yamaha 4 cai 2 timpi

greere

Biban
ma intereseaza daca a incercat cineva pana acum sa schimbe elicea originala cu una cu un pas mai mic sau mai mare ? si daca da s-a vazut vreo diferenta la viteza?
cam unde ar trebui umblat daca doua motoare identice au viteze maxime diferite amaaaazed
 
Motoarele au aceeași compresie?
Ar ajuta și un turometru pentru a verifica până la ce turații ajung ambele. Și abia după aceea sa vezi de alta elice.
În principiu o elice mai mică cu pas mic e mai de "viteza" și una cu diametru mare de forță.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
În principiu o elice mai mică cu pas mic e mai de "viteza" și una cu diametru mare de forță.
Sunt mai multi factori de luat in calcul, pe langa pas si diametru.
Dar la o diferenta de 1 pana la 5 km/h, eu zic ca ar trebui sa faceți testul cu aceeași barca si acelasi barcagiu ca sa vedeti daca intradevar e de la motor. Apoi puteti schimba elicele intre ele.
 

grey-wolf

Biban
Foloseste un turometru digital sa vezi in ce turatie urca motorul mai ,,slabut " . Gasesti la chinezi cu 6 pana la 40 E . Fa testele pe aceeasi barca cu acelasi barcagiu si aceeasi greutate in barca . De preferat in aceeasi sesiune pt a avea aceleasi conditii de testare . Abea dupa asta joaca te cu elicile . Motoarele sunt identice ? Acelasi model , acelasi an ? Acelasi carburator ? Tine cont ca un 4 cp e in general un 6 cp limitat . Sari peste limitare ! Cu 4 cp vei fi permanent la limita puternic influentat de conditiile de mediu si de incarcatura / distributia incarcaturii
 
da, am pus una mai mica, care era standard pt 3 cp si mergea mai bine, ajungea la turatia maxima si cu barca incarcata.
Initial , la 4 cai parca avea pasul 7,5 , la fel ca yamaha de 5cai.
Elicea am luat o de pe un site din Olanda, si acostat undeva pana in 100 dolari.
Ai grija la tipul prinderii, unele sunt cu pin, modelele mai vechi iar modelele mai noi sunt cu caneluri. Cauta pe net,unele sunt tip A, altele tip B.
 

greere

Biban
motoarele sunt identice . am pus motorul mai puternic pe barca mea si mergea mai tare clar . elicele sunt 7 1/2x7 B si 7 1/2 x 7 BA nu stiu daca e vreo diferenta gandescccc am cautat nu am gasit. cat despre turatie e posibil ca cel mai rapid sa se tureze o idee mai mult decat al meu necajitrau ... parca se aude un pic mai nervos.
 

AlexH

Moderator
Membru personal
Diferenta de turatie poate interveni si de la elice. Daca aceasta "impinge" mai putina apa atunci clar ca motorul se tureaza mai tare.
Schimbati elicele intre ele si o sa ai un raspuns la nedumerirea ta.
 

sosoktm

Salau
Motoarele au aceeași compresie?
Ar ajuta și un turometru pentru a verifica până la ce turații ajung ambele. Și abia după aceea sa vezi de alta elice.
În principiu o elice mai mică cu pas mic e mai de "viteza" și una cu diametru mare de forță.
mai nene, de ce vorbiti (zic in general), daca nu aveti certitudinea afirmatiilor? Elica "de viteza" are pas mai mare decat cea "de forta". Posibil si diametru mai mic, dar nu neaparat. Si viceversa, cea "de forta" poate avea diametrul mai mare. "Pasul" este deplasarea teoretica spre inainte a varfului unei pale, daca elica s-ar roti intr-un mediu solid. Sunt multe caracteristici ce influenteaza comportamentul unei elici, nu doar pas si diametru.
greere...probabil e vorba in principal de uzura motorului, daca alte modificari nu sun facute la cel "puternic". Un test de compresie e edificator. Ajuta si un turometru, dar nu merita sa dai 40euro doar pt asta. Totusi, elicile au coduri diferite, merita sa incerci sa le schimbi.
 

sosoktm

Salau
Bogdane, nu e vb de discipol, ca nu-s profesor si nici nu vreau. Dar NU deschid gura sa afirm ceva, tip opinie/sfat, daca nu sunt sigur de ce spun. "Elicologia" este o adevarata arta, ce sa mai, usor spre voodoo. Vorbesc serios. Dar conteaza mai putin pe segmentul asta de barci hobby si mai mult pe cel de inalta performanta. Un minim de informare prealabila ajuta, ca sa nu inghiti galuste de la priceputi ca cel care ti-a dat de buna "clasificarea" de care spui mai sus ;). Ma refer la principiile mari, nu la detalii prea tehnice.
Despre turometrul electronic scriam ca nu ajuta in cazul de fata pentru ca ambele barci ajung in glisaj si ca ambele barci sunt identice. Insa cred ca e util sa ne confirme asta greere, ca sa nu fabulam concluzii pe premise eronate. Pasul elicilor e acelasi, geometria posibil usor diferita deci...informatia privind max rpm nu aduce nimic nou. Ok, motorul lent nu ajunge la 5000, ci doar 4700rpm. Si? Ai 40 euro mai putin in portofel, asta daca ai noroc si nu ai primit un turometru/hourmetru functional. Inteleg ca sunt cam gioarse ca turometru minunile astea inductive (se infasoara cateva spire pe fisa bujiei), mai utile insa pe partea de ore, pt revizii. La un 4 cai 2t e perfect inutil, ca oricum functionarea e , uzual, la blana iar service-ul se face la an/bun simt/ochi.
Pentru motoare mai mari insa este musai un turometru la alegerea elicei si util dupa daca se urmareste o exploatare constienta a motorului, adica mersul la o turatie optima dpdv al consumului.
Da, aia privind compresia (implicit restul de herghelie disponibila din cea de 4 cai frumopsi) , e corecta.
Cand ne-om mai vedea, iti spun cum alegi elica, in functie de scopuri. Dar cel mai bine, se alege prin testare!
 
Am verificat si elicele cu pin pt motorul tau au codul B iar cele cu caneluri au codul BA . Specificatii 7 1/4 x6 , se montau pe motoarele yamaha de 3 si 2.5 cai. Cu elicea asta mergea barca mai bine decat cu elicea standard, 7 1/2 x8, care e standard pt 4 si 5 cai, de unde e clar ca cel de 4 cai e putin faultat la turatie, la aceasi greutate a barcii.

Screenshot_20190614_120739_com.android.chrome.jpg
 
Sus