Ce părere aveți dacă s-ar face o veselina din 2 componente : cele 2 să se respingă reciproc, astfel încât roțile dințate să nu vină niciodată în contact pentru a produce uzură. Eu de exemplu m-am gândit la ceva de genu o componenta hidrofobă pe roata conducătoare , și una hidrofilă pe melc. Cele 2 nu s-ar amesteca și s-ar respinge.
 
Ce părere aveți dacă s-ar face o veselina din 2 componente : cele 2 să se respingă reciproc, astfel încât roțile dințate să nu vină niciodată în contact pentru a produce uzură. Eu de exemplu m-am gândit la ceva de genu o componenta hidrofobă pe roata conducătoare , și una hidrofilă pe melc. Cele 2 nu s-ar amesteca și s-ar respinge.
Teoretic și practic corpurile solide nu se ating niciodată.
 
Afirmația ta ajută foarte mult, chiar ai pus punctul pe i. Înseamnă că si uzura cauciucurilor de la mașină e de fapt o iluzie optica. Ai rezolvat și problema gresării mulinetelor.
Lucian, cand voi avea timo intro seara am sa iti explic detaliat cum apare uzura la cauciucuri desi corpurile practic nu se ating niciodata. Iti voi explica si de ce vaselina aia magnetica nu ar sta pe angrenaje. thumbup
 
Un amic a cumpărat o Stella FI de pe olx și deși knobul a căpătat aspect lucios ceea ce inseamna ca a fost învârtit ceva vreme avea si un oarecare fașâit asa ca am desfacut-o. Spre surprinderea mea aceasta nu mai fusese desfacuta, iar vaselina era prezenta și pinioanele impecabile.

IMG_20220725_110452.jpg
IMG_20220725_110430.jpg
IMG_20220727_192423.jpg
IMG_20220725_120709.jpg
IMG_20220725_120625.jpg
 

Zippo47

Stiuca
Nu vreau sa fiu carcotas dar, uitandu-ma mai atent la dantura pinionului mare ( coroana) se observa ca dantura acestuia este mai ascutita catre exterior- adica uzura. Gresesc?
 
Nu vreau sa fiu carcotas dar, uitandu-ma mai atent la dantura pinionului mare ( coroana) se observa ca dantura acestuia este mai ascutita catre exterior- adica uzura. Gresesc?
Asa se vede din cauza reflexie stratului protector. Daca ar fi fost asa, nu mai exista acel strat protector iar dinții aveau culoarea aluminiului având o asemenea uzura, de rulaj nici se pune problema sa mai meargă lin fără jocuri.
Oricum bună observație, doar ca te păcălește lumina din poza!.
 

Mihai.P

Biban
Am doua mulinete noi nefolosite dar cumparate second hand.
Ambele aseaza firul conic cu baza spre corpul mulinetei deci mai trebuie scoase saibe de sub tamburi.
Ambele au doar cate o saiba dintr-un material gri inchis intre tambur si piesa de sub el. Piesa care este dintr-un plastic dur si are pe spate - pe cealalta fata (opusa de cea pe care sta saiba de reglaj) o placa din inox detasabila.
Intrebarea pentru cei care se pricep mai bine: se poate scoate si ultima saiba?
Tamburii sunt vopsiti/eloxati in negru mat peste tot, inclusiv pe suprafata care intra in contact cu saiba de reglaj.
Am evitat sa scot saiba cu gandul ca saiba are rol si de lagar - sa alunece tamburul pe ea mai ales ca e si gresata din fabrica.
 

Atașamente

  • 065C8931-B0A6-4FAC-ACFB-B87AA9A4CF77.jpeg
    065C8931-B0A6-4FAC-ACFB-B87AA9A4CF77.jpeg
    172,8 KB · Vizualizări: 61
Am doua mulinete noi nefolosite dar cumparate second hand.
Ambele aseaza firul conic cu baza spre corpul mulinetei deci mai trebuie scoase saibe de sub tamburi.
Ambele au doar cate o saiba dintr-un material gri inchis intre tambur si piesa de sub el. Piesa care este dintr-un plastic dur si are pe spate - pe cealalta fata (opusa de cea pe care sta saiba de reglaj) o placa din inox detasabila.
Intrebarea pentru cei care se pricep mai bine: se poate scoate si ultima saiba?
Tamburii sunt vopsiti/eloxati in negru mat peste tot, inclusiv pe suprafata care intra in contact cu saiba de reglaj.
Am evitat sa scot saiba cu gandul ca saiba are rol si de lagar - sa alunece tamburul pe ea mai ales ca e si gresata din fabrica.
Niște poze cu tamburul scos sa vedem saibele ar fi mai relevante, poate au și rulment sub șaibe. Daca este o singura saiba cred ca este mai groasa și se poate înlocui cu una mai subțire.
 

Mihai.P

Biban
Nu mai e nimic. Doar rotita dintata fixa pe ax cu placuta din inox. Diseara o sa scot saiba din rotita sa o compar cu ce saibe mai am, poate am ceva mai subtire.
Dilema e ca mi-e frica sa nu introduc uzuri suplimentare inutile prin lipsa saibei.
Poate am vreuna foita de hartie ramasa de pe la altele
Din ce am mai citit pe net s-ar putea ca mulineta sa fie bine reglata si problema sa fie grosimea firului. Nu e singurul model care la fire peste 0.35 grosime face asta.
 

grey-wolf

Salau
Motive pt care asaza firul conic pot fi mai multe nu doar saiba sau grosimea firului . Din ce vad in poza nu pare dramatic deci mulineta se poate folosi linistit asa cum este . Saiba de plastic o faci din pet de 2l foarte usor .
Daca te pricepi verifica si elimina jocul axului tamburului pe verticala , verifica si corecteaza pozitia de inchidere a picupului daca este cazul . Daca nu te pricepi lasa o in pace si joaca te cu saiba de sub tambur ca e suficient .
 

Luigi

Somn
Un coleg are o problema cu o Ultegra 2500: se învârte greu când trece firul prin inele,doar atunci. Când o învârte cu firul prins in clip, merge ca pe aer. Care sa fie buba?
Am gasit "problema", care e una din fabricatie Durereeee
Acelasi coleg si-a cumparat un Stradic 2500 nou-noutz, ca sa fie sigur ca e cum trebuie. "Ce drequ', merge la fel de greoi ca si Ultegra!" Asa ca am pescuit-o eu ieri o partida intreaga si intr-adevar se invarte mai greu decit Biomasterele mele. Manivela e mai scurta si mai apropiata de corpul mulinetei, oare de acolo sa fie si asa-zisa problemã?
Asa ca azi i-am pus Stradicului manivela de la Biomaster, care s-a înfiletat perfect si... dintr-o datã morişca a fost cu totul alta. Rula exact la fel de uşor ca si Biomasterul, sau ca si Daiwele Legalis pe care le mai am, cu mánere comparabil de mari.
Stiu ca pentru multi colegi rulajul noilor modele de Shimano e absolut normal, si nu e nici un impediment. Dar poate îi va fi cuiva de folos observatia mea, ca mânerele mai mici si mai scurte de la modelele noi de Shimano duc la un rulaj putzin greoi. Colegul meu va cauta mânere de Biomaster pentru moriştile lui noi, iar eu îi voi face cadou un tambur de la a mea, ca sa schimbe jegul ãla de plastic din fabricã. Daca si tamburul se va potrivi, poate cândva facem ca anem si îi punem si discuri de frânãzimbettt. O facem Biostradic.
 

davidg

Salau
Salut Luigi. Noile modele nu vin cu manivele mai scurte. Lungimea manivelei e corelata cu marimea si rata de recuperare a mulinetei. Biomasterul tau probabil are manivela de 55mm, iar Ultegra in cauza avea manivela de 50mm. Intr-adevar, e sesizabila diferenta la recuperare in sarcina, cu manivela mai lunga forta necesara recuperarii e mai mica.
Din cate stiu, tamburul de Biomaster nu e compatibil cu Ultegra. Si oricum, tamburul de Ultegra e din aliaj, nu plastic, si e mai ieftin decat un tambur Biomaster.
Numai bine!
 

anem

Stiuca
Am gasit "problema", care e una din fabricatie Durereeee
Acelasi coleg si-a cumparat un Stradic 2500 nou-noutz, ca sa fie sigur ca e cum trebuie. "Ce drequ', merge la fel de greoi ca si Ultegra!" Asa ca am pescuit-o eu ieri o partida intreaga si intr-adevar se invarte mai greu decit Biomasterele mele. Manivela e mai scurta si mai apropiata de corpul mulinetei, oare de acolo sa fie si asa-zisa problemã?
Asa ca azi i-am pus Stradicului manivela de la Biomaster, care s-a înfiletat perfect si... dintr-o datã morişca a fost cu totul alta. Rula exact la fel de uşor ca si Biomasterul, sau ca si Daiwele Legalis pe care le mai am, cu mánere comparabil de mari.
Stiu ca pentru multi colegi rulajul noilor modele de Shimano e absolut normal, si nu e nici un impediment. Dar poate îi va fi cuiva de folos observatia mea, ca mânerele mai mici si mai scurte de la modelele noi de Shimano duc la un rulaj putzin greoi. Colegul meu va cauta mânere de Biomaster pentru moriştile lui noi, iar eu îi voi face cadou un tambur de la a mea, ca sa schimbe jegul ãla de plastic din fabricã. Daca si tamburul se va potrivi, poate cândva facem ca anem si îi punem si discuri de frânãzimbettt. O facem Biostradic.
din pacate Luigi nu se potrivesc tamburii de la Straidc Ci4+ si Biomaster FB ... daca s-ar fi potrivit nu ma agitam sa schimb discurile de frana. momentan tamburul de la Biomaster este fara discuri si nici nu prea stiu de unde as putea cumpara unele ...
 

Alex D.

Biban
Un mic ajutor,
numar de contact sau un email al domnului Tdum, multumesc.
Si pe mine ma intereseaza. Am un twin power 4000 model nou, cam are joc in manivela si as vrea sa scap de el. Ma intereseaza daca mai e cineva profesionist pe partea asta prin Bucuresti, ar fi ideal.
 
Ultima editare:

Alex D.

Biban
Daca nu reușești, te scap eu de el. Gratis.zimbettt
:))) As vrea sa scap de joc nu de twin power! Bine, nu vreau sa exagerez, jocul este extrem de finut, din ce am vazut cam toate il au din fabrica se pare, ca m-am jucat cu mai multe prin magazin, toate marimile au acelasi joc. Nu consider a fi o problema sau ca e ceva imperativ de rezolvat, dar as vrea sa o bag la revizie/verificare si poate se poate "scapa" si de acel joc.
 
Sus