Meserie

Biban
Inainte de a face setarea "BOAT SCALE" motorul smucea atunci cand pescuiam pe lac si isi schimba vantul directia. Dupa ce am facut setarea la -2 este super ok. Eu am POWERDRIVE 45BT care vine din fabrica cu telecomanda mica care are doar functiile de baza. La acest tip de motor nu poti folosi si pedala si telecomanda in acelasi timp. Eu am potat pentru el pentru ca barca mea e mica si nu mai aveam loc si de pedala.
In alta ordine de idei, pentru o barca mai mare iti trebuie un motor electric mai mare.
Minn Kota recomanda un minim de 2LBS forta de impingere pentru motor la fiecare 45kg greutate barca. (e vorba de greutatea totala a barcii cu bagaje pasageri motoare bateri, etc). Daca pescuiesti pe rauri cu curent mai puternic iti mai trebuie ceva forta in plus. Pe langa asta mai conteaza si lungimea barcii.
Iti dau un exemplu. Pe un Linder Sportsman 400 de 4m lungime care e modificat si are casting deck, doua scaune, motor termic de 30cp, un sonar de 9", trei baterii(1 pt sonar, 1 pt motorul electric si una pentru motorul termic si pompa de santina) doua persoane cu tot calabalacul un TERROVA de 55lbs face fata cu brio
Din punctul meu de vedere pentru barca ta un motor de 55lbs ar fi ok.
Despre pedala doar tu stii daca o folosesti sau nu. Pedala are avantajul ca o poti folosi fara sa stai cu ochii in telecomanda sa vezi pe ce butoane apesi. Poti sa folosesti pedala fara sa te opresti din pescuit. Dezavantajul la pedala este ca ocupa loc in plus in barca si creste pretul la motor.
Mersi de răspuns,cu respect!
 

miker2ka

Stiuca
Salut Edi,vreau și eu sa iau un motor electric ,pt vârful bărcii,motorul tău smucește in curent?
ai reușit sa îl setezi și cu ce telecomanda?
Eu acum construiesc barca din aluminiu,cam 350-400 kg 5,5 m lungime, ce motor mi ar trebui?,
Am nevoie și de pedala?
Terrova nu smuceste. El l am pus si pe barca usoara aprox 70 kg si nu am avut probleme. Cand am dat offset la -2 nu am simtit vreo diferenta. Daca mergi in curent mare ( gen dunare) zic sa mergi pe terova 55.
Telecomanda cu care vine powerdrive nu permite setarea offsetului. Daca pescuiesti in conditii de curent mic e ok powerdrive si imprumuti o telecomanda de terrova si in faci setarea. Dar daca vrei sa mergi in curent trebuie sa ai posibilitatea sa modifici setarea pentru ca pe -2 nu o sa te tina . Nu ii va permite motorului sa treaca de 70% parca in modul ancora.
 

Edi

Salau
miker2ka

Setarea "BOAT SCALE" nu reduce puterea motorului si se poate face de la +2 la -2 si e functie de greutatea totala si lungimea barcii. Nu conteaza ca barca are 70kg, daca mai pui in ea 2 persoane + termic + electric + bagaje + baterii +etc ajungi la cateva sute de kg. Pe rau unde curentul este constant nu smuceste nici un motor, pe lac in schimb cand vantul isi schimba directia ajustarile sunt foarte puternice. Acest lucru nu se intampla numai pe ancorare ci si la functia de AUTO PILOT unde motorul corecteaza singur devierea de la traseu. Am mai spus aici pe forum ca tot ansamblul meu cantareste aprox 200kg cu tot cu mine in barca (gonflabila). Eu am luat POWERDRIVE 45lbs pentru ca este cel mai usor motor cu functie de ancorare.
Pentru Meserie pentru barca lui ii trebuie minim motor de 55lbs indiferent de modelul motorului, iar setarile le face pe apa in functie de cum se comporta barca.
 

miker2ka

Stiuca
Setarea "BOAT SCALE" nu reduce puterea motorului
La -2 motorul in modul ancora este limitat. Am patit anul aste pe Sulina cand in curent puternic o luam la vale . Pe 0 m.a tinut in curent . In zona respectiva era necesat 85 - 90 % sa stau ancorat. Cu -2 nu atingea aceasta valoare. Se chinuia la 70-75 % si cand se departa prea mult de punctul de ancora se oprea
 
Ultima editare:

Mihnea

Biban
Am patit si eu pe Dunare sa nu ma tina si banuiam ca aceasta setare poate fi cauza. Nu am apucat sa o modific dar o sa o fac, o dau inapoi pe 0
 

Espasia

Somn
Se chinuia la 70-75 %
Scuza-mi curiozitatea, de unde ai aceste valori? Ai masurat consumul motorului inainte si dupa setare? In aceleasi conditii de mediu, respectiv, viteza curent, vant, masa barcazului…….Este interesant si important sa stim exact aceste lucruri, zic si eu……..Asa putem avea unele explicatii vis a vis de ce face aceasta setare.
Sau poate ai citit despre asta undeva?In vreo documentatie.

Si ma gandesc ca blocul de comanda al motorului nu face diferenta intre această stare (de ancora) si cea de mers in mars. Adica si puterea in mars se reduce? Sau aplica acest algoritm doar in cazul ancorei si al mersului pe Auto Pilot.

Eu nu am simtit diferenta la mers in mars, dupa ce am facut setarea la -2. Iar fc de Auto-Pilot daca initial ma ducea ca si piș….boului, acum este foarte smooth.

Funcția poate modifica doar injectia in timp a curentului ptr motor. Acea derivata de I fc de t.:):):).

In cazul specificat de tine, si a observatiei mele eu gasesc doua posibilitati.

In ancora si AutoPilot au implementat un regim de fc al motorului, in mars alt regim.
Imi vine greu sa cred, de aceea zic ca o masuratoare ne poate explica aceste lucruri.

Sau aplicarea unui Curent se face mai lin decat in cazul “0” sau “+1…+2” Tind sa cred in a doua varianta.

Dar cum spuneam, masuratoarea este sfanta, si putem trage o concluzie.
Si asta ne ajuta pe toti, cei cu barci mai usoare…..indiferent ca sunt barci rigide sau “galoș pleumatic”.

Nu, tu ce zici?

Cu stima,
 
  • Like
Reactions: Edi

miker2ka

Stiuca
Nu am masurat nimic. Am vazut pe telecomanda. Treapta 7.5 din 10. Mai sus nu irma in modul ancora si nu era suficint sa ma tina pi loc. Cand am trecut pe 0 offsetul m.a tinut dar acum statea in gemeral pe treapta 8.5 si 9.
In mars sau autopilot nu exista aceasta limitare din cauza offsetului. Doar in modul ancora.
Si eu am fost surprins....
 

Mihnea

Biban
La mine cu setarea -2 mergea pina la treapta 10 dar nu ma tinea in curent. Am patit de 2 ori. Barca are cam 450 kg cu mine cu tot. Trebuie sa incerc si cu alte setari pentru ca nu mi se pare ok. Cu Caymanul nu am avut niciodata problema asta deci cred ca de la setare este.
 

Edi

Salau
Sub Porțile de Fier II, nu tine nici un Terrova de 24 V. Am văzut asta. Sunt zone cu curent unde îți trebuie ancora. Nu mai contează setarea.
Sunt curios cam ce jiguri folositi in zonele astea. In plus de asta, daca m-as ancora in curent si motorul electric ar functiona pe treapta maxima, la un consum de 43Ah cat da MINN KOTA la Power Drive de 45lb in 1,5h as iesi la mal sa incarc bateria. Pentru mine e sport extrem.
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Este cineva din Constanta ce are telecomanda Ipilot fara touch screen sa ajutam un coleg sa faca setarea?
 

miker2ka

Stiuca
Punctele erau salvate pe telecomanda. Vreo patru. In doua partide de pescuit ma duceam pe ele fără probleme. Le vedeam pe telecomanda. La sfârșitul ultimei partide, deși credeam ca sunt pe un punct, clar eram in zona (la max. 100 m distanță), nu am mai văzut niciun punct pe telecomanda. Pur și simplu îmi apărea mesajul ca nu am puncte salvate. Tare ciudat! Am salvat un punct și mi-a apărut pe telecomanda (ulterior).
Si eu am patit.o ieri. M.am dus pe un punc sa il salvez si am constatat ca am toate sloturile de salvat goale.
 
Sus