Alex D.

Biban
Mi-am bibilit (curatat, uns, etc.) putin cele doua mulinete pe care le am, stradic fl 3000 vechime 2 saptamani si twin power 4000 fd vechime 1 an cu pescuit intensiv. Pentru cine este curios:
Stradic 3000 Fl are saibele de la frana din carbon
Twin power 4000 FD are saibele de la frana din pasla (buna calitate). Nu ma asteptam sa fie pasla la tp de 4000
 
Mi-am bibilit (curatat, uns, etc.) putin cele doua mulinete pe care le am, stradic fl 3000 vechime 2 saptamani si twin power 4000 fd vechime 1 an cu pescuit intensiv. Pentru cine este curios:
Stradic 3000 Fl are saibele de la frana din carbon
Twin power 4000 FD are saibele de la frana din pasla (buna calitate). Nu ma asteptam sa fie pasla la tp de 4000
Pai daca sunt si la Stella de ce te mira la twin power? Oricum asta e o moda ca toata lumea vrea carbon dar 90% habar nu au avantajele si dezavantajele. Pasla o reglezi mult mai fin, pe cand o saiba de carbon poate bloca brusc frana si poti avaria alte componente.
 

Alex D.

Biban
Pai daca sunt si la Stella de ce te mira la twin power? Oricum asta e o moda ca toata lumea vrea carbon dar 90% habar nu au avantajele si dezavantajele. Pasla o reglezi mult mai fin, pe cand o saiba de carbon poate bloca brusc frana si poti avaria alte componente.
Da, sunt de acord! Doar ca cele de carbon nu au moarte, in schimb, acestea de pasla se uzeaza destul de repede mai ales daca dai de pesti seriosi destul de des (nu e cazul la noi ) si nu prea gasesti sa cumperi saibe de pasla....
 

Schumi

Stiuca
Eu sunt 100% ptr discurile de pasla.
O singura data am schimbat la un twin Power discurile, cică upgrade, dar mi-a trecut repede, m-am speriat de diferenta.
Mai vizionez pe internet video-uri cu driluri și vad câteodată mulinete/frane în sarcina cum eliberează fir, în socuri și nu lin, contiinu, deci la unii merge si asa.
Dar clar la mine nu.
 

davidg

Salau
Doar ca cele de carbon nu au moarte
Am scris pe larg pe undeva pe aici o comparatie intre carbon si pasla, la discurile de frana.
In orice frana mecanica uzura e inevitabila. Acum fa si tu calculul, daca discurile de frana raman "intacte", ce se uzeaza, totusi? Iti dau un indiciu - producatorii fac tamburii din ce in ce mai usori, folosind exclusiv aliaje de aluminiu, atat pt tambur cat si pt discurile fixe din sandwich-ul de discuri din ansamblul de franare.
Ce preferi, sa schimbi 1-2 discuri de pasla, sau tamburul?
Vorbim bineinteles de cazurile in care franele sunt folosite cu adevarat, cu driluri serioase la activ.
Numai bine!
 
Am scris pe larg pe undeva pe aici o comparatie intre carbon si pasla, la discurile de frana.
In orice frana mecanica uzura e inevitabila. Acum fa si tu calculul, daca discurile de frana raman "intacte", ce se uzeaza, totusi? Iti dau un indiciu - producatorii fac tamburii din ce in ce mai usori, folosind exclusiv aliaje de aluminiu, atat pt tambur cat si pt discurile fixe din sandwich-ul de discuri din ansamblul de franare.
Ce preferi, sa schimbi 1-2 discuri de pasla, sau tamburul?
Vorbim bineinteles de cazurile in care franele sunt folosite cu adevarat, cu driluri serioase la activ.
Numai bine!
Bine punctat!

Da, sunt de acord! Doar ca cele de carbon nu au moarte, in schimb, acestea de pasla se uzeaza destul de repede mai ales daca dai de pesti seriosi destul de des (nu e cazul la noi ) si nu prea gasesti sa cumperi saibe de pasla....
Se uzeaza destul de repede pentru ca frana ramane stransa si dupa partidele de pescuit. Si cel mai important lucru este gresarea acestora cu vaselina speciala rezistenta la temperaturi inalte, nu stiu cati le greseaza cu vaselina dedicata.
 

Alex D.

Biban
Bine punctat!


Se uzeaza destul de repede pentru ca frana ramane stransa si dupa partidele de pescuit. Si cel mai important lucru este gresarea acestora cu vaselina speciala rezistenta la temperaturi inalte, nu stiu cati le greseaza cu vaselina dedicata.
Intradevar, acestea sunt cele mai des intalnite greseli, frana neeliberata dupa terminarea partidelor si lipsa gresarii corespunzatoare. Am o curiozitate, de unde se pot procura discuri de pasla?
 

davidg

Salau
Shimano Sustain FI 2500. Desfacuta in premiera dupa 3 ani de folosire medie. Pinioanele arata impresionant de bine, cu ochiul liber nu este vizibil nici un semn de uzura. Stratul protector negru de pe pinionul principal rezista foarte bine. Abia la microscop se disting usoare urme in zona de contact dintre pinioane.
20221207_110417.jpg
20221207_105858.jpg

Interiorul mulinetei, dupa curatare si ungere.
20221207_113339.jpg
 

davidg

Salau
Si niste pinioane de Daiwa Certate mai vechi, pentru comparatie. Se vede clar diferenta de executie - dantura pinionului principal de la Daiwa este prelucrata prin aschiere, se vad clar urmele de frezare. Aceste pinioane au o uzura mai vizibila, insa nu foarte mare. Uzura se poate observa pe fata interioara a dintilor. Zgarieturile nu sunt uzura, mi s-a zis ca s-a incercat o slefuire foarte fina a danturii pentru eliminarea unor bavuri.
20220923_150458.jpg
20220923_145306.jpg
 

Zippo47

Stiuca
Salutare!
Am inceput si eu , zilele trecute, sa demontez pentru curatare gresare o mulineta Okuma Helios SX 40. Nu am reusit sa ajung decat pana la demontarea capacului de la angrenaje. Initial nu stiam ce repere sa imi iau pentru alinierea - punerea la punct a pinioanelor . Credeam ca asa trebuie :

IMG_20221210_163730.jpg

Nu a mai fost nevoie sa imi bat capul ( deocamdata ) cu alinierea semnelor pentru ca m-am lovit de o alta problema : In partea opusa a pinionului mare ( partea in care se afla acel capac filetat nu unde este manivela ) este fixata - fixata bine rau caci nu am putut sa o scot de acolo ) o bucsa din plastic, cred, ce nu imi permite sa scot pinionul afara . Drept urmare , nu am putut decat sa curat , cat am putut vasilina veche si sa pun pe danturile la care am avut acces , o vaselina noua ( stiu ca nu este corect dar nu am avut ce face ), dar sa pun si cateva picaturi de ulei pe rulmenti .
Daca are cineva aceasta mulineta sau ceva asemanator ca si mecanism , va rog sa ma indrumati cum trebuie sa procedez. Am cautat si pe internet dar nu am gasit nimic.
Multumesc anticipat.
PS Stiu ca un model asemanator avea Wurger . Poate ma salveaza el. jos palaria
 

davidg

Salau
Incearca asa:
- coboara axul tamburului in pozitia de minim, prin rotirea angrenajului
- cu axul coborat, vei putea vedea piesa cu canal (canal drept in cazul de fata) montata in capatul de jos al axului
- desfa surubul care tine piesa cu canal montata in capatul axului
- extrage axul si piesa din capatul sau (axul se trage in sus)
- acum incearca din nou sa extragi pinionul principal, ar trebui sa mearga.
Mare atentie cum montezi la loc pinionul de oscilatie, care e oval, in raport cu pinionul principal. Ar trebui sa aiba o singura pozitie in care se pot angrena corect.
Spor!
 

Edi

Salau
Acelasi sistem l-am vazut la mulinetele Shimano X-Aero.
Pana nu scoti axul central, nu poti scoate pinionul mare.
Grija mare cand remontezi mulineta sa aliniezi pinioanele la semne pentru ca alfel vei avea surprize.
 

dusko

Biban
Salutare colegi.
Intampin o problema la o mulineta shimano si vreau sa incerc sa o rezolv eu daca nu este ceva major. Poate stie cineva ce parte a mulinetei trebuie verificata. Eu suspectez tamburul.
Daca frana este foarte destransa aceasta functioneaza normal. Cand o mai strang din fluture si chiar cu ea stransa la maxim mulineta deruleaza fir si nu se mai aude clicaitul franei. Acest fenomen se intampla aleator (am dat jos tamburul si l-am monta din nou). Cateodata pare ca functioneaza corect dar de cele mai multe ori nu tine frana. In primavara am curatat si gresat discurile de frana din pasla si mulineta a functionat corect pana acum vreo luna.
Daca aveti vreun sfat va rog sa il postati. Multumesc !
 

dusko

Biban
Multumesc Luigi. Adevarul este ca acest lucru a aparut dupa ce am incarcat tamburul cu fir nou. Am sa verific.
 
Intampin o problema la o mulineta shimano si vreau sa incerc sa o rezolv eu daca nu este ceva major. Poate stie cineva ce parte a mulinetei trebuie verificata. Eu suspectez tamburul.
Daca frana este foarte destransa aceasta functioneaza normal. Cand o mai strang din fluture si chiar cu ea stransa la maxim mulineta deruleaza fir si nu se mai aude clicaitul franei. Acest fenomen se intampla aleator (am dat jos tamburul si l-am monta din nou). Cateodata pare ca functioneaza corect dar de cele mai multe ori nu tine frana. In primavara am curatat si gresat discurile de frana din pasla si mulineta a functionat corect pana acum vreo luna.
Daca aveti vreun sfat va rog sa il postati. Multumesc !
Am pățit cum zicea și Luigi mai sus, eram la pescuit firul se derula singur… am agățat într-un copac, m-am dus 100m in spate, am dat firul pe după fluturașul tamburului și l-am mulinat la loc. Așa a rămas….
 
Sus