Motor Suzuki 5 CP model DF 5 AS

Soree

Oblete
Ma intereseaza si pe mine cum se face rodajul la motor ? Multumesc !
 
Ultima editare de un moderator:

AlexH

Moderator
Membru personal
L-ai cumparat de nou de la vreun magazin?
Pe scurt din manualul de utilizator:
Durata rodajului: 10ore
1. Primele 2 ore:
- timp suficient de incalzire la relanti (aprox 5 min)
- apoi 15 min in viteza la relanti
- 1 h 45 min operare normală fara a depasi jumătate de acceleratie (max 3000 r/min)
2. Urmatoarea ora:
- operara normala fara a depasi 3/4 din acceleratia (max 4000 r/min)
3. Ultimele 7 ore:
- operare normală cu folosirea ocazionala la maxim a acceleratiei, fara a depasi 5 min continuue de acceleratie maxima.
 
Ultima editare:

AlexH

Moderator
Membru personal
Nu stiu, vroiam sa vad daca a primit odata cu motorul si manualul de utilizator, altfel as fi incercat sa-i trimit o copie de la al meu.
 

speedo

Biban
Am luat si eu motorul asta.
La prima umplere cu ulei sa pun din prima 700ml cat scrie in manual ca are capacitatea sau torn mai putin si verific nivelul dupa prima pornire?In cizma au zis ca are ulei din fabrica,voi ati mai umblat sa verificati sau ati mers asa?
 

speedo

Biban
Am terminat cu rotile..mergem mai departe
Am 8 cm intre placa anticavitatie si fundul barcii.In conditiile astea,cu rotile puse imi ajunge fix in pamant pintenul daca nu-l ridic putin.Sa ma complic cu inaltatul oglinzii?Merita efortul?Pt consum?
Si nu stiu daca sa gauresc oglinda si pt cele doua suruburi de fixare.In manual scrie ca poti sa-l faci submarin daca nu le pui si pe alea da eu nu am vazut nici o poza/filmare pe net la motoare mici sa le puna careva.
IMG_20190323_105958.jpg
IMG_20190323_105934.jpg
 

Claudiu

Administrator
Membru personal
Nu prelungi oglinda, asta cu consumul e o tampenie mai ales pt ca acest motor consuma oricum f putin. Este normal sa ajunga pintenul pe pamant. Nu gauri suplimentar barca si nu ii face altceva decat du-te pe apa asa cum este. Tot ce ii poti face este sa testezi diversele inclinatii ale motorului in functie de incarcatura si pozitia ta in barca in deplasament.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Nu mai stiu daca ai spus deja sau nu, dar daca nu duci barca pe peridoc nu are rost nici macar pt siguranta ta psihica sa prinzi suruburile alea de fixare.
 
De asta e pus pintenul ăla acolo sa ridice motorul când atingi pământul..
Când te apropii de mal operesti motorul al ridici și dai puțin la vâsle

Eu leg motorul de barca , daca nu ai vegetație nu sare.
 
Sfat de om patit: legati motorul de barca. Si purtati cheia de mana. Nu mai dau detalii ce si cum, dar e tare rau sa sari in apa pana la piept, la sfarsit de octombrie, sa opresti un 15 cp in 4 timpi ce mesteca de zor sub apa. Si pe urma sa te chinui sa il urci singur inapoi pe barca :)
 

grey-wolf

Biban
Nu inalta oglinda deocamdata ca nu prea are rost . Ce poti face e sa adaugi sub menghina o bucata de lemn maxim 4 cm inaltime si sa faci o proba sa vezi TU ce se intampla ( ce schimbari ,,majore apar " ) Gonflabila cu 5 cp nu e o chestie de mare viteza ca sa conteze toate nimicurile . Suruburile suplimentare e alegerea ta daca vrei sa le pui . Eu as evita sa gauresc oglinda ( poate schimbi motorul si nu se mai potrivesc gaurile ) ori ce gaura ramane definitiva chiar si dupa ce o astupi . Asigura te ca ai strans bine motorul si nu va sarii de pe barca .
Cheia de oprire e bine sa o porti legata de tine , daca cumva din intamplare cobori din barca impotriva vointei tale ( adica cazi ) e un sentiment nasol sa vezi barca cum pleaca fara tine . Nu am trait asa ceva dar am vazut pe net film cu barca goala care facea ture in jurul celui cazut de ziceai ca vrea sa il termine definitiv !
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Sfat de om patit: legati motorul de barca. Si purtati cheia de mana. Nu mai dau detalii ce si cum, dar e tare rau sa sari in apa pana la piept, la sfarsit de octombrie, sa opresti un 15 cp in 4 timpi ce mesteca de zor sub apa. Si pe urma sa te chinui sa il urci singur inapoi pe barca :)
mai da'l dracului de motor ca nu este cangur!!
sincer nu inteleg cum poate sari un motor de pe barca atata timp cat este prins in menghina lui cu cele doua surubri de fixare.
am tot auzit povesti din astea cu motoare ce pleaca la plimbare singure, de nebune asa (in special la cei de prin Delta) dar zau daca inteleg cum se poate intampla
ahh, da neglijenta sau improvizatiile (in special la cei din Delta!) pot duce la asa ceva, dar motorul nu sare singur de nebun de pe barca
 
Eu știu de un motor de 10cp,4 timpi, care a sărit de pe barcă de fibră. Era în glisaj, neatent la direcție(aranja lucruri în barcă) se apropia de mal prea mult , a băgat mâna în mansa brusc și... Barca nu s-a răsturnat, doar motorul a ajuns în apă.
Dar sincer la un 5 cp, nu cred sa fie cazul de atâtea griji.
 
Sus