• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.

Reparatie si intretinere mulinete

AlexH

Moderator
Membru personal
Am bagat niste vaselina spray acum ceva timp si probabil uzura scoate un sunet acum mai neobisnuit si mai scapa antireturul
De la acea vaselina scapa antireturul. A ajuns si la rulmentul acela si acolo nu ii nevoie decat de o micropicatura de ulei (este si special pt mulinete, dar se poate folosi si ulei de mecanisme fine). Trebuie curatata complet de tot ce e in ea si unsa atat cat trebuie si cu o vaselina de calitate.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
si unsa atat cat trebuie
cine poate spune cat trebuie?!
exista undeva, stipulat care sunt cantitatile de unsoare ce trebuiesc folosite la ungerea corecta a unei mulinete?!
ma gandec, exista undeva scris ca la mecanismul X se pune Y picaturi de ulei si la mecanismul Z se pune enspe miligrame de vaselina?!!
are cineva o schema de ungere corecta a unei mulinete?!
nu de alta, dar tot aud sintagma asta cu "unsa atat cat trebuie", darcand intrebi, cat?! defapt nimeni nu stie exact ce si cum !!
este la fel ca idiotenia aia de "prietenii stiu de ce", dar toti se uita lung ca nimeni nu stie nimic
 
Se aplica cu ajutorul unei pensule o pelicula subtire de vaselina, iar la antiretur un ulei cat mai fin si in cantitate foarte mica, important e ca vaselina sa fie de calitate , sa adere bine pe mecanisme ,astfel incat sa reziste la fortele centrifuge . Prin portul de ungere al mulinetelor Shimano nu se baga ulei sau vaselina la spray .
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Putin prea la propriu ai luat ceea ce am scris, dar ai dreptate. "Atat cat trebuie" te duce cu gandul la o cantitate exacta.
Primele 2 incercari am dat gres cu ungerea, in ideea ca am pus sa fie, din belsug. Nu numai ca se invartea greoi dar a ajuns si pe la antiretur vaselina aia.
Apoi am curatat complet si am intins vaselina pe dintii de la pinioane cu ajutorul unei scobitori, doar cat sa acopere putin, la fel si cu piesele de culisare, doar ca acolo am folosit mai putina vaselina, pe care am intins-o cu degetele. Rulmentul antirevers l-am degresat foarte bine, apoi am pus o picatura de ulei de mecanisme fine pe bucsa interioara (era demontabil rulmentul), am intins cu degetele si surplusul a picat jos. Aia a fost tot. Data urmatoare o sa incerc sa fac un mic video sau macar niste poze.
 
Portul de ungere este folosit pentru a picura cateva picaturi de ulei pe wormshaft. Shimano recomanda asta. Pentru asta au facut portul respectiv. Bineinteles ca tuna si fulgera sa pui doar ulei Shimano, ca altfel, zic ei, strici mulineta :) .
Pe de alta parte, tot Shimano spune ca vaselina Hot Sauce nu i compatibila cu mulinetele lor...
 
Domnule manns, considerati ca mulineta va avea de suferit inclusiv atunci cand portul de ungere se foloseste ca la manual, respectiv picurand putin ulei Shimano pe acolo, nu foarte des, o data pe an, sa zicem? Daca da, puteti da mai multe amanunte, va rog?
 
Domnule manns, considerati ca mulineta va avea de suferit inclusiv atunci cand portul de ungere se foloseste ca la manual, respectiv picurand putin ulei Shimano pe acolo, nu foarte des, o data pe an, sa zicem? Daca da, puteti da mai multe amanunte, va rog?
Am scris mai detaliat la pagina 8 ,in rest a raspuns exact Ovi_Spring ce se intampla daca pui ulei prin portul de ungere .