davidg

Salau
Eu i-as comanda mulinetei un ax nou. Si eventual ce altceva s-a mai uzat prin ea... Daca o tin, sa o tin in conditie foarte buna.
Rarenium FA are marele dezavantaj de a nu avea X-Ship, adica pinionul condus fixat pe un rulment in partea de jos. Si asta duce la uzura accentuata in acel loc, uzura care se simte imediat ca joc lateral in rotor.
Parca am vazut mai demult ca se poate face un upgrade acolo, dar numai la marimea 5000. La aceasta marime, bucsa de plastic este suficient de mare cat sa poata fi inlocuita cu rulment. La cele mici, inclusiv 4000, bucsa este extrem de subtire
 

Aditzu321

Biban
Buna tuturor!
Acum aproape 3 ani, cand m-am apucat de spinning mi-am luat o Ryobi Ecusima 1000, si pana azi nu am desfacut-o niciodata sa o curat.Azi am vrut sa o desfac, ca sigur are ceva nisip in ea, dar nu pot sa-i dau tamburul jos nicicum, desi in trecut am facut-o de mai multe ori.Ce as putea face in situatia data?
 

shogunu65

Stiuca
detaliaza si tu... ce inseamna ca nu poti sa ii dai jos tamburul... e fluturele de frana blocat... se invarte in gol? sau ce?
 

Aditzu321

Biban
detaliaza si tu... ce inseamna ca nu poti sa ii dai jos tamburul... e fluturele de frana blocat... se invarte in gol? sau ce?
Pot sa dau jos fluturele de frana, dar tamburul nu il pot scoate nicicum.Pot sa il invart si are 1mm de joc sus-jos, dar nu vine jos orice as face...l-am dat si cu cv spray teflonat, ma gandeam ca poate ajuta cu ceva, dar nu.
 

shogunu65

Stiuca
Incearca sa scoti si siguranta la discurile de frana, si sa le scoti si pe alea. Ar trebui sa iasa pana la urma, nu prea are ce sa se sudeze intre tambur si rotor.
 

Edi

Salau
Singurul lucru care poate bloca tamburul mulinetei pe ax sunt discurile de frana. Cum a spus si colegul, scoate siguranta care tine discurile de frana in tambur si apoi scoate discurile de frana unul cate unul. Dupa ce le scoti pe toate ar trebui sa iasa usor.
 
Cârâitoarea la frana se aude? Daca nu, posibil că pinionul de pe ax sa nu fie centrat cu clichetul de pe tambur. Sau rulment tambur gripat pe ax. Scoți discurile de frana și pulverizezi wd 40, de mai multe ori. Ar trebui sa l scoți după 24h. Spor!
 

Aditzu321

Biban
Cârâitoarea la frana se aude? Daca nu, posibil că pinionul de pe ax sa nu fie centrat cu clichetul de pe tambur. Sau rulment tambur gripat pe ax. Scoți discurile de frana și pulverizezi wd 40, de mai multe ori. Ar trebui sa l scoți după 24h. Spor!
Se aude caraitoarea la frana...chiar nu inteleg ce poate avea de s-a blocat asa
 

davidg

Salau
Salut Aditzu
Mulineta in cauza, Ecusima, are un sistem de frana mai aparte. Astfel, "caraitoarea" butonului de strangere a franei este integrata in pachetul de discuri de frana.
Dupa ce scoti siguranta, nu vei putea extrage discurile din ansamblul de frana unul cate unul, cum este la majoritatea mulinetelor. In schimb, se scoate o piesa ca un mic cilindru de vreo 3-4mm inaltime si ~20mm diametru (nu stiu la marimea 1000 cat e de mare). Aceasta piesa contine mare parte din ansamblul de frana. Unul dintre avantajele acestui sistem este ca orificiul central oval-dreptunghiular prin care aceasta piesa se fixeaza de axul tamburului este mai inalt, mai gros in carne, si nu se deformeaz el sau axul tamburului atunci cand smucim cu frana stransa la max. Insa, banuiesc, ca de aici vine si problema ta. Daca a aparut coroziune intre acea piesa de zamac si axul de otel, e posibil sa se "sudeze" un pic. Faptul ca au o suprafata mai mare de contact, in acest caz, devine din avantaj - o problema.
Ce as incerca eu - UN PIC de spray degripant pe ax, il las cateva zeci de minute. Dupa care tin mulineta cu fundul in sus, sprijinita in varful axului tamburului pe o suprafata solida. Apoi bat usor in tambur, in jos, pentru a-l extrage de pe ax. Piulita de strangere a franei trebuie sa fie demontata in prealabil, evident.
Succes, si sub nici o forma nu incerca sa tragi tare de tambur afara, vei distruge mecanismul de oscilatie
 

Aditzu321

Biban
Salut Aditzu
Mulineta in cauza, Ecusima, are un sistem de frana mai aparte. Astfel, "caraitoarea" butonului de strangere a franei este integrata in pachetul de discuri de frana.
Dupa ce scoti siguranta, nu vei putea extrage discurile din ansamblul de frana unul cate unul, cum este la majoritatea mulinetelor. In schimb, se scoate o piesa ca un mic cilindru de vreo 3-4mm inaltime si ~20mm diametru (nu stiu la marimea 1000 cat e de mare). Aceasta piesa contine mare parte din ansamblul de frana. Unul dintre avantajele acestui sistem este ca orificiul central oval-dreptunghiular prin care aceasta piesa se fixeaza de axul tamburului este mai inalt, mai gros in carne, si nu se deformeaz el sau axul tamburului atunci cand smucim cu frana stransa la max. Insa, banuiesc, ca de aici vine si problema ta. Daca a aparut coroziune intre acea piesa de zamac si axul de otel, e posibil sa se "sudeze" un pic. Faptul ca au o suprafata mai mare de contact, in acest caz, devine din avantaj - o problema.
Ce as incerca eu - UN PIC de spray degripant pe ax, il las cateva zeci de minute. Dupa care tin mulineta cu fundul in sus, sprijinita in varful axului tamburului pe o suprafata solida. Apoi bat usor in tambur, in jos, pentru a-l extrage de pe ax. Piulita de strangere a franei trebuie sa fie demontata in prealabil, evident.
Succes, si sub nici o forma nu incerca sa tragi tare de tambur afara, vei distruge mecanismul de oscilatie
Multumesc de raspuns, voi incerca!
 

Aditzu321

Biban
Am incercat si asa, nu vrea nici cum..asta e..inca merge bine si mulineta si frana, deci nu-i asa o problema.Am folosit mulineta si in Grecia si in Bulgaria cate 2 saptamani in apa sarata, poate are legatura.
 
Ultima editare:

Aditzu321

Biban
Ups :)
Pai nu ma mir.Am pescuit cu gume mici printre pietre la guvizi si wrasse si alte specii din astea micute..am uitat complet de aventurile astea, acum mi-am adus aminte.:)))
 
Sus