Motorul meu

Salutare,


Deschid acest topic nu doar pentru a-mi prezenta motorul, ci pentru ca fiecare dintre voi sa isi prezinte propriul propulsor.
Dupa multe incercari si variante, am trecut la cel din foto, Johnson 15 hp, an de fabricatie 1998.
20180428_182913.jpg
20180428_182919.jpg
20180428_183334.jpg
Inaintea lui, barca a fost echipata cu un Suzuki DF40, timp de opt ani. In continuare sunt fascinat si ma declar fan al americanelor in doi timpi, in mod special Johnson.
Cum ziceam, va astept si pe voi sa va prezentati agregatele.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Poate ne spui cate ceva despre caracteristicile acestuia. Sunt sigur ca ar fi de folos. O sa incerc sa fac si eu la fel cu motorul care l-am achizitionat, doar ca inca nu l-am scos pe apa si nu-i stiu metehnele.
 
Voi incerca sa fiu cat mai scurt si va las pe voi sa intrebati, unde este cazul.
An de fabricatie 1998, putere 15 hp, doi timpi, cizma scurta, greutate aproximativa 33 kg. Din ce am observat pe net, se spune ca nu are moarte. Eu in am de la inceputul anului trecut si, in afara de o cosmetizare sumara si schimbul de consumabile, nu i-am facut alte interventii. Din pacate detinatorii anteriori, si-au cam batut joc de el, cel putin din punct de vedere al depozitarii.
 

bobo

Salau
Va salut, as vrea sa-mi iau un motor termic de 6 CP, care vi se pare mai bun Suzuki sau Mercury ?
 
Salut,

Aceleasi pareri le-am auzit si eu in 2010 cand mi-am luat Mercury. Pot sa iti zic ca cinci ani l-am folosit fara probleme, dupa care l-am vandut. Eu as alege Mercury fara probleme daca s-ar incadra in criteriile de cautare de la momentul cumpararii.
 

toby

Salau
Am avut Suzuki de 6 CP iar acum am Mercury de 6 CP ambele in 4 t si modele dupa 2014. Din ce am vazut eu, Mercury este mult mai silentios
 
Bobo, cred ca te pierzi in amanunte. Cum am zis mai sus, motorul care, inainte de achizitie, se incadreaza cel mai bine in criteriile de cautare, ala este bun. E greu de facut o comparatie daca nu ai acces la date de la service-urile reprezentante sau de la mecanicii care repara pe banda rulanta astfel de motoare. Cum am scris, am avut Mercury de 5 cai, in patru timpi si nu a avut vreo problema, dar am avut si Suzuki DF40 timp de noua ani si, la fel, nu a avut nicio problema. In acelasi timp, am vazut cu ochii mei cum a "bubuit" blocul motor la un Suzuki DF6, efectiv in mers s-a auzit o bubuitura, s-a oprit motorul si se vedea o mare gaura, produsa din interior catre exterior, in blocul motor.
Ca si concluzie: nu cred ca vei exploata motorul de barca in acelasi regim ca autoturismul, deci nu as lua in calcul rezistenta in timp si foarte putin m-as gandi la fiabilitate. Important, daca il iei la mana a doua, sa il verifici cu simt de raspundere si sa ai acces la istoricul real al motorului.
 
Sus