Totul despre motoare de barci

Tu chiar vrei sa ma bagi in datorii ? pffffoa ... 100 de meleoane ajunge ragalia adusa aici ... o nimica toata ... dar e laser pe orice gonflabila, decolezi singur pe Dunare in aval ... Daca nu traiesti mult te tine pana la pensie si dincolo de ea...
 
Eu dacă găseam yamaha de 8cp in 2 timpi, în toate mințile înaintea lui tohatsu, îl luam fără sa clipesc. Are tot 26kg, aproape aceeași cilindree și nu te faci de râs în trafic comparativ cu al meu.
 

alinm

Biban
Salutari,

Impartasezc aici cateva informatii adunate de mine in cautarea barcii si motorului potrivite, vorbesc doar de motoare in 4t si noi, am cochetat o vreme cu 2t (chiar cautasem tohatsu de 9.8) dar apoi m-am hotarat ca voi merge pe 4t, din mai multe motive.

Initial am zis ca un motor de pana in 10cp 4t ar fi de ajuns pentru nevoile mele, in ideea de a fi demontabil si usor de manevrat. Apoi pe masura ce am tot citit specificatiile am ajuns la 20cp, ca sa nu ma incurc cu inmatriculari ... In principal din cauza greutatii, la majoritatea producatorilor, ce depaseste 8cp deja au cca 40kg, iar la 20cp au in jur de 45kg (fara pornire electrica, trim ...). Daca tot e cam la fel de greu, mai bine iau un motor mai mare care va fi util si la iesiri in delta sau pe dunare, cate or fi ele. Pretul si el este cam la fel, diferente foarte mici de la 9.9 la 20cp, probabil cam acelasi motor cu setari diferite in functie de putere.

Facand o retrospectiva a cautarilor mele pentru barca, faptul ca motoarele au cam aceeasi greutate si pret intre 9.9 si 20cp, m-au determinat sa caut un model de barca care sa accepte puterea de 20cp. Daca studiam din start mai in detaliu motoarele, poate scurtam mult procesul de cautare.

Si concluzia mea, proprie si personala, este ca ori e barca mica si portabila, 1 persoana si bagaj putin sau max 2 persoane fara bagaj cu motor de maxim 6cp-8cp (sau cam 25kg sa zicem, care se poate demonta si e relativ usor de manevrat), ori barca mai mare care accepta direct 20cp si e mult mai flexibila dpdv incarcare, spatiu pentru 2-3 persoane si bagaje... doar ca probabil e mai mare si grea si necesita peridoc.

Ori amandoua ...

Variantele intermediare de barca ce accepta max motor 8-10-15cp nu le vad justificate de noi decat daca exista limitari de putere pe anumite zone, iar gama asta de puteri poate fi acoperita mai bine de motoarele in 2t la mana a x-a.

Deci, eu zic ca pana in 6cp motoare 4t si cat mai noi, intre 8-15cp motoare 2t second iar la 20cp 4t cat mai nou. Mai sus nu m-a interesat.
 
Ultima editare:

orka

Salau
.Ce motor sa aleg intre honda suzuki si evinrude din punct de vedere fiabilitate si servisare dupa, motorul o sa fie cred de 6cp.
Selva,...nu ati vazut la aia pe Amazon,numa Selva au ca e de 20-50-60CP,.. ce credeti ca au aia pe acolo cheii de 10 in toate barcile? zimbettt
 

adi

Biban
Oare cum s-ar descurca suzuki 2.5 as pe o laguna de 4.80? :) Daca ajunge la 10 km/h cu bagaj putin si o persoana de 75 kg, cred ca-mi fac damblaua ca m-am saturat sa depind de altii.
...vorbim de baltoaca, evident.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Da, dar laguna aia taie apa altfel decat pneumatica. Daca ai motorul pune-l pe barca si incearca-l. S-ar putea sa ai o surpriză si sa fie acceptabil pt tine.
 
Laguna taie apa mai bine decat o pneumatica e adevarat, insa ce castiga din avantajele formei hidrodinamice pierde din plin la greutatea proprie (Laguna de 4.80 m are 140 kg, Laguna 430 are 144 kg, Laguna Minor de 4.1 m are 100 kg).
Cand te sui intr-o copaie din asta 1 - 2 pers si ceva bagaje nu cred ca poate fi vorba de 2.5 cp decat in gluma. Macar un 6-8 cp insa preferabil 10 cp. Producatorul ptr Laguna 430 recomanda 8-25 cp insa experimente se pot face oricate.
 
Sus