Probleme motor suzuki 2.5 cp 4t

adrian_op

Oblete
Salutare.
Am un motor Suzuki de 2.5 cp care are niste "mici" probleme. In primul rand, uleiul miroase a benzina; motorul porneste dar dupa maxim 1 minut se opreste.. Are cineva idee unde ar putea sa fie buba? sa fie garnitura de la pompa de benzina, garnitura de la chiuloasa sau trebuie sa schimb segmentii?
Colac peste pupaza, m-am apucat sa desfac cizma, sa ii schimb impeller-ul. Si cum mesteream eu de zor si stergeam la piese, am ramas cu tija in mana, adica a iesit din grup. Am incercat sa demontez elicea cu gandul de a demonta grupul, sa ajung la bucata/saiba/opritorul tijei si sa o pun la loc. Nu gasesc nicaieri pe net cum se da jos elicea si nici vreo schema a grupului, sa vad cam ce s-a intamplat acolo.
Am vazut ca sunt mai multi posesori de astfel de motor pe grup, va rog o mana de ajutor. Multumesc anticipat.
 

adrian_op

Oblete
Am rezolvat cu demontarea elicei si cu demontatul grupului. Treaba era simpla, doar ca era un stift indoit pe axul elicei si nu mai iesea. In legatura tija minunata, care invarte pinionul de atac, a iesit pentru ca nu avea nicio siguranta (am cautat-o peste tot, nici macar urme din ea nu am gasit). Acum trebuie sa schimb simeringurile, ca tot am tras de ele. Oricum, daca aveti probleme legate de grup/pinioane si alte minuni, va stau la dispozitie cu informatii, e un mecanism foarte simplu.
 

adrian_op

Oblete
revin cu problema mea. Am gasit pe youtube un filmulet cu un motor care aceleasi simptome ca al meu:

Mentionez ca i-am schimbat uleiuri, simeringuri grup, pompa de apa (impeller, garnitura si placa metalica), garnitura dintre motor si cizma.... si nu s-a schimbat nimic.
Pe acolo pe unde trebuia sa iasa apa, ies gaze si pulverizeaza doar putina apa, chiar ca in filmulet.
Multumesc pentru ajutor.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
revin cu problema mea. Am gasit pe youtube un filmulet cu un motor care aceleasi simptome ca al meu:

Mentionez ca i-am schimbat uleiuri, simeringuri grup, pompa de apa (impeller, garnitura si placa metalica), garnitura dintre motor si cizma.... si nu s-a schimbat nimic.
Pe acolo pe unde trebuia sa iasa apa, ies gaze si pulverizeaza doar putina apa, chiar ca in filmulet.
Multumesc pentru ajutor.
motorul respectiv merge perfect doar ca este putin prea accelerat din punctul meu de vedere, in rest, merge perfect si asa trebuie sa mearga.
pe cele doua gaurele nu iese apa in continuu ca la alte motoare gen Yamaha, Mercury, etc. astea asa sunt facute, racirea cu apa se face prin cizma si tot pe acolo si iese debitul principal de apa.
pe cele doua gaurele nu iese apa decat cand accelerezi si atuncea nu cu jet continuu doar stropit ceva mai intens.
inca odata, repet, motorul NU are nimica, asa trebuie sa functioneze normal.
am avut acest motor si stiu ce vorbesc.
 

adrian_op

Oblete
va multumesc pentru raspunsuri.
Adiwolf, m-am uitat in cizma si ai dreptate, nu are vreun traseu special pentru apa. Problema e ca nu am martor sa vad daca functioneaza racirea. Acum am invartit axul cu o bormasina si am vazut ca baga apa (am dat motorul jos de pe cizma), dar nu pot sti daca trece si de motor. Una peste alta, motorul merge bine.
 
revin cu problema mea. Am gasit pe youtube un filmulet cu un motor care aceleasi simptome ca al meu:

Mentionez ca i-am schimbat uleiuri, simeringuri grup, pompa de apa (impeller, garnitura si placa metalica), garnitura dintre motor si cizma.... si nu s-a schimbat nimic.
Pe acolo pe unde trebuia sa iasa apa, ies gaze si pulverizeaza doar putina apa, chiar ca in filmulet.
Multumesc pentru ajutor.

Salut, adrian_op !
Dupa cum zice si AdiWolf, e ok.
Cand am cumparat acelasi motor, am crezut ca nu merge corect.
Ma asteptam la un jet continuu, insa asa cum este in filmulet asa trebuie sa fie, pulverizata.
Modelele mai noi de Suzi 2.5 au jet, cele din prima generatie nu au jet si pulverizeaza apa prin cele 2 orificii.

Nu mai trebuie sa ii schimbi nimic, trebuie doar sa il folosesti.... des si sanatos! :)

Cu respect,
Radu
 

Rechinul

Oblete
Salut.
Intervin si eu in discutie, posed un SUZUKI de 2,5 CP care scoate apa continiu. Nasul meu are unul care doar pufaie, ca cel prezentat, il are de cativa ani buni si nu a patit nimic cu el , merge si acum. Comparandu-le am constatat ca al meu are un orificiu in plus pe unde scoate apa. Mentionez ca nasul meu a cumparat primul motorul iar eu dupa 2 ani, deci se adevereste cele spuse de Radu......diferenta de generatie La sfarsitul saptamanei viitoare voi incarca un filmulet cu motorul mergand si orificiul cu pricina.

Cu respect,
Rechinul
 

Karil _gen

Oblete
Salutare,
Am achiziționat și eu un Suzuki 2.5 SH și am constatat ca atunci când deschid robinetul la benzina curg câteva picături. Se poate interveni la el sa schimb ceva sau se înlocuiește cu totul?
Si de unde îl pot cumpăra?
Mulțumesc anticipat.
 
Sus