• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.
Este ok. Da mult mai comod cu potentiometrul cuplat pe mansa.
Eu ma gandeam, ca.....daca vand motorul.......pot da separat regulatorul, etc, etc, etc.
Dar ma gandesc mai practic, ca daca ramai in pana, se defecteaza naibii chinezaria, sa ai cum sa ajungi la mal. Dar fiecare face cum crede ca este mai bine ptr el.
Aici este si solutia tehnica sa cuplezi mansa cu potentiometrul
 
Adrian Sb, greseala de exprimare, in viteza.
A se citi: Este si asta o solutie tehnica, mai important cum realizezi practic acest lucru.
Este o chestie de mecanica fina. Stiu ca tu te stii cu astea. Trebuiesc decuplate contactele de pe mansa ce duc la motor, inserat potentiometrul. Apoi tot pe mansa cuplezi intrerupatorul cu mers inainte / Off / mers inapoi.

Dar cred ca tu te poti descurca. :):):)
 
O alternativa mai silentioasa la Torqueedo vine de la ePropulsion . Sunt in 3 variante de putere (cel putin asa e disponibil aici) si merge de la kayace (varianta Lagoon) la barci rigide si riburi (varianta Navy) si pana la gonflabile si alte ambarcatiuni mici (Spirit 1.0).

https://www.smtev.ca/products/spirit-boat-motor

Aici vreo 2 clipuri despre ele:


site-ul producatorului : http://www.epropulsion.com/spirit
 
Ultima editare:

AlexH

Moderator
Membru personal
Dar chiar si asa sunt mai usoare decat un termic de 5CP.
Am vazut demult motoarele e-Propulsion si ce imi place la ele fata de competitorul direct Torqeedo e pretul mai mic si zgomotul mult mai redus.
 
Toata greutatea bateriei in partea din spate sus a barcii, nu este un avantaj, la nici unul din modele.
Adi numai la Spirit e bateria sus , modelele Lagoon și Navy au bateria separată de motor . Dacă intri la specificații o sa vezi ca cel de 6 cai (Navy 3.0) și cel de 9 cai ( Navy 6.0) au una respectiv 2 baterii care se cuplează la motor cu un conector și care pot fi plasate oriunde in barca ;)
 
salutare tuturor ... deci am o nelamurire ... intentionez sa iau o gonflabila storm stk330e si ma intrebam ce motor crede-ti ca ar fi mai potrivit , traxiss de 45 sau 55 lbs .... ? in ideea in care barca are aprox 50 kg sa zicem 2 oameni (sanatosi) 180 kg + baterie, motor si alte bagaje nu depaseste 350 kg (desi in 90 % din cazuri voi fi singur) ... cum nu se pune problema de viteza e vb defapt de autonomie, logic e ca cel de 45 e mai economic dar in acelasi timp vreau sa stiu ca face fata si pe vant sau curent moderat .... ms
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Sincer pe ape fara curenti, fara vant e suficient si cel de 30lbs. Eu am folosit intr-o iesire un chinezesc de 30 pe un lac de acumulare de pe Olt, pe aceesi barca si nu au fost probleme chiar si cu putin vant.

In rest am avut multe iesiri cu unul de 55lbs si cu 2 in barca si in amonte pe Olt contra curent. Nu a intampinat nici o rezistenta, dar autonomia era redusă mult.
 
in general cred ca 99% o sa o folosesc pe lacurile de munte unde nu e permis termic .... daca va fi cazul sa merg pe rau probabil optez pt un termic .... dar nu ma multumesc cu suficient ... adica in caz de o furtuna iscata din senin (vant/valuri) vreau sa stiu ca pot iesi la mal fara probleme .... (suficient asta pt mine suna ceva de genul te descurci in situatii ideale fara vant si valuri dar cam atat) din experienta voastra cum face fata cel de 45 pe vant si valuri ... ms fain!
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Nu stiu cum fac cele 2 comparate insa ia intotdeauna mai puternic. Este exact cum zici tu, suficient in cazul asta nu e suficient. Ca si in cazul unei masini mai puternice, este bine sa existe rezerva de putere. Am detinut Torqeedo estimat la 3 cai. Era f puternic, insa fratele lui mai mic pe care l-am vandut unui amic nu facea fata pe un vant pornit din nimic si avea 1,5 cai teoretic. Sigur... vantul era puternic nu adiere.
 
Si eu am avut unul de 30lb pe o barca mai usoara si acum am unul de 55, pe o barca mai grea.
Ia unul de 55, altfel o sa fi tot cu gandul la el, cand cel de 30 nu va face fata cum ai vrea tu.
Daca vrei autonomie, mergi doar in treapta a patra. Poate tu vei reusi, desi eu nu pot merge stiind ca mai am o treapta rezerva. De , eu m-am lasat de fumat. zimbettt
 
Salutari,

Cateva idei despre motoarele electrice de trolling. Asa cum a precizat AlexH, cele clasice cu 5 trepte au rezistente inseriate pe fiecare viteza in afara de treapta 5, ceea ce inseamna ca o parte din consum e cheltuita pe incalzirea ... apei. Solutia propusa de Espasia e viabila, si eu mi-am luat2 controlere din alea. Nu trebe facut mare lucru, le inseriezi pe alimentare si lasi motorul in treapta 5.

Cele cu maximizer au chestia asta integrata si e mai eleganta dar daca aduni costurile merita mai degraba un motor clasic si un circuit din asta, chiar 2 sa ai unul de rezerva. Le bagi i tr-o cutie de aia de sandwich, faci niste gauri pentru cabluri si butoane si gata. Nu e cel mai elegant dar e mai ieftin.

Pe de alta parte, la barci mici,nu prea e diferenta intre motoarele de trolling. Puterea de 55lb in loc de 30lb nu iti aduce mare castig de viteza, mai ales la barci mici, sub 500kg total. Elicea e facuta pentru viteze mici, ar trebui sa schimbi elicea cu una de viteza cu pas mai mare ... doar cresti consumul.

In afara de asta, majoritatea motoarlor de trolling au motoare cu perii, eficienta maxim 80% la alea bune.

Eu am ales sa-mi fac singur un motor. Am cumparat un adaptor de motor de barca pentru motocoasa gen:
https://www.maniamall.ro/gf-0816-ad...are-cu-elice-pentru-barca-autentic-hometv-ro/

Am luat un motor pentru aeromodelism Turnigy SK 3 aerodrive 6374 149KV cu controllerul aferent si un servo tester de pe hobbyking:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy...brushless-outrunner-motor.html?___store=en_us
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-plush-100a-w-ubec-speed-controller.html
https://hobbyking.com/en_us/hobbykingtm-servo-tester.html

Am apelat la un amic sa fac un adaptor pentru prinderea motorului.

Folosesc 2 baterii stationare recuperate de la un UPS, 12v 42Ah legate in serie pentru a obtine 24v. Rezultate la testele in vana:

La 12v e cam mica turatia, arunca apa in vana cam echivalent cu un minnkota de 30lb sau 35, nu mai tin minte exact, in treapta 2 dar le-am pus unul langa altul si al meu ia 10A maxim, minnkota ia 20A in treapta 2.

La 24v e altceva, rupe tot si ia 20A. Totusi la un test de cca 1h am constatat ca controllerul meu se cam incalzeste, motorul insa nu foarte tare, poate trebuia sa iau un controller pentru o tensiune mai mare.

Adaptorul are reductie 2 la 1 deci cred ca trebuia sa iau un motor mai rapid.

Consumul in vana nu e relevant, se afce curent si ala te ajuta. Consumul e influentat de elice, care e mai mica in diametru decatu a de trolling dar are pas mai mare.

Una peste alta m-a costat pana acuma cca 1000lei pentru un motor mai eficient decat unul de trolling. O sa vad cat ma costa o improvizatie de carcasa ...

Saptamana viitoare intru in concediu, o sa termin si motorul si pontonul si revin cu informatii.

Este ok. Da mult mai comod cu potentiometrul cuplat pe mansa.
Eu ma gandeam, ca.....daca vand motorul.......pot da separat regulatorul, etc, etc, etc.
Dar ma gandesc mai practic, ca daca ramai in pana, se defecteaza naibii chinezaria, sa ai cum sa ajungi la mal. Dar fiecare face cum crede ca este mai bine ptr el.
Aici este si solutia tehnica sa cuplezi mansa cu potentiometrul
Am avut ocazia sa vad controllerul de la un minnkota cu maximizer, la calitate nu e mare diferenta fata de chinezariile alea doar ca is integrate frumos in carcasa. Daca ii faci o cutie inchisa bine dar ventilata, chiar daca pui un mic ventilator de ala de computer afara sa bata pe ea, cred ca e suficient.
In schimb nu e la fel de elegant.
 
Salutari,

Pe de alta parte, la barci mici,nu prea e diferenta intre motoarele de trolling. Puterea de 55lb in loc de 30lb nu iti aduce mare castig de viteza, mai ales la barci mici, sub 500kg total. Elicea e facuta pentru viteze mici, ar trebui sa schimbi elicea cu una de viteza cu pas mai mare ... doar cresti consumul.

In afara de asta, majoritatea motoarlor de trolling au motoare cu perii, eficienta maxim 80% la alea bune.

Eu am ales sa-mi fac singur un motor. Am cumparat un adaptor de motor de barca pentru motocoasa gen:
https://www.maniamall.ro/gf-0816-ad...are-cu-elice-pentru-barca-autentic-hometv-ro/

Am luat un motor pentru aeromodelism Turnigy SK 3 aerodrive 6374 149KV cu controllerul aferent si un servo tester de pe hobbyking:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy...brushless-outrunner-motor.html?___store=en_us
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-plush-100a-w-ubec-speed-controller.html
https://hobbyking.com/en_us/hobbykingtm-servo-tester.html

Am apelat la un amic sa fac un adaptor pentru prinderea motorului.

Folosesc 2 baterii stationare recuperate de la un UPS, 12v 42Ah legate in serie pentru a obtine 24v. Rezultate la testele in vana:

La 12v e cam mica turatia, arunca apa in vana cam echivalent cu un minnkota de 30lb sau 35, nu mai tin minte exact, in treapta 2 dar le-am pus unul langa altul si al meu ia 10A maxim, minnkota ia 20A in treapta 2.

La 24v e altceva, rupe tot si ia 20A. Totusi la un test de cca 1h am constatat ca controllerul meu se cam incalzeste, motorul insa nu foarte tare, poate trebuia sa iau un controller pentru o tensiune mai mare.

Adaptorul are reductie 2 la 1 deci cred ca trebuia sa iau un motor mai rapid.

Consumul in vana nu e relevant, se afce curent si ala te ajuta. Consumul e influentat de elice, care e mai mica in diametru decatu a de trolling dar are pas mai mare.

.
In primul rand felicitari! jos palaria

Apoi, raportat la motoarele de troling , ai subliniat perfect ceea ce nu multa lume intelege si anume ca, ele sunt gandite pentru putere de impingere nu pentru viteza si chiar daca ei un motor mai mare tot aproximativ la fel de iute mergi (e ca si cum in loc de un tractor mic iei un tractor mare , ari mai adanc sau tragi caruta mai plina de lemne da tot incet ajungi la camp sau la padure ca ti-ai luat tot tractor nu Lamborgini in ciuda faptului ca tot un taur ii tine companie zimbettt). Viteza de deplasare (la elici identice) data de un motor creste cu cat creste turatia motorului la cele ce au elice direct pe ax (cum e si cazul celor de troling ) iar turatia creste odata cu puterea care la rindul ei creste simultan cu consumul. Motoarele pe 12 volti pur si simplu nu au putere destula pentru o turatie mai mare asa ca , pentru a spori viteza fie nu montezi elicea direct pe ax ci printr-o cutie de viteze fie treci la tensiuni mai mari (24, 48, etc.) caz in care , solutia e intr-adevar o baterie de acumulatori inseriati. Problema pe care cauta sa o rezolve producatorii de motoare electrice de vitezea e cum sa atinga un raport optim intre consumul motorului si numarul de acumulatori necesari pentru functionarea lui ca degeaba ai motor electric de 100 de cai daca barca iti e scufundata mai inainte ca macar sa apuci sa-l pornesti.
Epoca electricelor va inflori abia cand lumea va redescoperi solutia lui Tesla de a culege energia direct din natura si motoarele nu vor mai depinde de baterii .bucurostare
Revenind la proiectul tau, eu unu, abia astept sa vad cum va evolua avand in vedere ca de ceva vreme cochetez sa merg pe acelasi drum ca tine cu priire la electric. :p