Totul despre motoare de barci

Edi

Salau
Transom save-ul e sfant, in special la motoare mai grele. Ajuta la preluarea socurilor de catre peridoc si nu de catre oglinda barcii. Prefer sa dau banii pe un transom saver decat mai tarziu pe reparatia oglinzii barcii sau pe reparatia trimului la motor. Datorita vibratiilor aparute in timpul transportului, mai devreme sau mai tarziu pot sa apara microfisuri in materialul oglinzii.
 

Espasia

Somn
Transom save-ul e sfant, in special la motoare mai grele. Ajuta la preluarea socurilor de catre peridoc si nu de catre oglinda barcii. Prefer sa dau banii pe un transom saver decat mai tarziu pe reparatia oglinzii barcii sau pe reparatia trimului la motor. Datorita vibratiilor aparute in timpul transportului, mai devreme sau mai tarziu pot sa apara microfisuri in materialul oglinzii.
Depinde acum cat si cum mergi cu barcazu'n cârcă.

De ex. eu pe barcazul mare nu am "țeavă proptitoare". Si motorul are 130 CP si aproape 275 Kg. SI sta ridicat pe perioada drumului. Este adevarat ca merg cu el de doua ori pe an, Brasov-Tulcea si retur. (Cand duc barcazu in Tulcea si cand il aduc la iernat acasa),
In schimb "cu galoșu' pleumatic" - barca gonflabila - cu motor de 20 CP am permanent un transom saver, tot de la Epix. Super adevarat. SI merita clar sa degrevezi oglinda de sarcini nașpa.
 
Va salut,
Poate ma ajutati cu un pic de intelepciune. Recent (adica ieri) am achiiztionat si eu primul meu motoras termic (second) Este un Yamaha F6CMH.
Pe tablita de identificare, pe care am atasat-o, apare un S, ma gandesc ca acesta este pt cizma scurta.
Este interesant insa ca masurat de la placa anticavitatie, pana la mounting brackets am aprox 56 cm.....ceea ce ma duce la o cizma lunga.
Ma poate ilumina un cunoscator de ce este aceasta discrepanta intre placuta si lungmea cizmei?
Cu stima,
Mircea
Vezi atașament 54765
1695364642542.png
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
mircea2007
In opinia mea, motorul ala este furat si a fost lipita peste eticheta originala, aceasta eticheta care nu are legatura cu marimea cizmei.
La Yamaha se practica foarte des deoarece nu mai sunt tablite din aluminiu, sunt doar etichete autoadezive.
Este opinia mea dedusa din experienta personala
 
mircea2007
In opinia mea, motorul ala este furat si a fost lipita peste eticheta originala, aceasta eticheta care nu are legatura cu marimea cizmei.
La Yamaha se practica foarte des deoarece nu mai sunt tablite din aluminiu, sunt doar etichete autoadezive.
Este opinia mea dedusa din experienta personala
nush ce sa zic, pe langa ctr. de vanz-cump pe care l-am facut,mai am ctr. original de vanzare al motorului, pe care tot asa aparea. motorul a fost folosit (conform celui de la care l-am luat) ca si motor auxiliar pentru velier.
o sa vad daca pot sa jos eticheta
 

shogunu65

Stiuca
nush ce sa zic, pe langa ctr. de vanz-cump pe care l-am facut,mai am ctr. original de vanzare al motorului, pe care tot asa aparea. motorul a fost folosit (conform celui de la care l-am luat) ca si motor auxiliar pentru velier.
o sa vad daca pot sa jos eticheta
Asta cu velierul, este a doua cea mai folosita poveste la vânzare. Prima e aia cu "folosit doar pe apa dulce, nu în Romania". De parca în Italia sau Austria motoarele astea merg pe aer, nu exista frecare și uzura.

Lăsând asta la o parte, nu știu cum poți folosi chiar și un motor cu cizma lunga, ca si auxiliar la un velier. Poate cu ceva jackplate de 1 metru. Singura lui utilizare pe velier ar fi pentru barca gonflabila , iar atunci nu are logica cizma lunga.
 
Sus