adiwolf

Moderator
Membru personal
categoric ca poate fi si acel sensor daca o luam asa, efectiv poate fi orice pana la urma si tocmai de aceea discutam, ca poate mai apare unul si altul cu tot felul de patanii sau pareri si pana la urma le punem cap la cap.
cercul ala l-am facut si cu termicul si cu electricul ca deh, ma rodea piticul ca poate prima data nu l-am facut bine ca era cu termicul!!
ultimul update l-am facut prin august- septembrie parca, voi verifica la urmatoare iesire, insa din cate retin parca ultima era dedicata sistemului ala ciudat, raptor
 
Mie nu mi-a sărit niciodată din ancoră, iar bâțâiala asta a început acum 2 sau 3 partide și am ultimul soft din câte știu. De mutat nu am mutat nimic in barcă diferit de cum era anterior, ca să zicem că greutatea e distribuită diferit... o fi el la ciclu roflmaooo
 

Espasia

Somn
Buna ziua,

Scuzati ma bag si eu ca bou'n gard. Durereeee

Eu ma gandesc, ca poate trebuie sa luati in calcul mai multe variabile. Abaterea data de Minn Kota este de 5 pasi (1,5m). Deci daca te fațâi in acest cerc cu raza de 1,5 m (diam 3m) ești in parametri.
Apoi mai vin si "satelitii", etc. etc. etc. Vantul, curentul, masa barcazului. Nu stiu si eu nu cred daca campul electromagnetic invocat poate fi asa de puternic sa influenteze "pucul" alb ce il aveti. Si asta in ideea ca va aflati in zona unor retele de inalta tensiune sau antenelor. Ma refer la antene din alea vechi, pe unde lungi/medii/scurte. Antenele furnizorilor de telefonie, sunt mai altfel.
In principiu el (pucul) nu este ptr determinare pozitie. Eu asa ma gandesc. Voi?

Deci, parerea mea este ca soft-ul are niste rutine pe care le aplica cand gaseste o "abatere" de la normal. Si eu zic ca nu sunt periculoase. Si normal ca producatorul sa dea raspunsuri evazive.....:):):)
Eu pe Power Drive fara "puc alb" am toate "defectele" mentionate de voi. Dar ele apar aleator si nu imi fac probleme. Si rar. Nu am urmarit daca intr-o pozitie anume face fițe.
Dar, fiecare cu pretentiile lui. Asa-i dai un ban, dar........

Din ce am citit, conditiile cand apar chestile de care va plangeti, sunt multe si de multe ori nerepetitive sa poti sa tragi o concluzie clara. Eu asa zic.

Caci si cauciucurile de iarna cele din gama high-end sunt super adevarate, dar pe ghiată, le poți f _ _ _ _. Eu asa am patit, si cu 2x si cu 4x si cu AWD. Voi?!?!
 

Espasia

Somn
uneori te trezesti ca pierde conexiunea, adica iese din ancora - am patit asta si pe olt si in delta
Pai normal. Ce esti la zi cu plățile pentru operatorul de servicii BlueTooth?!?!?!roflmaoooroflmaoooroflmaoooroflmaoooroflmaoooroflmaoooroflmaoooroflmaoooroflmaooo

SI eu patesc, AlexH. zicea ceva de baterie-Nu cred. Am schimbat-o. A mai facut chestia asta, dar nu am verificat la cat timp, etc.etc.etc.

DAR EU MERG LA PESCUIT, nu fac analiza echipamentelor din barcaz. bucuriemarebucuriemarebucuriemare Ce, nu se vad postarile mele la capitolul "Rezultatele partidelor / Ce am eliberat sau Cea mai mare captura" ? zimbettt

Nu, nu se vad, normal ca nu se văd, daca nu prind ce naiba sa va postez? Poze cu Oltul si Muntii Fagaraș? Sau SIriu? Asta am facut-o de multe, multe ori. roflmaoooroflmaoooroflmaooo
 
Singurul aspect care este deranjant pt mine e că trebuie să mă învârt după cum se mută barca, altfel am am avut situații când mă punea cu spatele spre locul unde am lansat. Dacă suntem 2 în barcă(lucru extrem de rar la mine) atunci cred că e belea, faci balet necondiționat!
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Screenshot_20211112-094523_Gmail.jpg
 

Tacuc

Oblete
Pai al meu face asa doar in delta si doar in punctul ala - exact doi ani la rand am observat.pe alta locatie in delta nu a facut asa,
Posibil să piardă semnalul GPS, de ce spun asta, mergeam cu pasagerul la Sfântu Gheorghe, de plictiseală stăteam pe telefon și urmăream poziția exactă unde mă aflam, la un moment dat ș-a pierdut conexiunea GPS, de parcă eram în tunel timp de 30-40 s, am verificat și la alte curse și această zonă se întâmpla același lucru. Nu găsesc o explicație. De altfel, pe aplicația Marine Traffic, pasagerul se pierde din momentul în care ajunge pe braț în dreptul lacului Belciug și este vizibil din nou în zona km 54-55. Ciudat nu?
 

Mihnea

Biban
Am urmat pasii precizati de catre Claudiu si am gasit desfacute cablurile din capul motorului. Le-am infasurat iar azi am fost la pescuit pe Dunare. A inceput sa faca din nou miscarea stinga dreapta. Scale Boat dat pe 0. L-am setat pe +2, miscarea s-a amplificat considerabil, pe -2 a disparut.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Mihnea
cablurile erau separate?! adica nu erau infasurate din fabrica?!!
eu am iesit duminica la pescuit, mai mult pretext pentru iesit pe apa si facut teste / reglaje, ca peste............
deci, am lasat setarile asa cum au fost pana acuma, cu boat scale pe -2 si offset-ul asa cum erau reglate - motorul a mers perfect pe ancorare, doar in momentul in care a incetat vantul si curentul apei era foarte slab, motorul s-a pierdut putin, in sensul ca s-a zapacit si a inceput sa se bataie, dar extrem de putin fata de alte dati si s-a stabilizat relativ rapid.
asadar, cat am fost sub vant sau curent de apa, nu clintea din ancora, cum s-au linistit lucrurile, cum s-a zapacit.
apoi am plecat din ancora si am zis sa reiau inca odata setarile motorului, respectiv cercul si offset-ul, le-am refacut si m-am reancorat, pe curent de apa slab - a mers fara probleme pe ancorare.
apoi am facut testare de mers pe autopilot si directie - a mers fara probleme asa cum trebuia.
am testat apoi din pozitia de ancorare, mutarea stanga dreapta in functie de comenzile date pe telecomanda, acel jok - a functionat fara probleme
asadar, Claudiu , montajul facut de mine pentru busola digitala, functioneaza fara probleme, nu asta este problema semnalata
toate update-urile motorului si telecomenzii sunt la zi
urmarim daca mai apare bataiala - sambata daca este vreme cum anunta astia
 

Espasia

Somn
Parerea mea, deci luati-o ca atare.

Nu cred ca au vreo influenta acele 3…5 spire asupra “pucului”, montat de obicei la o distanta considerabila de capul motorului. Daca senzorul era montat pe capul motorului, sa zicem ca da, poate campul magnetic produs de circuite cand mere motorul ar influenta busola. Eu zic ca nu acolo trebe cautat.
In plus se pot ecrana acele cabluri, simplu. Daca era o problema cunoscuta de producator. Eu asa ma gandesc.

Mai am o teorie dar trebe verificata. Eu pe Power Drive sau cum îi spune, am aceeasi problema. Si nu am acel senzor. Dar nu am stat sa analizez cauzele. l-am lasat sa isi faca el de cap, iar eu pescuiam.

La primavara incerc sa ii creez conditiile specificate de voi sa vad cun reactioneaza.

Pana atunci, sigur mai apar informatii in acest sens, caci iarna e lungăăăă.

Cu stima,
 

Edi

Salau
Ce pot sa spun eu legat de POWER DRIVE 45 BT I-PILOT montat pe o gonflabila de 2,60m. (aproximativ 200kg tot ansamblul cu mine in barca)

Inainte de a face setarea BOAT SCALE pe -2 pe lac fara vant motorul smucea destul de tare si pe AUTO PILOT mergea ca "pisatul boului pe soseaua nationala". Dupa ce am facut setarea BOAT SCALE pe -2 problemele respective s-au atenuat.
Intre timp mi-am luat un HEADING SENSOR si telecomanda mare cu butoane. Am montat senzorul pe podina barcii departe de orice cablu sau baterii, (chestii metalice nu e cazul). Dupa ce am imperecheat telecomanda noua cu motorul am avut surpriza sa constat ca BOAT SCALE era pe 0. Am setat din nou BOAT SCALE pe -2 dupa care am facut calibrarea. (cele doua cercuri le-am facut cu termicul si off setul, adica alinierea motorului cu axa longitudinala a barcii).
Ce am observat dupa, a fost faptul ca motorul e mult mai precis in ancorare, ajustarile pe care le face motorul sunt mult mai fine pe modul ancorare. Pe functia AUTO PILOT pe telecomanda mare exista doua pozitii LEGACY AUTO PILOT si ADVANCE AUTO PILOT. Pe LEGACY AUTO PILOT daca orientezi capul motorului pe o directie si ai vant din lateral motorul nu compenseaza devierea barcii din cauza vantului desi pastreaza directia, in schimb pe ADVANCE AUTO PILOT daca orientezi capul motorului pe o directie si bate vantul din lateral motorul compenseaza si pastreaza linia imaginara dintre barca si punctul spre care vreau sa ma deplasez.
Ce am mai observat, cand apas butonul GO TO spre un punct salvat pe telecomanda, motorul ajunge destul de rapid pe treapta 10 si barca incepe sa danseze stanga -dreapta pana se echilibreaza dar asta cred ca e din cauza ca barca e si scurta si usoara si pe pozitia de GO TO nu se poate regla treapta de turatie a motorului.

In concluzie, de cand am montat si calibrat HEADING SENSOR nu mai am nici un fel de probleme cu motorul chiar si pe calm plat pe lac.
 
Eu unul nu am citit manualul motorului, a mers brici după ce am dat boat scale pe -2..acum mai face pe nebunul. Nu am făcut acele cercuri cu barca despre care se tot vorbeste aici, am telecomanda mică și nu am heading sensor, îmi puteți spune trebuie să fac și eu acele setări/calibrări și dacă da cum să le fac.
 

Edi

Salau
Eu unul nu am citit manualul motorului, a mers brici după ce am dat boat scale pe -2..acum mai face pe nebunul. Nu am făcut acele cercuri cu barca despre care se tot vorbeste aici, am telecomanda mică și nu am heading sensor, îmi puteți spune trebuie să fac și eu acele setări/calibrări și dacă da cum să le fac.
Daca nu ai HEADING SENSOR nu ai ce setari sa faci. Calibrarea se face doar pentru HEADING SENSOR.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Oare nu e posibil ca sistemul GPS din carcasa de sus sa aibe un compas digital și ala sa cauzeze problemele?
Ma gândesc ca au cel puțin un senzor care sa știe exact unde e îndreptat motorul.
 

Mihnea

Biban
Mihnea
cablurile erau separate?! adica nu erau infasurate din fabrica?!!
Adi, nu erau infasurate deloc, vezi poza. M-am uitat atent si mi s-a parut ca nu au fost infasurate niciodata. Oricum ciudata si setarea scale boat : viteza elicei nu se modifica la setari diferite dar bitiiala varia semnificativ. La +2, in spatele barcii , te cam ia cu ameteala.
 
Sus