Motor Mercury

Marius 35

Biban
Salut , poate da cineva cateva informatii despre Mercury 5cp 4t ???? , sunt fiabile , rezistente , usor de intretinut???
multumesc.
 

Zippo47

Stiuca
Marius, eu am un mercury de 4hp , 4 timpi. pana acum nu am reusit sa il bad la apa , desi il am de aproape 6 luni. nu ama avut unde si nici timp- mai bine zis nu am avut o masina cu care sa transport si barca si motorul.pe aici pe la noi, pe malul Borecei, pe la pescarii profesionisit , este vazut ca un motor care tine la tavaleala. Elicea standard nu este una pentru viteza ci una mixta, dar mai mult pentru tractiune. Mai multe detalii , dupa ce voi reusi sa il si folosesc.
 
Eu te sfatuiesc sa te feresti de Mercury , ai alte marci la care te poti orienta . Am avut un 15 cp 4T , nu era rau dar consuma mai mult decat concurenta , foarte zgomotos , ceva mai greu . Cele mici sunt fragile din ce stiu eu . Intretinerea nu e mare lucru.In general lumea cam fuge de ele indiferent de putere .
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
adica vinzi Suzuki de 6cp ca sa treci la Mercury de 4cp ?!!!amaaaazed
ceva nu este in ordine in treaba asta fiindca orice ai spune Suzuki este peste Mercury iar diferenta de putere este clara in favoarea primului
Nu toate motoarele Mercury sunt proaste, exista cateva care chiar sunt cautate si foarte bune dar in general sunt cotate mai slab decat concurenta, Yamaha, Suzuki, Honda etc.
eu zic ca faci o prostie, dar...............tu sti cel mai bine ce cauti si ce vreigandescccc
 

Marius 35

Biban
Suzuki este un motor ok , singura problema 6cp fara premis un pic cam riscant , cred ca o sa ma duc tot pe Suzuki 5cp , motorul este impecabil cine este interesat de el sccept orice test,unde am mers cu el nu e problema de premis pot merge si cu 10cp dar daca e sa ma duc pe Dunare sau in Delta ,,,,,,,
 
Marius , nu te formaliza pentru 1 CP , recomand colant cu ce putere trebuie !! la motoarele mici nu te intreaba nimeni de sanatate . Mai complicat este cu cele care trebuie inmatriculate adica peste 20 cp . De 3 ani nu ma interbat mimeni de actele barcii mele cu motor 40 CP , vor PG , acces in rezervatie etc
 
nu te opri nnnoroc

In toate Europa sunt conditii mai lejere referitor la inmatriculare si permise , la noi e ca la nebuni
 
Ultima editare de un moderator:

AlexH

Moderator
Membru personal
Eu zic sa nu indemnam la ilegalitati. Stiu ca se practica si se poate, dar eu unul nu m-as simti comod sa fiu in barca cu motor de 6CP si sa-mi trebuieasca permis pentru el. Cu alte cuvinte autocolantul ala e frectie la piciorul de lemn daca nu rezolvi si cu restul, cand li se pune pata pe tine, pentru ca oricand se poate trezi cu un control.
 

Espasia

Somn
Marius , nu te formaliza pentru 1 CP , recomand colant cu ce putere trebuie !! la motoarele mici nu te intreaba nimeni de sanatate . Mai complicat este cu cele care trebuie inmatriculate adica peste 20 cp . De 3 ani nu ma interbat mimeni de actele barcii mele cu motor 40 CP , vor PG , acces in rezervatie etc
Dane, poate ai dreptate. Si ai si noroc. Eu cand merg in Delta, cam de 4.....7 ori pe an, cel putin de 3...4 ori ma intreaba de sanatate, oficialitatile. Si mereu port vesta de salvare, merg cu viteza legala.
Mai des cand ies din canalul 35 (36) si intru pe Chilia. Si pe Chilia m-au oprit, si pe Sulina, dar si pe Sf.Gheorghe. Cel mai des la iesire din 35. Pe canalele mai mici, nu m-au oprit.
Dar.....vis a vis de motoare, al meu este de 130 CP. Si mereu mi-au cerut si actele barcii, cu ITP, si etc,etc,etc.
Am grije sa le am permanent in regula. Nu vreau sa imi stric micile escapade cu explicatii si declaratii.
Eu nu prea recomand.......schimburi, de etichete. Nu stii niciodata. Dar asta este pozitia mea, referitoare la acest subiect. Fiecare face cum crede de cuvinta.
Cu stima,

Suzuki este un motor ok , singura problema 6cp fara premis un pic cam riscant , cred ca o sa ma duc tot pe Suzuki 5cp , motorul este impecabil cine este interesat de el sccept orice test,unde am mers cu el nu e problema de premis pot merge si cu 10cp dar daca e sa ma duc pe Dunare sau in Delta ,,,,,,,
Marius, am Suzuki de 5 CP, cumparat nou din martie. Este pe o "cauciucata" de 3,8 m. Putin cam mic, barca goala are 85 Kg, si inca 100 kg (io + cafea, apa, lansete, trusa......) da merg singur. Daca suntem 2, aduna inca o suta. Si barcazu' mere ok. Eu sunt extrem de multumit de motor.
Cu stima,
 
Ultima editare de un moderator:
Am sugerat modificarea datorita faptului ca nu e in clasa de putere care trebuie inmatriculare si e vb de 1 CP. Nu m-au itrebat never de actele barcii la intrarea din 36 in Chilia , oricum opresc automat la pontonul PF, prezint PG , CI, permis ambarcatiune daca se cere .Da ideal e sa fii in regula
 
Salutare , dupa ce am citit f. multe posturi despre motoare mici (2,5CP) in loc sa-mi lipezesc ideile mai rau am ametit.
Fiind incepator adica "0" si la prima achizitie ,am nevoie de sfaturi in alegere.
Cum de alfel intereseaza pe toti , fiabilitatea, intretinere usoara, sunt pe primele locuri. Vreau sa-l pun pe o gonflabila 2,8-3m de la kolibri/storm/ellis cu chila in V si podina rigida.
Ptr. psecuit in balti, canale, si sa pot traversa br. Sh Gherghe.
la Motor:
1. Racire aer vs apa.
2. ambreiaj inainte si neutru vs centrifugal.
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Salutare , dupa ce am citit f. multe posturi despre motoare mici (2,5CP) in loc sa-mi lipezesc ideile mai rau am ametit.
Fiind incepator adica "0" si la prima achizitie ,am nevoie de sfaturi in alegere.
Cum de alfel intereseaza pe toti , fiabilitatea, intretinere usoara, sunt pe primele locuri. Vreau sa-l pun pe o gonflabila 2,8-3m de la kolibri/storm/ellis cu chila in V si podina rigida.
Ptr. psecuit in balti, canale, si sa pot traversa br. Sh Gherghe.
la Motor:
1. Racire aer vs apa.
2. ambreiaj inainte si neutru vs centrifugal.

Mergi pe Yamaha sau Suzuki, usoare de intretinut si foarte fiabile. Racire clar prin apa, cele prin aer sunt prea zgomotoase, gen Honda. Cat despre ambreiaj, inainte si neutru folosesc toti pe care ii cunosc la motoarele de 2.5.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Cristian58
mai concret la ce motor faci referire?!
daca vorbesti la modul general, motoarele mici gen 2.5-4-6-8cp nu sunt pretentioase la intretinere si nici nu au costuri mari de intretinere - cine nu are doua maini stangi o poate face singur fara probleme
un motor de 2.5cp pe o gonflabila de 2.8-3m este mic, dar va face fata fara probleme la deplasament - am avut un astfel de motor montat pe o gonflabila grea de 2.7m, iar eu cu bagaj de spinning chiar cantaresc ceva kg capzid si nu am intampinat nici un fel de problema vreodata.
recomand racirea pe apa, consider ca este "mai sfanta" - deh piticii mei de pe creier, dar am vazut si Honda cu racire pe aer si era o bijuterie dar zgomotos
la motoarele mici de 2.5 nu vei avea decat ambreiaj cu cuplare inainte si neutru, iar motoarele se rotesc la 180grade
 
multumesc, ptr. raspunsuri . cand ai aprope 60 ani nu iti trebuie viteza (mie nu-mi trebuie) daca ma duce unde vreau este suficient.Ramin la suzuky 2.5 ma incanta si Honda dar diferenta de bani numai ptr. racirea cu aer nu se justifica. Ambreiajul centrifuga am inteles ca e un mare minus mai ales ptr. incepatori ca mine

Pana la urma am ramas la suzuki 2.5 si mai am o nelamurire se poate pune rezervor suplimentar?
P.S ptr. cei care sunt interesati de Kolibri situl nu mai este "This Account has been suspended."
 
Ultima editare de un moderator:

adiwolf

Moderator
Membru personal
motoarele mici sub 4cp nu sunt dotate cu mufa pt rezervor auxiliar
suzuki 2.5cp are rezervor intern 0.8-1L si te tine cam 10km de mars !!!
 
Da este suficient in pricipiu ptr. siguranta poti lua 1l suplimentar.
Mars inseamna acceleratia la 1/2 sau 2/3. Adica treptele 2 si 3 , ca am inteles ca sunt 4 toate
 
Sus