Naluci de plastic facute la imprimanta 3D

edd

Somn
O bataie mica nu asa de larga ca si la o lingura dar interesanta pe tractare liniara,jocul pe loc era interesant de vazut si cum cade,atunci au loc atacurile,felicitari.
 

stili

Oblete
Salut !
Eu fac voblere la imprimanta 3D. Prioectez in Solid Edge.
Le fac din doua bucati,lestate cu bilute de plumb si bilute de metal pentru zgomot.
Folosesc PLA,alb,transparent,fosforescent...
Stie cineva reguli in proiectarea voblerelor? Dimensiuni barbete in raport cu corpul voblerului,unghi fata de axa, locul unde este bine sa se faca lestarea...etc.
Este importanat ca barbeta sa fie transparenta?
Voblerele facute pana acum nu au o "bataie" buna.
Am sa postez cateva fotografii. Nu am timp sa lucrez decat in weekend.
 
Cred ca asta numai cu experiența vine la voblere concepute de tine. In schimb gasesti șabloane cu cote pe net.
 

stili

Oblete
Salut!
Am ramas dator cu fotografii :

Proiectare CAD

Editare CAD 2.jpg

Editare CAD.jpg

Gata tiparit:
gata tiparit.jpg


Aici le pun la uscat,dupa vopsire si stratul final de rasina epoxidica
uscator.jpg




Cateva modele gata:

Acesta merge foarte bine,dar este mic.....voi face ceva modificari,barbeta un pic mai mare si corpul marit pe lateral.
IMAG0304.jpg




Cele care urmeaza au o miscare gen Salmo Thrill, nu oscileaza pe lateral.....ceva nu este bine si nu stiu ce.
Sunt prea grele? Au in jur de 14gr.

IMAG0298.jpg
IMAG0296.jpg
IMAG0279.jpg



....stiu trebuie sa mai invat sa folosesc aerograful.
Astept paraeri.........
 

davidg

Biban
stili, excelent lucrate nalucile, foarte ingrijit. Ca sfat, as zice sa muti barbetele mai in spate un pic, pentru voblerele gen minnow. Eventual si marite. Analizeaza cu atentie modelele din comert care iti plac, si incearca sa le imiti evolutia. Iarasi legat de barbeta, ajuta mult daca aceasta are muchia ascutita, cu muchia spre fata. Mai mult, poate fi usor concava, pentru un plus de agresivitate a evolutiei. Concavitatea in fata, evident.
Un dezavantaj a plasticului fata de lemn sau spuma este masa mai mare. Chiar si dupa lestare, nalucile din plastic au o distributie a masei mai uniforma, ceea ce le face mult mai instabile. De asta au nevoie de cavitati goale la interior, neaparat in partea de sus. La modelul postat de tine, fara a fi eu vreun expert, as zice ca e nevoie de o cavitate mai mare in partea superioara. Evident, aici nu se pune lest, bila, etc.
Inca o data felicitari, arata excelent ceea ce produci. Cu un pic de intelegere a evolutiei nalucilor, vor si bate cum iti doresti, cat de curand

Edit: prima postare era de pe mobil, nu vazusem in detaliu pozele. vad ca unele modele le ai deja cu barbete "ascutite". Incearca sa umbli la marimea barbetelor, fa-le mai mari, si mai usureaza voblerul la interior, sa contina mai putin plastic. concentraza-i masa in partea de jos, prin lestare. pentru o bataie mai ampla, lestul ar trebui sa fie intr-un singur loc, undeva prin dreptul ancorei de pe burta. lestul distribuit de-a lungul corpului, chiar daca e in partea de jos, scade mult bataia nalucii.
Spor!
 

stili

Oblete
Salut !
Multumesc, davidg !

Vreau sa discutam despre voblerul de sus,cel mai mic, pe acesta vreau sa il modific primul. Atasez aici un pdf 3D,in care se poate vedea jumatatea de vobler la care lucrez, cealalta jumatate o fac automat
"in oglinda". Daca se da click buton maus stanga si se tine apasat, se poate rotii imaginea, astfel se poate vedea detaliile.
Cotele nu le-am trecut toate...numai cele esentiale. Am facut modificari fata de varianta prima, care este in foto, este mai gras...si cu barbeta mai lata.
Acest model l-am creat dupa Kenart Hunter la care am pus ochii ca la owner bugeye, modele care s-au dovedit bune.
La prima varianta am pus bile de plumb, in partea de jos,iar deasupra bilute pentru zgomot.
Postez ambele variante, a doua versiune este cea la care lucrez.
Al doilea vobler de sus este dupa Rapala Shadow Rap 9cm...... mi-a iesit aproximativ, o sa-l modific si pe acesta.
Astept parerea voastra.
 

Atașamente

pil

Biban
Ai incercat sa printezi cu PetG ? se printeaza la fel de usor ca PLA dar este mult mai rezistent si nu miroase la printare . Vezi in filmul de mai jos un model facut de mine, iar pe la minutul 2:40 ii testez rezistenta. Eu cand am descoperit PetG am renuntat la PLA si la ABS.

 

stili

Oblete
Modele noi...

IMAG0383.jpg
IMAG0387.jpg


Inca nu am probat nici unul, nu stiu cum evolueaza fiecare.

Am sa incerc si PetG...mai am role cu PLA, dupa ce il termin...am sa incerc si altceva.
O adevarata problema este ca dintre toate materialele folosite la o imprimanta 3D doar PLA-ul este total biodegradabil.(este facut din porumb)
ABS-ul este chiar toxic.
 

pil

Biban
Au iesit super ! Si culoarea e faina ( eu am ceva pe creier cu albastru si combinatii de alb perlat cu albastru sau violet ... au mers mereu )

Dupa ce vopsesti si lacuiesti PLA-ul, nu cred ca mai e biodegradabil. Partea nasola la PLA este ca se inmoaie/deformeaza la temperaturi de peste 50 = 60 de grade. Daca uiti cutia cu voblere la soare sau in bordul masinii, ai sansa sa le gasesti terci bucurostare.

Ai inceput bine - sa mai pui poze cu ce mai printezi .... as vrea sa mai am timp sa ma mai joc si eu cu imprimanta .... dar o sa ma eliberez in curand ...

Ma uitam zilele trecute pe net si am vazut ca imprimantele DLP nu mai sunt asa scumpe cum erau acum ceva vreme. Cred ca sunt cele mai potrivite imprimante pentru voblere:

 

stili

Oblete
Astazi am reusit sa marg la pescuit....
Doua capturi ...se pare ca voblerele sunt atractive.


Clipboard02.jpg


Clipboard01.jpg


Culorile astea sunt mai atractive pentru clean ? Nu stiu ce sa mai cred.
Asteptam stiuca....poate data viitoare.

Imprimanta Anycubic Photon este super, detaliile obiectelor imprimate sunt deosebite.
Nu stiu nimic despre rasina care este folosita la aceasta imprimanta. Stiu doar ca este sensibila la ultraviolete.
Poate fi lipita, vopsita ?
Materialul plastic folosit pentru constructia voblerelor,trebuie sa aiba unele proprietati....sa poate fi lipit foarte bine,daca se fac din doua bucati (sau mai multe),
vopseaua si rasina sa aiba o aderenta foarte buna pe material, sa fie ieftin.
Sa intamplat sa merg la pescuit si sa las trei voblere in apa....un Thrill si alte doua Rapala....care sunt destul de scumpe.
Trebuie vazut care sunt costurile sa tiparesti cu aceasta imprimanta.
 

pil

Biban
Poate fi lipita, vopsita ?
Cred ca se vopseste ca orice plastic - in filmul de mai sus, obiectele printate sunt vopsite cu un primer gri si arata destul de bine.
Daca vrei sa le lipesti, trebuie doar sa folosesti aceesi rasina (lichida) cu care printezi si apoi sa pui piesa sub lumina UV. In comparatie cu PLA , rasina are sigur proprietati mai bune.

Am vazut ca a inceput sa apara pe piata rasina care se poate spala cu apa.
 

Adrian Sb

Stiuca
Am printat si eu primul obiect. O cutie cu duze, goala in interior.
Desi eu am dorit sa printez peretii cutiei, plini, softul a convertit peretele de 5mm intr-o structura tip sandvish.
Cum pot controla aceasta conversie? eu voiam sa fac filet in gauri, dar acum e prea subtire peretele.
Am folosit pentru modelare, TinkerCAD.
62C04D09-A4DB-4CB6-8475-DEEA9F3E8C3A.jpeg
 

pil

Biban
Cum pot controla aceasta conversie? eu voiam sa fac filet in gauri, dar acum e prea subtire peretele.
Pentru o piesa plina trebuie sa setezi INFILL la 100%. Aceasta setare ajuta f. mult la timpul de printare - cu cat infill- ul este mai mic, cu atat scade timpul de printare.
Daca totusi vrei o piesa solida, dar sa salvezi si din timpul de printare, poti sa ingrosi peretii (5-6 straturi) si sa folosesti 50% infill.

Pentru o rezistenta cat mai mare a piesei, iti recomand cel putin 3-4 staturi pentru pereti chiar daca folosesti infill de 100% sau mai mic.
 

Adrian Sb

Stiuca
Multumesc pil.
M-am prins acum, dupa ce am mai vazut si niste tutoriale, pentru Cura.
Pentru inceput am cumparat doua role de PLA.
Daca zici ca PetG se printeaza la fel de usor si e mai rezistent, o sa trec si eu pe acest filament.
 

pil

Biban
Pla este bun pt prototipuri sa vezi cum o sa iasa piesa finala. Pentru piese functionale trebuie sa folosesti abs sau petg.

Abs miroase f. nasol si la piese mari ( cum e cea printata de tine ) se curbeaza cand se intareste. Pt a evita curbarea si alte probleme la abs, iti trebuie o cutie inchisa care sa mentina o temperatura constanta.

Petg este aproape la fel de tare ca abs, nu miroase la printare, nu se curbeaza, dar la el apar probleme de stringing - apar niste fire f subtiri cand capul de printare se muta dintr-un loc in altul. Eu reusisem sa setez imprimanta sa elimine stringing-ul si sa scoata piesele aproape perfecte ( trebuie modificat la Retraction Distance si Retraction Speed pana ies piesele bine ).

Vezi in filmul de mai jos ce se intampla cu PLA daca il lasi la temperaturi ridicate.

 
Ultima editare:

stili

Oblete
Am sa pun un vobler printat 3D intr-o etuva ...la servici.
Il incalzesc la 60 grade 2 ore, sa vad ce se intampla....nu cred ca sa deformeaza.
Daca obiectele printate sunt subtiri...da se poate deforma.
Dar PLA-ul se lipeste foarte usor cu solutii de lipit si se tipareste foarte usor, ABS-ul se lipeste bine,dar se tipareste greu,PETG se tipareste usor dar nu se lipeste.
Am folosit PETG la diferite piese, ultima data am facut lagare pentru rulmenti, are o rezistenta buna.
 
Sus