• Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Learn more.

Totul despre motoare de barci

Cu draq sa creada asa ceva cand flaconul cu ulei vine in ambalajulul de carton cu motorul , setul de scule si cartea tehnica cu instructiunile de mentenantagandescccc. Poate ca de vina a fost emotia achizitiei unui motor nou sau faptul ca a fost "stropit"drunk ...inainte de punerea in functiune.
 
Motorul l-am cumparat acum 2 ani. Pana acum nu am pus niciodata mana pe un motor de barca , decat la transport si nu stiam dichisurile lor.
Pe data de 25 ar fi trebuit sa plec in delta si , acolo unde ne cazam , aveam barca dar nu aveam nici motor nici vasle. Am decis ca era randul lui Mercury. Am apelat la cineva care a folosit motoare de barca de vre-o 10-15 ani. Inainte de pornire am pregatit vasul cu apa pentru racire, si eu am desfacut busonul de la cizma sa vad daca are ulei. Persoana pe care o chemasem sa imi arate ce si cum a verificat uleiul pe joja ( acum sunt sigur ca nu a avut niciodata un motor nou ) si a spus ca are , cu toate ca eu ii spusesem ca , din cate am citit , motoarele noi nu au ulei in carter . Greseala a fost a mea 80%, pentru ca nu am verificat si eu. Si mai departe ... foarte simplu: a pornit si s-a intepenit. Si asa am f..ut si motorul si plecarea in Delta.
Aveam pregatita sticla de stropeala dar nu mi-a mai trebuit nici mie dar nici meseriasului.
 
Aveți grijă și de termostat in funcție de cât folosiți motorul.Ar fi bine că din când în când să-l spălați cu oțet sau orice detartrant.Motoarele astea n-au răcirea cu apa distilata și antigel că la mașini.
Mai ales daca ieșiți la mal unde-i apa mica și noroi. Daca-l răscolește elicea, nămolul se duce direct in termostat și pe urmă dacă motorul stă o perioada mai lunga se usucă și se întărește acolo.Se strica și pompa de apa.
Am patit-o eu acum in plin sezon capzid
IMG-20181029-WA0002.jpg priesttt

IMG-20181030-WA0000.jpg
Dacă nu vă pricepeți sau va e lene..o servisare autorizata face minuni.
Altfel aveți de tras când va e lumea mai dragă.
ca mine!capzid
 
Chestia cu namolul am patit-o eu in delta. Am intrat ( cu o laguna cu motor de 5CP) pe o japse foarte promitatoare cu apa mai mica unde am vazut ca nu intra nimeni cu motoare mai mari . Cand sa plec am pornit motorul si binenteles ca m-am impotmolit . L-am oprit si am dat la rame pana am iesit la apa mai adanca. Cand am pornit din nou nu am dat atentie la jetul de apa de racire si am continuat sa merg pana mi s-a oprit motorul. Am tot dat la sfoara si nu stiam ce se intampla ca nu mai porneste, motorul fiind abia scos din rodaj. Intr-un final a pornit greu de tot. Cand am vazut ca nu evacueaza apa prin stutul conductei de racire pe loc mi-a picat fisa ca racirea este deficitara. L-am oprit instantaneu , am acostat la mal dupa care am desfacut o garitura de admisie a apei de la cizma si cu o sarma ce o aveam la indemana in barca am inceput sa curat alejazul de admisie a apei de racire. Am scos de acolo numai mal plin cu materii vegetale pana am simtit ca s-a eliberat canalul. Dupa ce am pus inapoi garnitura l-am pornit si l-am accelerat in sprituri scurte scos din viteza. La inceput a evacuat mai timid dar si-a revenit in cele din urma. Si uite asa din neatentie era sa fac si eu o pozna. De atunci am evitat apa foarte putin adanca si in ape mai mici l-am ridicat in pozitie oblica si l-am tinut la mana pana am trecut la loc sigur.
 
Cei care ati schimbat elicea unui motor, imi puteti spune va rog cum ati procedat la montarea ei?
Ati strans la final piulita tare sau mai degraba ati lasat-o ca si cand ar fi fost infiletata cu mana?
Intreb pt ca atunci cand am desfacut piulita am dat-o jos cu mana, era aproape desfiletata. Din ce am vazut pe youtube, unii strang tare altii doar pun cheia pe ea.
O alta intrebare ar fi de unde v-ati aprovizionat cu pin/siguranta pentru piulita care fixeaza elicea?
 
gasesti singuranta pentru elice la orice magazin de profil sau la astea de bricolaj, important e sa stii pentur ce diametru de gaura iti trebuie. Pentru strangerea piulitei de la elica, in mod normal gasesti cuplul in manualul producatorului. Eu strang cu mana cat pot, dupa care cu cheie pana cand se aliniaza gaura pentru stift pe canelurile piulitei (asta inseamna maxim 1/4 tura). Spor!
 
Multumesc pt. raspuns. Eu am procedat gresit, am strans cu cheia folosind si scandura pt. a bloca elicea. Astfel am observat ca la final piulita era mai in spate fata de cum fusese cand am demontat.