• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.

Reparatie si intretinere mulinete

SiGi Lures

Handmade Lures
Iti trebuie o sarma cam de 1-1.5 mm in diamteru ,usor otelita careia ii faci cu patentul un ''carlig '' f. mic pe un capat sipe celalat capat un inel sa poti baga degetul prin el..Introduci ''carligul'' in gaura din mijloc din prima imagine si fortezi usor.Piesa aceea gaurita trebuie sa iasa afara ,dupa care ai acces la un surub,mai departe e simplu..
 
Proiect finalizat ( jalnic )
Okuma Ceymar 3500 FD .
Mulineta aseaza firul bine ,frana functioneaza rezonabil , nu are jocuri , merge mult mai usor daca puneti cate doi stropi de ulei pe rulmentii de la manivela ( pentru asta nu trebuie demontata mulineta), recomandarea mea este s-o desfaceti si s-o ungeti .
Daca desfaceti mulineta rotile dintate sunt ovale si au cate un semn in locul in care trebuie sa se intrepatrunda dintii , atentie punctele de marcaj se sterg , nu sunt permananete .
La rulmentul de frana trebuie avut grija : rolele sunt mici si dornice sa zburde prin casa , nu le tine nimic in camasa rulmentului ,materialul din care este confectionat arcul acela micut de acolo nu are proprietati elastice , grija mare cand puneti penseta pe el.
Problema majora este la acel maner din eva ( de la manivela ) , pe care l-am pozat eu aici , prin gaura din mijloc , praful si mizeria intra direct pe rulment . Sistemul este capsulat astfel incat doar prin taierea plasticului care-i tine pot fi curatati si unsi .
La demontare folositi doar unelte calibrate si lucrati cu multa blandete , toate materialele de imbinare sunt moi si sfaramicioase .
Mulineta ofera mai mult ca un shimano la acelasi pret dar avand in vedere materialele si modul in care este construita nu indraznesc s-o recomand nimanui . Pentru unul ca mine care desface , curata si-si unge mulineta , aceasta mulineta este ...moartea pasiunii .
Multumesc de ajutor si de sprijinul moral
 

Atașamente

Multumim pentru experiment, chiar ma batea gandul sa-mi iau una.
Cand o voi lua, o sa-i acopar din start gaura aia cu un dop. Mai incolo daca va fi cazul sa o desfac in acelasi loc, ma gandesc sa folosesc o combinatie de feon (ca sa incalzeasca putin plasticul) cu niste WD40 ca sa cedeze agentul de blocare de pe filetul capacului. Actionarea se poate face cu un cleste din ala de facut inele.
 
Ultima editare:
Nu stiu daca se poate desfileta acel capac ( are filet ,eu l-am fortat rau de tot si nu s-a desfiletat , clestele de facut inele e prea gros ) . Baga doi stropi de ulei si pe urma astupi gaura . Pe urma pui ulei pe rulmenti ( galet , manivela ) , pe axul central si la frana . IN partea de sus a corpului dupa ce desfaci suruburile se vede o roata dintata pe care poti s-o dai cu pensula inmuiata in vaselina . Pe pinionul central la fel poti sa faci dupa ce desfaci suruburile de sub tambur . Asta doar cand e noua si nu exista motive s-o desfaceti complet pentru a o spala .
Am sa incerc azi sa-mi fac timp s-o desfac sa fac poze .
 
Proiect finalizat ( jalnic )
Okuma Ceymar 3500 FD .
Mulineta aseaza firul bine ,frana functioneaza rezonabil , nu are jocuri , merge mult mai usor daca puneti cate doi stropi de ulei pe rulmentii de la manivela ( pentru asta nu trebuie demontata mulineta), recomandarea mea este s-o desfaceti si s-o ungeti .
Daca desfaceti mulineta rotile dintate sunt ovale si au cate un semn in locul in care trebuie sa se intrepatrunda dintii , atentie punctele de marcaj se sterg , nu sunt permananete .
La
rulmentul de frana trebuie avut grija : rolele sunt mici si dornice sa zburde prin casa , nu le tine nimic in camasa rulmentului ,materialul din care este confectionat arcul acela micut de acolo nu are proprietati elastice , grija mare cand puneti penseta pe el.
Problema majora este la acel maner din eva ( de la manivela ) , pe care l-am pozat eu aici , prin gaura din mijloc , praful si mizeria intra direct pe rulment . Sistemul este capsulat astfel incat doar prin taierea plasticului care-i tine pot fi curatati si unsi .
La demontare folositi doar unelte calibrate si lucrati cu multa blandete , toate materialele de imbinare sunt moi si sfaramicioase .
Mulineta ofera mai mult ca un shimano la acelasi pret dar avand in vedere materialele si modul in care este construita nu indraznesc s-o recomand nimanui . Pentru unul ca mine care desface , curata si-si unge mulineta , aceasta mulineta este ...moartea pasiunii .
Multumesc de ajutor si de sprijinul moral
A se citi rulment antirevers , rulment infinit capzid
 

Stradic 2500 fk , ce varf de surubelnita e necesar pentru surubul din axul central ce tine saibele pe care se aseaza tamburul ?
 
Ultima editare de un moderator:

adiwolf

Moderator
Membru personal
chiar nu inteleg ce ai reparat la antiretur?! eu nu observ nimic (si am si ochelarii pe nas) gandescccc
pe bune acuma ca tot citesc cu antireturul asta care ba scapa, ba fuge, ba.........argintul viu nu alta domnule!!!
eu am doua Exceler-uri cumparate mai demult din USA si nu am probleme cu "anticristul" ala de scapa mereu, deci nu m-am lovit de problema, dar e bine de stiut ca deh poate o apuca nebnia pe R'nessa si sa te ti doamne daca scapa?!!
 
chiar nu inteleg ce ai reparat la antiretur?! eu nu observ nimic (si am si ochelarii pe nas) gandescccc
pe bune acuma ca tot citesc cu antireturul asta care ba scapa, ba fuge, ba.........argintul viu nu alta domnule!!!
eu am doua Exceler-uri cumparate mai demult din USA si nu am probleme cu "anticristul" ala de scapa mereu, deci nu m-am lovit de problema, dar e bine de stiut ca deh poate o apuca nebnia pe R'nessa si sa te ti doamne daca scapa?!!
Poti sa compari imaginile 3 si 4 cu imaginea 10.

Am facut mai multe poze la pinion pt a se vedea uzura, mie mi se pare minora.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
deci din cate inteleg eu, gaura aia era mai mare si tu ai "stramtato" ca in felul acesta sa ai o "parghie" mai mare care actioneaza asupra rulmentilor blocatori?!
si asta ai facut cu ajutorul deformarii plastice? la caldura?
nu era mai simplu sa umpli gaura cu ceva plastic si sa refaci gaura mai mica?!!
sau o bucsa metalica?! care sa preia jocul creat?! (cu toate ca cel mai simplu cred ca este cu plastic la cald - pistol din ala care topeste plasticul!!!)
 
Am o exceler ,o capricorn si doua trompete de regal.ultimile două le abuzez de niste ani doar să fiu obligat să iau altceva.regalul de 2000 -4i clar e pe ducă.a obosit și arcul la picap.aia de 1500xi sigur mai merge si la anul în condițiile în care eu n-am sfârșit de sezon (decat pauza de la prohibitii),servisare...ceva ulei la galet ca deh nu fac mulți bani.frâna la tambur o slăbesc la orice mulineta între partide ca așa m-am invatat.în rest..habar nu am cum las antireturul si chiar n-am sesizat să fie din cauza asta o problema reală.
 
deci din cate inteleg eu, gaura aia era mai mare si tu ai "stramtato" ca in felul acesta sa ai o "parghie" mai mare care actioneaza asupra rulmentilor blocatori?!
si asta ai facut cu ajutorul deformarii plastice? la caldura?
nu era mai simplu sa umpli gaura cu ceva plastic si sa refaci gaura mai mica?!!
sau o bucsa metalica?! care sa preia jocul creat?! (cu toate ca cel mai simplu cred ca este cu plastic la cald - pistol din ala care topeste plasticul!!!)
Trebuie, in principiu, modificat putin unghiul ochetului de la antiretur. Daca umpli gaura nu faci decat sa nu mai functioneze.
S-a deformat putin lateral de la flacara...nu mi-am dat seama si am tinut-o prea mult si s-a topit un pic pe interior.
Apoi am fost nevoit sa refac gaura pt ca nu mai calca pe parghia de actionare.
Daca exista o sursa care sa incalzeasca mai usor si controlat plasticul acela pana obtii o mica deviere a ochetului, e suficient.
Oricum daca mai tine pana la anul pe vremea asta e bine, nu mai sunt nevoit sa o inlocuiesc...
Pe de alta parte dupa gresare am reusit sa-i scot si maraitul, care pare ca vine de la faptul ca axul are un mic joc, ce influenteaza mersul mulinetei.
Acest joc lateral a scazut din cauza modificarii la antiretur, practic sta mai fix.
Acum sa o scot la apa sa vad cum functioneaza live.
Sunt curios daca crapa antireturul pe zona incalzita, momenta vad ca nu mai da rateuri deloc.