Pareri Yamaha 5cp / 2 timpi an 1998

Dedu Alex

Oblete
Intentionez sa achizitionez curand motorul din poze (yamaha 5cp/2 timpi) an 1998 . Motorul arata foarte bine.
IMG-20211220-WA0015.jpg


Tara de provenineta ( Germania).
Ce parere aveti ?

Multumesc.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
cam ce pareri astepti?!!
vrei sa iti spunem noi daca achizitia se merita sau nu?!!
asta doar tu o poti decide.
eu personal iti spun ca nu se merita, dat fiind ca este un motor vechi, chiar foarte vechi !
pe apa nu este ca pe sosea, mai trece unul pe langa tine, te mai remorcheaza sau te mai ajuta cu o reparatie pe marginea santului!
cauta de cumpara un motor cat mai nou posibil, generatii noi, daca mergi pe motoare pana in 5cp, cumpara in 4 timpi, altfel iti recomand pt gonflabile 8-10cp 2t, dar si aici generatii cat mai noi posibil, altfel vei avea probleme cu servisarea si piesele de schimb
 

greere

Salau
depinde cati bani e ... am avut de 4 cai acelasi model si mergea oss. pt linistea sufleteasca trebuie inlocuita sfoara, curatat rezervor si carburator + schimbata bujia, si o sa ai un motor super care merge minunat.
app daca nu il vrei ,e la bani putini, si poti sa il aduci in tara m-a intereseaza thumbsuuuup
 

Dedu Alex

Oblete
depinde cati bani e ... am avut de 4 cai acelasi model si mergea oss. pt linistea sufleteasca trebuie inlocuita sfoara, curatat rezervor si carburator + schimbata bujia, si o sa ai un motor super care merge minunat.
app daca nu il vrei ,e la bani putini, si poti sa il aduci in tara m-a intereseaza thumbsuuuup
Ok, 600 de euro o sa dau pe el.
Ce parere ai de el, merita ?
 

Ianos

Oblete
Salut! Și eu caut un motoraș. 2T sau 4T. Aș opta pentru 2T , e mai ușor. Din ce am văzut până acum: sunt pe piață multe motoare aduse, cosmetizate, schimbat unele piese. Ce m-ar nemulțumi pe mine: schimbare carburator de origine cu carburator chinezesc! Sunt multe cu schimbarea asta. Din păcate nu sunt nici măcar standard of japan. Deci carburatoare ieftine, care nu prea le poți regla pe apă. Dacă era ceva de genul drujbă, atomizor, etc, da, mergea. Astea le arunci, mergi în casă, bei o bere și adormi. Dar fiind motor de barcă....nu. Pleci la 1h distanță de locul de cazare, cu noaptea în cap! Vii acasă, la fel, cu noaptea în cap! Asta îți mai trebuie: să nu pornească ! Părere personală: 600 euro e prea mult. 400e ar fi mai corect dar cu piesele originale!
 
Salut!
Si eu am fost in aceeasi situatie acum cateva luni, cochetam cu ideea unui motor second hand, insa am analizat plusul(unul singur, pretul mai mic) versus minusuri(vechime, service, lipsa piese, nepriceput in ale motoarelor si schimburile pieselor). Asa cum spunea si colegul, mai sus, poti considera ca faci o investitie pe termen lung. Chiar daca iesi o singura data pe an cu barca si motorul, de ce ai risca sa ramai in mijlocul apei, ori sa ajungi pe malul apei si sa nu porneasca?
 

Dedu Alex

Oblete
Salut! Și eu caut un motoraș. 2T sau 4T. Aș opta pentru 2T , e mai ușor. Din ce am văzut până acum: sunt pe piață multe motoare aduse, cosmetizate, schimbat unele piese. Ce m-ar nemulțumi pe mine: schimbare carburator de origine cu carburator chinezesc! Sunt multe cu schimbarea asta. Din păcate nu sunt nici măcar standard of japan. Deci carburatoare ieftine, care nu prea le poți regla pe apă. Dacă era ceva de genul drujbă, atomizor, etc, da, mergea. Astea le arunci, mergi în casă, bei o bere și adormi. Dar fiind motor de barcă....nu. Pleci la 1h distanță de locul de cazare, cu noaptea în cap! Vii acasă, la fel, cu noaptea în cap! Asta îți mai trebuie: să nu pornească ! Părere personală: 600 euro e prea mult. 400e ar fi mai corect dar cu piesele originale!
Multumesc, renunt la il mai iau.

Salut!
Si eu am fost in aceeasi situatie acum cateva luni, cochetam cu ideea unui motor second hand, insa am analizat plusul(unul singur, pretul mai mic) versus minusuri(vechime, service, lipsa piese, nepriceput in ale motoarelor si schimburile pieselor). Asa cum spunea si colegul, mai sus, poti considera ca faci o investitie pe termen lung. Chiar daca iesi o singura data pe an cu barca si motorul, de ce ai risca sa ramai in mijlocul apei, ori sa ajungi pe malul apei si sa nu porneasca?
Asta ar fi nasol tare... Atunci mai strang bani si imi iau unul nou.
 

spin4fun

Stiuca
Parerea mea e ca nu merita motorasul ala cei 600 €.

Uite, ca idee, motorul meu in 2T, de prin 2005, luat in stare foarte buna la un pret excelent. 25 CP, Mercury, 1000 €. Nu as fi luat asa greu (51 kg), insa a fost ocazie si sincer e mai ok sa iti iei spre maximul cat duce barca. Asa ca fa-ti dosarul pentru scoala, daca nu ai carnet (ma gandesc ca de aceea te-ai orientat pe 5 CP) si da direct pentru C (si D inclus), iti va prinde bine in Delta, unde C e necesar (Dunarea maritima).

IMG-20191105-WA0024.jpg


IMG-20191105-WA0023.jpg


IMG-20191105-WA0019.jpg


IMG-20191105-WA0020.jpg


IMG-20191105-WA0021.jpg


IMG-20191105-WA0025.jpg


Aici, pe Dunare, eram cam la 70% din turatie.

 

adiwolf

Moderator
Membru personal
iti va prinde bine in Delta, unde C e necesar (Dunarea maritima).

pe bune?!! esti sigur?!!
care ar fi zonele respective?!
intreb pentru ca:

Carnet de barca clasa D​

Carnetul de barca clasa D e un certificat international de tip ICC (International Certificate for Operators of Pleasure Craft) emis de ANR (Autoritatea Navala Romana), care da dreptul titularului să conduca ambarcatiuni de agrement cu o lungime de pana la 24 metri, pe cai navigabile interioare, pana la varsarea in mare (lacuri, rauri, fluvii si delte, ex. Dunarea si Delta Dunarii).
 

Costi

Stiuca
Intre Braila si Sulina Dunarea sunt reguli speciale de navigatie, unii i spun la aceasa zona Dunarea maritima.... insa aceste reguli sunt pentru navele mari, si care i obliga sa aiba un pilot la bord. Insa nu am gasit nicaieri, si am citit RND-ul , sa spuna ca nu ai voie cu Permis de categoria D. Si mie, cand am facut cursul, instructorul mi-a spus ca de la Braila e Dunare Maritima si ca acolo am nevoie de C, insa nu am gasit nicaieri in legislatie acest lucru. Cred ca mai mult e o intrpretare pur romaneasca.... ca daca i zice Dunare maritima.. automat ai avea nevoie de C.
Regulile de navigatie pe zona sunt:

nici aici nu am gasit nimic specificat. Asa ca pana nu vad ordinul sau articolul din lege unde sa specifice lucrul ca nu ai voie cu D de la Braila in jos cred ca e doar o interpretare exagerata.
 

spin4fun

Stiuca
pe bune?!! esti sigur?!!
care ar fi zonele respective?!
intreb pentru ca:
Hatzzz...e posibil sa fi zis o tampenie. Dunarea maritima, fiind considerata intre Sulina si Braila, asa am crezut, ca iti trebuie C-ul, aici fiind indus in eroare si de un prieten, legat de categoria de permis. Deci da, cred ca am zis-o, mea culpa! zimbettt Am cautat intre timp, dar nu am gasit alta informatie oficiala care sa contrazica citatul tau.

Intre Braila si Sulina Dunarea sunt reguli speciale de navigatie, unii i spun la aceasa zona Dunarea maritima.... insa aceste reguli sunt pentru navele mari, si care i obliga sa aiba un pilot la bord. Insa nu am gasit nicaieri, si am citit RND-ul , sa spuna ca nu ai voie cu Permis de categoria D. Si mie, cand am facut cursul, instructorul mi-a spus ca de la Braila e Dunare Maritima si ca acolo am nevoie de C, insa nu am gasit nicaieri in legislatie acest lucru. Cred ca mai mult e o intrpretare pur romaneasca.... ca daca i zice Dunare maritima.. automat ai avea nevoie de C.
Regulile de navigatie pe zona sunt:

nici aici nu am gasit nimic specificat. Asa ca pana nu vad ordinul sau articolul din lege unde sa specifice lucrul ca nu ai voie cu D de la Braila in jos cred ca e doar o interpretare exagerata.
Exact. Aici m-am uitat si eu si asta cu Dunarea maritima m-a indus si pe mine in "oroare". Daca nu e specificat in legislatie altfel decat spune Adi, atunci D-ul e suficient, intradevar
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Dunarea nu poate fi "maritima"!
cuvantul maritim deriva si are legatura cu marea, navigatia pe mare sau ceva ce se intampla pe mare.
Dunarea este fluviala, este o cale navigabila fluviala ! nici pe departe maritima!
fiind o cale navigabila fluviala, are reguli specifice, insa fiind o cale navigabila pe ape INTERIOARE, se poate naviga cu permis categoria D pentru ambarcatiunile specificate in aceasta categorie.
in Romania ai nevoie de categoria C la permis de navigatie, doar daca doresti sa iesi pe mare, nu mai departe de 6mile marine, altfel toate apele sunt interioare si de categoria D.
 

spin4fun

Stiuca
Dunarea nu poate fi "maritima"!
cuvantul maritim deriva si are legatura cu marea, navigatia pe mare sau ceva ce se intampla pe mare.
Dunarea este fluviala, este o cale navigabila fluviala ! nici pe departe maritima!
fiind o cale navigabila fluviala, are reguli specifice, insa fiind o cale navigabila pe ape INTERIOARE, se poate naviga cu permis categoria D pentru ambarcatiunile specificate in aceasta categorie.
in Romania ai nevoie de categoria C la permis de navigatie, doar daca doresti sa iesi pe mare, nu mai departe de 6mile marine, altfel toate apele sunt interioare si de categoria D.
Sectorul dunarean dinspre varsare poarta numele de Dunare Maritima sau sectorul Maritim al Dunarii. Nu e folclor, e denumire oficiala si incetatenita, pe acest sector al Dunarii de Jos. In Ordinul nr. 264/1995 privind stabilirea sectoarelor de navigatie in care pilotajul este obligatoriu se spune: "1. Pilotajul navelor maritime este obligatoriu pe sectorul de la mare la Dunare (bara Sulina), pe Dunarea Maritima de la Sulina (Mm.0) la Braila (km 170) si in porturile de pe Dunarea Maritima (Sulina, Tulcea, Galati si Braila)". E la fel cum spui Carpatii Transdanubieni. Nu are legatura cu semantica! Dar dincolo de semantica, terminologie adecvata sau nu, asa mi-a fost si mie prezentat, cu recomandare de cat. C. Aceleasi indicatii le-am primit si eu, Adi, ca si colegul Costi. Stiu si eu cum e cu cele 6 mile, apoi 24 mile samd. Discutia se lega de, se pare, doar o interpretare a regulilor de navigatie, propagata, iata, si prin intermediul instructorilor (nu suntem singurele cazuri, sunt sigur) cand lucrurile sunt simple, fara interpretare. Aceasta folosire a termenului "maritim" a generat confuzia, sunt sigur, plus regulile specifice de navigatie pentru vasele mari, cum spune si Costi. In fine, cartografierea canalului a fost facuta in mile marine, asta sporind confuzia (utilizarea acestei masuri in loc de km).

Screenshot_20211222-010204_Chrome.jpg


Am stabilit deja ca am facut o afirmatie eronata cu categoria C, case closed! Sunt sigur ca aceasta discutie e de ajutor si pentru altii. Cele bune!
 
Ultima editare:
Apropo de prețul cerut, eu am dat 650 pe un mercury din 2002, vândut ulterior cu vreo 500 parcă.

 

Ianos

Oblete
Dacă poți fi sincer, să ne spui ce te-a determinat să îl vinzi? Ce te-a mulțumit la acest motor? Ce te-a nemulțumit? Un feedback despre orele de folosire, întreținere, piese schimbate.....Să ne fie cu folos, totuși.
 
Salutare, Alex! Daca functioneaza bine este cea mai buna investitie pe care poti sa o faci! Am mers cu acelasi model de 8cp,25cp, 40cp si pot sa-ti zic ca sunt ce trebuie! Important este sa-l vezi in sarcina.
Numa'bine!
 
Sus