista doar 2 rauri cu statut oficial navigabil !
Sectiunea 4: Râuri interioare şi de frontieră
- Siret , de la km 5 - Siret până la confluenţa cu Dunărea ;
- Prut, de la Stânca Costeşti la Dunăre .

Asadar, tinand cont de cele de mai sus, poate imi spuneti si mie cum de n-ati avut probleme cei care ati pus barcile pe alte rauri, cum ar fi Arges, Olt, Mures, Oltet si multe altele. Nu va intreb asta pentru ca eu as fi mai breaz; nici sa nu va inchipuiti ! Ba dimpotriva, sunt realmente interesat de cum sa gasesc o justificare mai ampla achizitiei unei barci (indiferent ca e sau nu gonflabila, hi ! ).

Nu mai discut de lacurile interioare. Daca va uitati in acelasi HG665/2008, cele care ar trebui sa suporte navigatia sunt:
Snagov, Mogosoaia, Herastrau, Floreasca, Cernica, Fântânele , Tarniţa , Vidraru, Izvorul Muntelui (Bicaz), Stânca Costeşti, Complexul Razelm-Sinoe, Taşaul si Siutghiol !

Daca va ganditi ca au existat initiative ale unor personaje politice care sa interzica navigatia (motorizata) pe Fântânele, sau ca Cernica e un lac exploatat de un privat si ca din aceasta cauza nici riveranii nu au voie sa puna barci pe suprafata lui.... sau ca in Herastrau sunt directive ale Capitaniei care interzic accesul ambarcatiunilor cu motor (in afara de cele oficial prezente) ... ei bine, atunci revin la aceasi intrebare ca cea de la rauri.

In fond si la urma urmei, eu m-am dat cu barca pe Buftea si nu mi-a zis nimeni nimic. De asemenea, am mai facut intre timp niste teste atat pe Straulesti - unde reprezentantii "autoritatilor" n-au miscat un deget, dar era sa ma tai parte-n parte cu o gasca de pescari revoltati de zgomotul motorului folosit. N-am fost singur, asa ca am debarcat rapid pe mal si cand i-am intrebat (impreuna cu colegul, de aceasi statura) daca au permis de pescuit, au spalat putina repejor. In week-end-ul asta am iesit si pe lacul Pantelimon, cu o barca rigida si motorizare de 15CP. Singurii care s-au uitat urat, au fost mafiotii locali care instalasera probabil plase. S-au prins rapid ca nu ne intereseaza plasele lor (desi la modul sincer, daca as avea o gasca rezonabila, le-as lichida pe toate) si ne-am vazut de treaba.
Urmeaza sa ies si pe Lacul Morii, unde sper sa fac si un clip demo. :)

La mica intelegere merge, dar imi pun problema sincera, ce s-ar intampla "daca" ...
 

Ovi18

Biban
Am o fibra de 3 m, am avut confectionat un sistem cu roti de roaba care functiona destul de bine dar l-am perfectionat si este in curs de finalizare. Cand ajung acasa o sa pun poze.
 

yo3fhm

Biban
Cezar, eu anul asta mi-am luat peridoc pentru gonflabila. Nu era cea mai mare necesitate, dar e o mare comoditate. Asta chiar si in conditiile in care nu ai rampa cat de cat adecavata de lansat barca de pe peridoc. Castig foarte mult timp in acest fel. Imi ia 5 minute sa pun barca pe apa, fara sa ma grabesc
Salut! Foarte buna informatia oferita de tine, Alex!
Iata inca o marturie pe care o pot confirma din experienta personala (recenta). Am vazut ce inseamna sa manipulezi barca folosind peridocul, spre diferenta de situatia in care te chinuiesti manual ! Singura problema cu peridocul e ca e complicat cu el atunci cand ai de-a face cu ape la care nu ai altfel acces decat carand o gonflabila... aia e marea nebuloasa pentru care ma zbat sa stabilesc care ape ar putea fi utilizate in scop de agrement (si/sau pescuit) cu o barca motorizata, altele decat cele cateva din zona Bucurestiului si bineinteles in afara de Dunare.
Adi nu ti-a zis ca si el duce barca umflata de acasa pana la apa si inapoi.
Ba da, a spus! Uite mai jos :
barca mea, sta tot timpul umflata de cand incepe sezonul de pescuit din barca si pana cand se termina - o tin in casa
La aceasi schema ma gandesc si eu, doar ca in cazul meu, va trebui sa tin ansamblul barca-motor-peridoc in curtile unor prieteni aflati la vreo 25Km de Bucuresti....

Am o fibra de 3 m, am avut confectionat un sistem cu roti de roaba care functiona destul de bine dar l-am perfectionat si este in curs de finalizare. Cand ajung acasa o sa pun poze.
Salut Ovi! Excelenta initiativa ta. Sunt foarte curios sa vad cum ai rezolvat problema ! Si cred ca nu doar eu !
Dar fibra cum o transporti? Pe peridoc? Sau pe portbagaj, deasupra masinii ? (am mai vazut astfel de solutii)
Multumesc!
 

Ovi18

Biban
IMG-20180724-WA0000.jpg
Barca o transport pe portbagaj, are in jur de 60 kg. Caruciorul din poza a fost modificat, i-am inaltat puntea din spate iar in fata, acum are doua roti. Este complet demontabil si se asambleaza in maxim 5 minute.
 

Espasia

Somn
yo3fhm
Cezar, simcer imi place interesul tau de a te informa despre tot, in cel mai mic amanunt. Denota faptul ca nu vrei sa fi prins pe picior gresit in nici o situatie. Dar nu poti lua in calcul toate situatiile sau sa iti imaginezi toate scenariile. Imi creaza impresia ca faci o analiza a riscurilor mult prea profunda, care te duce la rezultatul.....frate, eu nu ma bag.
Dar impresia mea este ca de fapt ori nu vrei un barcaz, ori......inca nu stii exact ce iti doresti.

Omule, cumpara o barca, oricare. Daca tot alegi, ajungi sa nu culegi. Mereu vei gasi ceva mai bun, mai adaptat cerintelor tale. Incepe cu ceva.
asa cum spuneam si in trecut merita pe deplin si un peridoc, si o sa vezi ce usor il manipulezi cu mana. Iar lansatul la apa devine o jucarie. Chiar si pe maluri putin mai dificil de abordat. Bine inteles cu o barca adecvata.
Eu am doua hangarale. Un peridoc ce duce o barca mai mare, pe care o am, are peste 1 tona barca, (o tin in Tulcea, cu tot cu peridoc. O aduc acasa iarna, cand îi fac revizia completa si o duc inapoi primavara).
A doua barca si un peridoc mic, fara frana (caci nu ai ce face la greutatea ei) este un “galos pleumatic”. Care are 3,8 m si descarcat are 85 kg. Daca mai pui bagaj de pescuit, motor termic, rezervor plin, ancora, motor electric si acumulator......sare bine de 150 kg.
Pe asta asa incarcata o lansez singur, o ridic din apa singur cu toate bagajele in barca. AlexH ti-a explicat perfect cum sta treaba.
Si sincer, caut locatii unde pot sa o lansez, acolo merg, si daca este nevoie, am si roti suplimentare de transport, dar evit acele zone de pescuit, unde nu pot lansa barca e pe peridoc.

Dar revenind la galoș, asa cum spuneau toti, merita efortul financiar. Alex are experienta umflatului si dezumflatului si caratului barcii de unul singur. Este un disconfort destul de mare. Un an de zile mergeam cu un prieten la pescuit cu un Kolibri, de 3 m, si faceam in 2 toate operatiunile, este nasol. Dupa ce a vazut cum manipulez eu jucaria, cu peridoc, si-a bagat picioarele in ei bani si si-a luat peridoc.
Nu merita peridoc, daca mergi de 2....3 ori pe an la pescuit. Dar daca mergi de 2 ori pe luna, se schimba situatia.

Daca merg sambata la pescuiala, si asta daca ma lasa vremea, o sa fac o filmare cu lansatul la apa, sa vezi cum procedez. Inimaginabil de simplu. Atentie nu ma stiu bine sa manipulez mersul cu spatele cu barcazul. Totul fac manual.
Cu putina imaginatie, sincer vei gasi si locuri ptr lansat, chiar daca la inceput creI ca este imposibil.

Cu stima,

PS daca am sarit din nou calul cu parerile mele, imi cer scuze. Nu vreau sa supar pe nimeni. Sincer.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Singura problema cu peridocul e ca e complicat cu el atunci cand ai de-a face cu ape la care nu ai altfel acces decat carand o gonflabila...
Tot esti mai castigat. Cand ajungi apa aia care nu are acces cat de cat ok pt peridoc, dai barca jos de pe el si o pui pe apa ca atunci cand ai umflato pe mal. Ai castigat destul de mult timp, pt ca trebuie sa pui la socoteala cel putin un umflat si un dezumflat cu tot ceea ce inseamna asta. Iar daca faci ca mine si tii barca umflata acasa, atunci operatiunile se dubleaza. Garantez ca dupa un an iti bagi picioarele in ea gonflabila daca faci destule iesiri.
 

kingofbeasts

Rod Builder
Umflu si dezumflu la barca de mai bine de 10 ani (cu o scurta pauza in care am fost stationat temporar in Anglia :p ). Spatiu am acasa (as putea tine umflate barcile intregului forum in curte zimbettt) insa intotdeauna am preferat sa-mi adun barca decat sa o las umflata . E drept ca aproape intotdeauna mergeam in echipa si in ultima perioada o barca era umflata pe masina si a mea in portbagaj insa, chiar si atunci cand mergeam singur preferam sa o adun decat sa o duc umflata.
In primul rind de mult nu ma mai grabesc si merg pe ideea ca ce-i al tau e pus deoparte iar faptul ca intru cu 5 minute mai devreme sau mai tarziu pe apa chiar nu are nici o importanta .Aparent! In realitate are bucurostare ;) Cat timp stai pe mal si pregatesti barca ai timp sa observi apa si ce sau cine e pe ea! Merita garantat efortul. Obtii mai multa informatie utila astfel decat cu un sideimaging in alea 10 minute in plus pe apa. Fumatorilor intotdeauna le-am recomandat, in afara de a se lasa de tigari :p , sa stea pur si simplu sa fumeze o tigara privind apa inainte de a se urca in barca. Are un efect calmant chestia asta, te armonizezi cu natura oarecum si parca incepi sa o intelegi mai bine .
In al doilea rind la intrat pe apa mai mult de 15 minute nu pierzi daca iti faci o rutina si esti organizat. O pompa electrica iti ridica barca la volum in mai putin de 3 minute dupa care in inca 2 minute ai dat cele 10 -15 pompe/balon ca sa o aduci la presiune. Umflatul fe face pe o foaie de tarp sau foaie de cort cumi se mai spune (aici am una de 6/4m pusa in 2 pe lungime) si acolo unde ajung cu masina langa apa (lucru pe care-l caut pe google earth inainte de a pleca de acasa) pun tarpa la buza apei, umflu barca si numa o imping sa alunece frumos pe apa. In cel mult 10 minute am toate jucariile in barca gata de drum.
La iesire dureaza putin mai mult ce-i drept dar la plecat spre casa n-am nici atatea motive sa ma grabesc cat as avea la venire. In plus, cand esti 2, e un prilej numa bun sa discuti la cald evenimentele din timpul pescuitului si sa tragi concluzii utile pe viitor. 4 ochi vad mai mult ca 2 si 2 procesoare trag concluzii mai viabile simultan decat separat. E mai nasol iarna cand frigul isi spune cuvantul dar, intr-un fel, si asta face parte din farmecul pescuitului.
In al treilea rind e mult mai usor. E mult mai usor sa cari totul din bucati la buza apei decat sa ridici un singur obiect voluminos si greu (chiar si daca tre sa-l ridici numa pe si de pe remorca sau masina).
In al 4-lea rind e mai economic (sau mai putin poluant functie de care parte a bunastarii te aflii zimbettt). Orice obiect in afara masinii creste consumul (fie ca-i deasupra fie ca-i tractat) asa ca fie esti in solutie de buget si vrei sa faci economie fie ca esti instarit si vrei sa mai protejezi si mediul poluand mai putin, tot e de preferat sa reduci consumul.
In al 5-lea lucru e mai sigur. Poti sa opresti in orice benzinarie sa te usurezi fara sa te gandesti in timpul asta "daca umbla careva la barca?"
In al 6-lea rind impachetand si despachetand vrei nu vrei inspectezi barca si vezi din vreme eventuale probleme care tind sa apar si a caror aparitie poti sa o previ in unele cazuri.
In al 7 -lea rind si poate cel mai important, modul asta de abordare iti permite sa manipulezi barca singur pe mal indiferent de vant, sau de cat de des ai vazut sala in ultima vreme. bucurostare
 
Sus