Totul despre motoare de barci

Ianos

Oblete
Multumesc de sugestie! Voi incerca....dar voi da comanda si de acel conector de la yamaha. Pare mai scurt dar daca pot fixa cu surub conectorul si pot trece furtunul prin orificiul de la carcasa motorului, nu vad de ce nu ar merge. Am cautat pe diverse magazine online si se pare ca nu voi gasi exact la fel.
 
Pana gasesti piesa, desfaci frumos mufa de pe motor si conectezi direct furtunul de alimentare la filtrul acela.

Multumesc, As aprecia dacă mi-ai trimite un încărcător compatibil pentru o încărcare. Sunt convins ca motorul nu are nici o vina . As încerca și cu încărcătorul de energy research dar mi-e frica sa nu stric ceva și sa pierd garanția
ceva noutati/ vesti cu acumulatorul de pornire?
 

ambrooo

Biban
Am ieșit astăzi cu barca mai mult sa testez noile achiziții inclusiv rebelcell start, care a venit complet descărcat de la magazinul de unde l-am cumpărat . Am mers la termic mai bine de o ora și rebelcell-ul tot mort este. Are cine vreo sugestie, inafara de a-l trimite înapoi ?
Am renuntat la Rebelcell start, l-am trimis inapoi in perioada de gratie (multumesc Marelepescar pentru returul fara probleme). Am optat pentru o baterie mai mica 6Ah, tot litiu, BS Battery. Sunt recomandate in special pentru motociclete, dar nu vad de ce nu ar fi bune si pentru motoare de barci.
IMG_7796.JPG
IMG_7797.JPG
 

ambrooo

Biban
ambrooo Salut, Modelul acesta de baterie starter se incarca direct de la motor ? Ai cumparat din Romania bateria ? Multumesc.
Este o baterie destinata motocicletelor, deci ar trebui sa se incarce de la alternator. In plus pe o motocicleta ai si alti consumatori inafara de starter. O sa testez peste 2 zile si revin cu pareri. Asa i-am dar o pornire in gol la motorul termic (20cp) si functioneaza.
E cumparata din Romania de la 4riders.ro
 
Nu am reușit sa îl incarc cu motorul termic. Ar fi trebuit sa cumpăr și un încărcător de la rebelcell ca sa testez dacă într-adevăr funcționează . Nu concep ca un produs nou sa nu funcționeze out of the box
Orice acumulator nou se incarca initial la incarcator dedicat sau compatibil si apoi se introduce in uz. Am avut unul candva (agm spiral cu deep cycle ) descarcat de nou de am zis ca e mort de tot. Dupa ce l am incarcat vreo 26 ore , a mers 5 ani fara probleme. Merge si acum .. m am plictisit de el . l am pus la un ups. Daca nu respecti instructiunile de folosire, nu poti trage o concluzie corecta. Toti suntem destepti, dar uneori trebuie sa i mai credem si pe altii . In cazul asta pe fabricanti. E doar o parere. Sa nu se supere careva.
 
  • Like
Reactions: tux

ambrooo

Biban
Posibil, nu zic nu, tot ce am zis este ca mi se pare anormal sa nu functioneze de nou, sau sa trebuiasca sa cumpar sau sa imprumut, un incarcator doar pentru o singura incarcare. Acumulatorul pe care l-am cumparat acum a venit preincarcat (scrie clar si in specificatiile produsului), ceea ce mi se pare absolut normal.
 
Ce nu facem noi pt barcile noastre .. un incarcator nu e mare lucru. Ai o problema , nu ti incarca motorul . Ce faci ? Lasi acumulatorul descarcat ? Primesti acumulatorul descarcat de nou (e ceva obisnuit) . Ce faci ? Dai la cheie asa ? Zic si eu ..
 

ambrooo

Biban
Faptul ca e 'ceva obisnuit' nu ma incalzeste cu nimic. Oricum era dreptul meu sa il returnez indiferent de motiv, asa ca mi l-am exercitat si mi-am cumparat un produs de care sunt multumit de la inceput.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
Barca se comportă excelent atât în marș cât și în staționare, 2 persoane cu echipament spinning - 39 km/h pe lac. Urmează să măresc pasul elicei pentru a găsi echilibrul optim.

cam asta este viteza , ~ 40km/h cu yamaha 20cp 4T si elicea standard la 5500 rot/min (poate varia cu +- cativa km/h in functie de incarcatura/greutatea persoanelor)
eu cu Yamaha 25cp, barca echipata full spinning (baterii, motor electric, etc) si singur in barca (dar eu fac cat doua persoane si la propiu si la figurat ! zimbettt ) pe lac, am atins ~48km/h la peste 6000rot/min cu elicea standard, dar a intrat motorul in protectie pe la 6100-6200 si dadea afara, cavita
am schimbat elicea si am pus un Solas Amita 3 cu pas de 12 si in aceeasi configuratie nu mai sar de 5400-5500 rot/min, dar la viteza nu se simte mare lucru desi ar fi trebuit
oricum pt mine este suficienta viteza atinsa
 

Ianos

Oblete
Am rezolvat asa cum m-ai sfatuit. Am si facut proba! E bine, deocamdata. Sa vedem cat tine. Dar astept si piesele de la epixmarine. Am 4 zile de proba pe barca in delta. Sanatate. Multumesc, incaodata....
 
... pe lac, am atins ~48km/h la peste 6000rot/min cu elicea standard, dar a intrat motorul in protectie pe la 6100-6200 si dadea afara, cavita
am schimbat elicea si am pus un Solas Amita 3 cu pas de 12 si in aceeasi configuratie nu mai sar de 5400-5500 rot/min, dar la viteza nu se simte mare lucru desi ar fi trebuit...
Bineinteles ca nu se simte, ai pierdut peste 600 rpm.

Nu uitati ca elicea aleasa trebuie sa va asigure turatia maxima a motorului declarata de producator, cu incarcatura normala de "lucru".
Un pitch prea mare nu face deloc bine motorului.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
gesundheit
Pai asta a fost si intentia, sa reduc turatia, sa nu mai ating maximul acela care imi dadea afara
Punand o elice cu pass/pitch mai mare, in mod normal trebuia sa se reduca turatia dar sa creasca putin si viteza
Turatia s-a redus, insa viteza nu a crescut simtitor, dar s-a mentinut
Elicea originala este de 10 1/2 , iar cea cumparata de 12
 
Sus