Totul despre motoare de barci

adi

Biban
Ma cacai de un an sa aleg intre un termic pe care sa-l pot hămăli decent (25 - max. 27 kg), de pus pe barcile de inchiriat pe balti mari (vale, sarulesti, care or mai fi) si unul electric + celelalte necesare pentru baltoacele unde doar asa poti intra cu barca. Atata am cautat si m-am sucit ca pana in ziua de azi n-am luat nimic :)
Treaba e ca orice as lua va fi tinut in portbagaj de la o iesire la alta; ma uitam la electricele astea uzuale, cu totul e lung ca dracu...greu de tinut in masina, poate doar cu bancheta rabatata.
De termice nu mai stii ce sa zici, e plin de ragalii carora le creste pretul odata cu timpul si-ti pute a benzina in toate alea prin masina.
Cred ca daca va fi sa cedez tentatiei de a-mi lua o casa cu teren decent prin afara orasului, asta o sa fie cea mai mare usurare - sa-mi pot lua toate acareturile si sa termin odata balciul asta :)
 
Un coleg mi-a propus un yamaha 15 cai, 2t din 2006, nu am mai avut experiențe cu 2t decât la cositoare, iar polemicile între 2t și 4t sunt interminabile. Pe mine mă interesează în principal să nu am probleme pe apă, Doamne ferește să nu mai pornească la 10-15km de peridoc și să trebuiască să dau la vâsle (o să fie și electicul dar na, iau în calcul ipoteza cea mai nefavorabilă), apoi consumul, la 5 cai 4t am pus cel mai mult 5lt de benzină după nu știu câte ieșiri pe apă, rezervor de 12lt. n-aș vrea să rămân fără benzină pt că i-am dat talpă(sau palmă roflmaooo). Și mai citisem că la 2t nu prea e recomandat de mers la relati...?!
Plus că nu prea am chef de reglaje, jigloare și alte nebunii ce trebuiesc reglate/verificate..
Un sfat...o părăre vă rog!
 

vioril

Biban
Un coleg mi-a propus un yamaha 15 cai, 2t din 2006, nu am mai avut experiențe cu 2t decât la cositoare, iar polemicile între 2t și 4t sunt interminabile. Pe mine mă interesează în principal să nu am probleme pe apă, Doamne ferește să nu mai pornească la 10-15km de peridoc și să trebuiască să dau la vâsle (o să fie și electicul dar na, iau în calcul ipoteza cea mai nefavorabilă), apoi consumul, la 5 cai 4t am pus cel mai mult 5lt de benzină după nu știu câte ieșiri pe apă, rezervor de 12lt. n-aș vrea să rămân fără benzină pt că i-am dat talpă(sau palmă roflmaooo). Și mai citisem că la 2t nu prea e recomandat de mers la relati...?!
Plus că nu prea am chef de reglaje, jigloare și alte nebunii ce trebuiesc reglate/verificate..
Un sfat...o părăre vă rog!
este o adevarata epopee treaba asta cu motoarele . am avut si folosit si 4tipi si 2timpi, apoi sincer nu stiu ce sa zic ,dar hai sa incerc : la 4 timpi daca se strica ceva sau pateste ceva cand esti pe apa ,este mai greu sa-i dai de cap si sa identifici problema pe cand la 2 timpi este destul de simplu ; 4 timpi este mult mai greu decat 2 timpi ; 2 timpi porneste mai greoi mai ales pe frig decat 4 timpi ; la 2 timpi umbli cu sticluta de ulei de ameste dupa tine pe cand la 4 timpi pui benzina si dai la cheie ; ar mai fi si altele de luat in considerare si calcul , dar ......... depinde de fiecare posesor in parte .
 
bogdan.neamt , yamaha ala e un mega motor si are aproximativ 35 kg.
E suficient sa dai o cautare pe google si pe forumurile de profil din afara si nu vei gasi feedback negativ despre el, daca motorul a fost intretinut.
Cel mai deranjant la 2timpi mi se pare amestecul uleiului in benzina , in rest numai lucruri bune.
Si la 4 timpi 5 cp ai carburator, de cate ori l-ai reglat?
Asa cum zice si vioril , cu 2 timpi o rezolvi mai repede in cazul in care face figuri.
La Tohatsu 10cp, 2 timpi, aveam un consum mediu de 3l/h. Deci tu probabil vei fi pe la un 4.5l/h.La WOT va fi alt consum.
Un 2 timpi bine ingrijit, porneste ok si iarna
Baiatul care ma "aprovizioneaza " cu barci si motoare are unul , si desi nu il mai foloseste de vreo 2ani , nu se indura sa il vanda.
 
E relativ simplu in opinia mea, daca vrei portabilitate si stii ca te vei freca mereu cu motorul prin portbagaj cu o gonflabila, iti iei 2 timpi ca sa eviti hernia de disc si durerile de sale.
Daca folosesti un peridoc cu o rigida/gonflabila vei merge cu un 4 timpi montat mereu pe oglinda si pe care nu-l mai dai jos decat ptr service. Evident vorbim de motoare in firea lor, nu stricaciuni, si avut grija la legarea motorului corespunzator pe timpul transportului ptr a nu distruge oglinda.
 

sosoktm

Salau
Un coleg mi-a propus un yamaha 15 cai, 2t din 2006, nu am mai avut experiențe cu 2t decât la cositoare, iar polemicile între 2t și 4t sunt interminabile. Pe mine mă interesează în principal să nu am probleme pe apă, Doamne ferește să nu mai pornească la 10-15km de peridoc și să trebuiască să dau la vâsle (o să fie și electicul dar na, iau în calcul ipoteza cea mai nefavorabilă), apoi consumul, la 5 cai 4t am pus cel mai mult 5lt de benzină după nu știu câte ieșiri pe apă, rezervor de 12lt. n-aș vrea să rămân fără benzină pt că i-am dat talpă(sau palmă roflmaooo). Și mai citisem că la 2t nu prea e recomandat de mers la relati...?!
Plus că nu prea am chef de reglaje, jigloare și alte nebunii ce trebuiesc reglate/verificate..
Un sfat...o părăre vă rog!
daca motorul e in stare buna, cumpara-l si multumeste-i amicului. Sub 40 cai, utilizare ocazionala, 2t castiga, pentru ca:
- e portabil (insa diferentele s-au redus seminficativ de la 20 cai in sus)
- permite transportul/depozitarea in orice pozitie (benzina curge din orice motor carburat, doar injectia face diferenta)
- se preteaza depozitarii pe perioade mai lungi, fara operatiuni suplimentare de conservare
- este EXTREM de simplu de servisat, pentru problemele uzuale. Ai sanse MULT mai mari sa repari pe apa un 2t decat 4t, desi nu stiu cat conteaza asta, daca nu ai cunostiintele necesare.
- mai ieftin la achizitie

dezavantajele principale sunt:
- consum orar mai mare decat 4t, dar nu chiar asa de diferit daca raportam consumul la distanta parcursa
- complicatia suplimentara a amestecului in rezervor (extrem de rare motoare sub 20 cai cu ungere automata- autolube)
- mai zgomotos decat 4t, in special la turatii medii si mici
- nepotrivit (daca nu e autolube) pentru mers la ralanti pe perioade lungi (pentru ralanti proportia de amestec la motoare 1:100 urca si pana spre 1:200, la cele cu ungere automata. Uleiul nears formeaza depuneri pe bujii si in motor)
 
Mie mi-e frică tocmai de ”dacă e în stare bună”. Bash În ziua de azi greu mai poți avea încredere în vorba cuiva...ca la mașini de pe olx/autovit toate au distribuția și uleiul schimbate: ))
 

sosoktm

Salau
https://www.magazinulcuscule.ro/scule/scule-auto/pt-atelier/testere/compresie/yato/yt-7302-tester-pentru-compresie?gclid=Cj0KCQjw6eTtBRDdARIsANZWjYaXfKqvAouf9iTNE2SoPywWYGI7Kf2LtxB6briaBpTu8Vcq0YzDYfoaAlLwEALw_wcB
Daca spectul general e curat, fara urme de coroziune galvanica (ceea ce inseamna ca a mers pe apa sarata fara sa fie corect izolat) si functioneaza ok dupa ce s-a incalzit, e suficient sa faci un test de compresie. De la 7 bari in jos nu merita luat iar testarea compresiei e treaba de 5 minute. Restul eventualelor probleme tin de consumabile sau de reglaje/intretinere si nu vor fi un capat de tara dpdv al cheltuielilor. Daca e cazul de mai multe intrebari, continuam pe privat, sa nu poluam aici. Totusi, nu imi e clar daca ai in vedere doar motor nou sau daca vrei sh. "Starea de intretinere" se aplica indiferent de numarul timpilor.
 
Sus