Totul despre motoare de barci

AlexH

Moderator
Membru personal
În cazul asta, ar trebui sa primim manuale de service la orice lucru care îl cumpărăm.
Ce mai contează școala de specialitate...
 
Cartea de service este degeaba pentru majoritatea service-urilor din România, acolo sunt chestii structurate cum se face treaba ca la carte(cuplu de strângere, etapele, etc..), la noi experții au cheia dinamometrica în sânge, iar motoarele nu mai prezintă secrete pentru aceștia. Eu la Mercury 75-115 cp am găsit o pe net pdf.
 

bobo

Stiuca
Cartea de service este degeaba pentru majoritatea service-urilor din România, acolo sunt chestii structurate cum se face treaba ca la carte(cuplu de strângere, etapele, etc..), la noi experții au cheia dinamometrica în sânge, iar motoarele nu mai prezintă secrete pentru aceștia. Eu la Mercury 75-115 cp am găsit o pe net pdf.
Românul e priceput în toate! Pentru el cărțile sunt in plus.
 
O "schema explodata" si o lista de coduri parti componente ar fi un minim suficient. Plus manualul de utilizare care este prezent. Schema explodata si coduri parti componente asa cum primim la mulinete noi . Dupa cum ati observat la mulinete nu primim si manual de utilizare .. poate unii simt lipsa.
 
O "schema explodata" si o lista de coduri parti componente ar fi un minim suficient. Plus manualul de utilizare care este prezent. Schema explodata si coduri parti componente asa cum primim la mulinete noi . Dupa cum ati observat la mulinete nu primim si manual de utilizare .. poate unii simt lipsa.
Nu poti compara o mulineta cu un motor de ambarcatiune. În cartea de service se explica pas cu pas cum sa desfaci fiecare surub și în ce ordine pentru ca și asta e important de exemplu când umbli la valve, distribuție etc, ce semne sa faci și ce repere sa iei asta nu se gaseste in manualul de utilizare manualul de utilizare, degeaba ai schema ca te ajuta cel mult sa afli ce strici.
Referitor la mulinete la cele scumpe primește și un minim de informație referitor la întreținere și utilizare pe lângă schema.
 

Hades

Somn
Nu poti compara o mulineta cu un motor de ambarcatiune. În cartea de service se explica pas cu pas cum sa desfaci fiecare surub și în ce ordine pentru ca și asta e important de exemplu când umbli la valve, distribuție etc, ce semne sa faci și ce repere sa iei asta nu se gaseste in manualul de utilizare manualul de utilizare, degeaba ai schema ca te ajuta cel mult sa afli ce strici.
Referitor la mulinete la cele scumpe primește și un minim de informație referitor la întreținere și utilizare pe lângă schema.
Normal ar fi ”manual de utilizare”, ”manual sevice” ( unde sunt și garanțiile) și ”manual de reparații”. Eu ca și cumpărător trebuie să primesc primele 2 manuale, că cel de reparații este pentru ateliere și reprezentanțe.
 
O "schema explodata" si o lista de coduri parti componente ar fi un minim suficient. Plus manualul de utilizare care este prezent. Schema explodata si coduri parti componente asa cum primim la mulinete noi . Dupa cum ati observat la mulinete nu primim si manual de utilizare .. poate unii simt lipsa.
Nu poti compara o mulineta cu un motor de ambarcatiune. În cartea de service se explica pas cu pas cum sa desfaci fiecare surub și în ce ordine pentru ca și asta e important de exemplu când umbli la valve, distribuție etc, ce semne sa faci și ce repere sa iei asta nu se gaseste in manualul de utilizare manualul de utilizare, degeaba ai schema ca te ajuta cel mult sa afli ce strici.
Referitor la mulinete la cele scumpe primește și un minim de informație referitor la întreținere și utilizare pe lângă schema.
Nu am comparat cele doua dispozitive. Ideea e ca daca vreau sa schimb personal o componenta este cumva dificil sa nu stiu codul piesei pentru a l comanda. Acolo am mentionat "mulineta" ca si exemplu ce inseamna "schema explodata" . Mai ales cand ai un motor cu reprezentanta inexistenta, mori .. nu stii de unde si ce sa iei .. am fost o data cu un alt motor " in spate " 300 km sa l reglez in garantie si crede ma .. e jale
 
Cumperi motor care are reprezentanță ok și rezolvi situația, când ai luat motorul știai ca ești în România și în ce te bagi. Plus că de ceva zeci de ani producătorii de diverse fac bani pe service uneori mai mult decât fac profit vânzând obiectul în sine, așa merge piața. Nu mai zic că România nu e cine știe ce mare consumatoare de motoare de bărci noi, deci nici interesul nu e prea mare pt a avea multe service și oameni super calificați.
 
Cumperi motor care are reprezentanță ok și rezolvi situația, când ai luat motorul știai ca ești în România și în ce te bagi. Plus că de ceva zeci de ani producătorii de diverse fac bani pe service uneori mai mult decât fac profit vânzând obiectul în sine, așa merge piața. Nu mai zic că România nu e cine știe ce mare consumatoare de motoare de bărci noi, deci nici interesul nu e prea mare pt a avea multe service și oameni super calificați.
Oameni super calificati ? Motoarele obisnuite de barca , adica alea pescaresti , sunt ca niste motoare de motocicleta. Nu sunt submarine nucleare.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Probabil ca ar putea careva, dar nu știu dacă e cineva dator sa o facă.
Nu tu un salut, nu bună ziua, nici măcar nu ai citit regulamentul forumului.
 
Sus