Peridocuri: achizitie, intretinere si modificari

Costi

Stiuca
adevarat.... am uitat de el.... poate pentru ca nu am mai ajuns la pastrav de ceva ani..... dar, poate anul asta.....
 

Edi

Salau
Vad ca pe o masina (a doamnei mele) are CI model nou si acolo dau masa pe punct cuplare. Pe cele ce au o CI model vechi nu dau acesti parametrii. ( A mea sau a lui fiu-meu). Si nici pe alea de la mine de la firmă.....
De ex pe tractor, imi scrie in manual, si are si un stick-er pe carlig unde se specifica masa maxima pe carlig. (Carligul este original dar este montat ulterior cumpararii mașinii).

Dar sigur gasesti pe net sau chiar pe carlice after market, pe specificatiile producatorului, sau a fisei tehnice (Asta daca are agrementare RAR)
Eu asa zic. Da poate o dau iarăși de gard.....caci nimic nu ma mai miră.... nanana roflmaooo
M-am uitat pe placuta de la carlig si acolo scrie. Merci.
 

alinm

Stiuca
Mno, am comis-o ca la mine pe carlig peridoc scrie 100 kg si am voie doar 75. Deci tot nu-i bine.

Am luat P900h. 900kg cu sistem de franare. 507cm lungime fara bara spate. Incape in garaj si as putea pune orice barca pana in cca 420cm. El e dat oentru barci pana in 5m. E tzapan. Zdravan. Greu.

Amu sa vad cu alea 100kg pe carlig.

Costi

Ce zici tu e legat de permisul de conducere. Cu categoria B ai voie pana la 750kg fara sistem de franare. Mai sus poti daca masa totala e mai mica de 3500kg.

De exemplu, Tuareg are masa maxima totala de 2700kg. Daca vrea sa tracteze peridoc de 900kg, iese 3600kg. Deci trebuie sa faca B extins la permis.

Apoi vine masina. Chiar daca permisul iti permite 750kg, masina are, sa zicem, mma 400kg fara sistem de franare. Orice peridoc cat de cat solid are peste 150kg + Barca 150kg +motor 50kg + rezervor 25kg plus motor de varf 20kg plus baterii 50kg. Am depasit.

Daca mma masina ar fi 550kg, n-ar fi nici o problema, doar ca trebe detarat peridocul la valoarea aia.
 
Mno, am comis-o ca la mine pe carlig peridoc scrie 100 kg si am voie doar 75. Deci tot nu-i bine.
Nu inteleg unde ai gresit. Daca pe cupla de la peridoc scrie 100kg, se refera la faptul ca daca carligul de la masina duce 150kg, tu tre sa echilibrezi ansamblul ca sa ai pe cupla peridocului maxim 100kg desi ti as recomanda sa nu mergi la extreme.
In cazul tau sa inteleg ca 75 este greutatea acceptat de carlig, ceea ce e ok. Echilibrezi ansamblu adica muti puntea mai in fata sau mai in spate cativa cm pana ajungi la o greutate de sub 75kg pe cupla sau poate chiar mutarea troliului mai spre spate sa nu iti permita sa tragi barca atat de in fata asta daca iti permite peridocul ca barca sa ramana pe suporti, in cazul invers muti troliu mai in fata astfel barca o sa vina mai spre cupla si creste greutatea.
 

miker2ka

Stiuca
In sfarsit am si numarul unde vroiam... cum vroiam...
20220701_113417.jpg
20220701_113430.jpg
 

Adrian Sb

Stiuca
Am facut o iesire si totul ok. Si pe drum si la apa. De ce crezi ca vor aparea probleme?
Intreb sa previn daca se poate
Cred ca pe vant sau valuri, va ajunge varful barcii sa loveasca in numar, chiar pliat fiind.
Dar asta vei vedea dupa cateva iesiri.
Poate la tine sa nu fie probleme. Depinde de mai multe, inclusiv forma barcii si modul de centrare a chilei pe rola de pe ultima traversa.
 

Sami

Salau
Sa le stapanesti sanatos si sa gasesti motor sa te poti bucura de achizitii. O singura observatie as avea, nu era mai indicat peridocul sa fie cu role? Stiu ca la fibra asa e recomandat,poate nu stiu eu bine.
 

Espasia

Somn
Stiu ca la fibra asa e recomandat,poate nu stiu eu bine.
Nu Sami. Am vazut multe "atelaje" ce au role, si transporta barcaze, ce incep de pe la 30....40.000 €. SI nu au nici pe dracu.
Si peridocul meu mare, are role, si barcazu' mare are aproape 1 tonă - incarcat, cu bagaje. Si mă fâțâi cu el de 10 ani, si nu are nimic.

In plus este mult mai comod la lansare/ridicare. Bine înteles, sa ai si mai multe siruri role, nu doar doua perechi (fata/spate).
 

NicuB

Oblete
Sa le stapanesti sanatos si sa gasesti motor sa te poti bucura de achizitii. O singura observatie as avea, nu era mai indicat peridocul sa fie cu role? Stiu ca la fibra asa e recomandat,poate nu stiu eu bine.
Habar nu am ce sa iti spun. E primul meu peridoc, respectiv prima barca. Acest peridoc mi-a fost recomandat pt barca, pe acesta l-am luat.....
 

Sami

Salau
Nu Sami. Am vazut multe "atelaje" ce au role, si transporta barcaze, ce incep de pe la 30....40.000 €. SI nu au nici pe dracu.
Si peridocul meu mare, are role, si barcazu' mare are aproape 1 tonă - incarcat, cu bagaje. Si mă fâțâi cu el de 10 ani, si nu are nimic.

In plus este mult mai comod la lansare/ridicare. Bine înteles, sa ai si mai multe siruri role, nu doar doua perechi (fata/spate).
Pai asta zic și eu, ca la fibra e recomandat peridocul cu role,echipat corespunzator,cu suficiente role.
 

NicuB

Oblete
Pai asta zic și eu, ca la fibra e recomandat peridocul cu role,echipat corespunzator,cu suficiente role.
Doar asa, de curiozitate, de ce ar fi mai ok cu role pt barca din fibra? Teoretic, la transport, nu vad sa fie un avantaj sau dezavantaj, poate doar cand scoti barca din apa sa fie mai avantajos daca ai role pe peridoc.
 

Sami

Salau
Doar asa, de curiozitate, de ce ar fi mai ok cu role pt barca din fibra? Teoretic, la transport, nu vad sa fie un avantaj sau dezavantaj, poate doar cand scoti barca din apa sa fie mai avantajos daca ai role pe peridoc.
Am inteles ca e mai usor de urcat/coborat barca,cum spunea si Espasia,iar la transport ar fi mai sigur pe role,pe traverse exista posibilitatea la vreo groapa sa dauneze barcii de fibra,repet nu sunt vreun cunoscator,asta am auzit si de asta am si intrebat,de fapt voiam sa dezbatem problema :) Nu de alta,dar intentionez in viitor sa iau un peridoc si e bine sa ai toate detaliile.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
eu am luat peridoc cu sine desi producatorul Romcraft imi recomandase pe role.
de ce am optat pentru sine de lemn imbracate?! pentru ca in opinia mea, barca sta mult mai bine pe sinele de lemn decat pe role, se aseaza foarte bine pe sine, iar la transport nu exista riscul sa topaie pe role/sine si sa se crape/sparga fibra din cauza asta.
am auzit destul de multe situatii in care diversi au spart barca in transport pe peridoc cu role - mai mult ca sigur erau peridocuri cu role proaste si putine !
personal am preferat sinele si recomand oricui sinele daca barca este usoara si nu exista buget pentru un peridoc FOARTE bun cu role.
avantajul celor cu role este faptul ca se lanseaza si se ridica barca mai usor, dar asa cum am spus, trebuie un peridoc cu mai multe role si bine dispuse astfel incat punctele de presiune sa se distribuie uniform pe suprafata barcii, altfel exista riscul ca pe transport si hurducaturi/gropi pe drum, sa se sparga fibra.
eu i-am recomandat peridocul Gala lui Nicu pentru aceasta barca deoarece am considerat ca este cea mai buna solutie, barca sta extrem de bine pe acele sine, iar rolele basculabile de pe spate ajuta enorma la lansare si mai ales la ridicarea barcii.
NicuB a venit de la Timisoara la Valcea, in documentare, ca sa vada doua barci Romcraft si doua peridocuri diferite - cred ca a ales solutia cea mai buna si de constructie a barcii si de discutie cu producatorul dar si de alegerea a peridocului.
sa le stapanesti sanatos si fara evenimente, sa iti aduca multe bucurii si sa ne vedem pe apa sanatosi si fericiti
 

Meserie

Biban
Eu as face rolele tronconice di n polietilenă albă la strung.Nu știu dacă sunt semifabricate(bare)
mai groase de 40.
 
Sus