Yamaha 6 cp

Salutare,

Detin un yamaha 6cp, 4 timpi, recent achizitionat.
Il folosesc pentru o gonflabila de 3.3m.
Am urmat instructiunile din cartea motorului, mers in rodaj prima ora maxim 50% din capacitate, iar apoi mers 75% din capacitate in urmatoarea ora.
Dupa aceasta procedura, pot sa-l turez ptr maxim 5 min la 100%.

L-am folosit la Dunare, doar ca..dupa 80% din capacitate, il turez degeaba.
Nu se mai accelereaza, indiferent daca sunt in aval sau amonte.
Din pacate, nu il simt ca se duce "in blana".

Imi puteti comunica va rog din experienta voastra, daca este vorba de maximul de putere (atat poate) sau ceva..nu fac eu cum trebuie..sau are motorul o problema..
Trim-ul il tin la pozitia 2.

Multumesc anticipat.
 

adiwolf

Moderator
Membru personal
am avut acest motor si iti pot spune ca dupa 80% din capacitate nu mai simti mare lucru
lucrul asta este valabil si la motoarele ceva mai mari, diferenta aia de ~ 20% care o reclami tu, nu este defapt atata, tu o sesizezi facand comparatie cu rotirea manetei la full trothle, adica la blana, insa daca te uiti la tija care deschide capleta la carburator, vei constata ca nu este chiar asa !
oricum, tine mult si de forma barcii, de incarcarea ei, de distributia greutatii in barca, sunt multe lucruri care pot influenta.
si pana la urma sunt 6cp, nu te astepta la viteze mai mari de 20-25km/h (dar cum spuneam, multi factori influenteaza)
chiar si la motorizari mai mari, cand se ajunge la o viteza mare si barca gliseaza, cam degeaba bagi blana pe maneta sau mansa, diferenta este de doar cativa km/h in plus, de regula3-5 pt motorizari pana in 30cp si 5-10 pt motorizari 30-50cp
deci in concluzie, nu chinui motorul sa scoata ceva ce nu are de unde si nu poate, bucura-te de natura si de faptul ca poti sa admiri pe unde treci

p.s. cu Yamaha 6cp si Zodiac Cadet solid 3.1m am facut cateva Delte fara probleme si mergeam destul, de la Murghiol pana la Rosu si chiar Sulina !
 
Multumesc pentru lamuriri.
Vazand ca efectiv nu se mai tureaza, imi era teama sa nu fie vreo problema cu motorul.
Eu am kolibri 3.3m.
Singur in barca, merge exact cum ai zis, chiar 28km/h
Insa, daca mai este o persoana, in aval nu merge mai mult de 13-14 km/h.

Si da, este f buna sa te bucuri de natura.
 

alinm

Stiuca
Ca sa completez putin raspunsul lui adiwolf, eu as zice ca daca motorul nu ajunge la turatia maxima din manual, problema e incarcarea prea mare a barcii, nu poate duce greutatea aia cu elicea pe care o ai. Dar asta o stii doar daca ai un turometru montat ca sa iti dai seama, din cursa manerului de accelerate nu stii asta.

Una din solutii poate fi schimbarea elicii cu una cu un pas mai mic. Teoretic ajuta la iesirea in glisaj si poate chiar la o viteza mai buna cand e mai incarcata barca. Cum sa explic, e ca si cum ai retrogada treapta la masina ca sa depasesti, altfel nu are putere in treapta in care esti. Asta in detrimentul vitezei maxime dar eu as prefera max ceva mai mica dar in conditii variate de incarcare, folosind motorul pe toata plaja de turatie.

Acuma la 6cp nu stiu ce optiuni sunt si cat/daca poti ameliora, eu am facut asta pe 20cp. S-ar putea ca o persoana sa fie prea multa greutate sa poti compensa din elice si doar un motor mai mare sa gliseze cu 2 persoane

Totusi, consider ca o elice de rezerva e bine sa o ai, si daca iei una cu un pas mai mic merita testat .
 

Meserie

Biban
Dacă ai luat motorul de nou ,pune l in brațe la vânzător cât mai e in garanție,doar ai dat un ban de nou ,ca sa l folosești nu sa ți bati capul.Înainte as verifica cu un turometru ,la incarcatura admisibila dacă accelerează liniar (încet ,progresiv) pina la maxim.Modele pina in 2010 de Yamaha 6 ,8,10 cp motorul și cizma erau constructiv la fel, diferea cilindreea foarte putin.
Carburatorul era la fel pt.6 si 8 cp iar la 10 cp diferă ca are si pompa de șpriț.Eu am un motor de 10 cp care a avut aceeași problema 20% din ultima parte a cursei de acceleratie ,nu lucra din cauza ca avea carburatorul schimbat pe 8 cp.L am înlocuit cu unul de 10 cp și merge liniar pina la maxim. La motorul tău s ar putea sa necesite un reglaj al carburatorul sau dac e zgomotos la turația mare sa verifici uleiul din cizma.Am avut un Suzuki de 2,5 cp de nou,la care a trebuit săi i pun eu ulei in cizma ,avea doar in motor.

am avut acest motor si iti pot spune ca dupa 80% din capacitate nu mai simti mare lucru
lucrul asta este valabil si la motoarele ceva mai mari, diferenta aia de ~ 20% care o reclami tu, nu este defapt atata, tu o sesizezi facand comparatie cu rotirea manetei la full trothle, adica la blana, insa daca te uiti la tija care deschide capleta la carburator, vei constata ca nu este chiar asa !
oricum, tine mult si de forma barcii, de incarcarea ei, de distributia greutatii in barca, sunt multe lucruri care pot influenta.
si pana la urma sunt 6cp, nu te astepta la viteze mai mari de 20-25km/h (dar cum spuneam, multi factori influenteaza)
chiar si la motorizari mai mari, cand se ajunge la o viteza mare si barca gliseaza, cam degeaba bagi blana pe maneta sau mansa, diferenta este de doar cativa km/h in plus, de regula3-5 pt motorizari pana in 30cp si 5-10 pt motorizari 30-50cp
deci in concluzie, nu chinui motorul sa scoata ceva ce nu are de unde si nu poate, bucura-te de natura si de faptul ca poti sa admiri pe unde treci

p.s. cu Yamaha 6cp si Zodiac Cadet solid 3.1m am facut cateva Delte fara probleme si mergeam destul, de la Murghiol pana la acceleratie si chiar Sulina !
Pe Tisza e moda Yamaha 6 cp model pina in 2010, pt ca in Rezervație este limitat accesul la 6 cp.Motoarele6,8,10 cp sunt identice constructiv ,diferă doar carburatorul.Cele de 10 cp au suplimentar o mică pompa de șpriț,care ajuta la un demaraj mai bun. Foarte mulți au motoare ide 10 cp ,pe care și au marcat abtibilde și poansonare de 6 cp.Dacă nu mergi nebunește nu te ia nimeni la întrebări.Eu am achizitionat un motor Yamaha de 10 cp care avea aceeași problema cu maneta de acceleratie ,de la trei sferturi carburatorul nu mai lucra din cauza cursei mai mici atijei carburatorului,avea carburator de 6-8 cp, l am schimbat cu 10 cp și acum accelerează la blana.
 
Dacă ai luat motorul de nou ,pune l in brațe la vânzător cât mai e in garanție,doar ai dat un ban de nou ,ca sa l folosești nu sa ți bati capul.Înainte as verifica cu un turometru ,la incarcatura admisibila dacă accelerează liniar (încet ,progresiv) pina la maxim.Modele pina in 2010 de Yamaha 6 ,8,10 cp motorul și cizma erau constructiv la fel, diferea cilindreea foarte putin.
Carburatorul era la fel pt.6 si 8 cp iar la 10 cp diferă ca are si pompa de șpriț.Eu am un motor de 10 cp care a avut aceeași problema 20% din ultima parte a cursei de acceleratie ,nu lucra din cauza ca avea carburatorul schimbat pe 8 cp.L am înlocuit cu unul de 10 cp și merge liniar pina la maxim. La motorul tău s ar putea sa necesite un reglaj al carburatorul sau dac e zgomotos la turația mare sa verifici uleiul din cizma.Am avut un Suzuki de 2,5 cp de nou,la care a trebuit săi i pun eu ulei in cizma ,avea doar in motor.
Da, motorul l-am luat in aprilie. Zgomotos nu este, doar ca imi pare ca nu se accelereaza la maxim, ultima parte de 20% din acceleratie..este aproape inexistenta.

Pe Tisza e moda Yamaha 6 cp model pina in 2010, pt ca in Rezervație este limitat accesul la 6 cp.Motoarele6,8,10 cp sunt identice constructiv ,diferă doar carburatorul.Cele de 10 cp au suplimentar o mică pompa de șpriț,care ajuta la un demaraj mai bun. Foarte mulți au motoare ide 10 cp ,pe care și au marcat abtibilde și poansonare de 6 cp.Dacă nu mergi nebunește nu te ia nimeni la întrebări.Eu am achizitionat un motor Yamaha de 10 cp care avea aceeași problema cu maneta de acceleratie ,de la trei sferturi carburatorul nu mai lucra din cauza cursei mai mici atijei carburatorului,avea carburator de 6-8 cp, l am schimbat cu 10 cp și acum accelerează la blana.
M-am uitat pe specificatii tehnice.
6cp - 139 cmc
8cp - 212 cmc
10 CP - 212 cmc

In prezent, motorele de 4-6Cp au aceeasi capacitate cilindrica - 139. 8cp-10cp - 212

Considerati ca ar fi o solutie sa schimb carburatorul?

Ms
 

Meserie

Biban
In situația actuala motorul de 6 cp diferă total constructiv de cele de de 8 și 10cp,una din diferențe fiind cizma mai subțire la cele de 6 cp,dacă nu ma înșel.In privința carburatorului nu cred ca puteți utiliza un carburator de 8,10 cp la un motor cu cilindree mult mai mică.
Sfat,luați legătura cu furnizorul sa sa va rezolve problema,motorul fiind in garanție.
Dacă motorul in gol(îl punerti intr-un tomberon cu apa) accelerează tot pina la 80% din cursa manetei e clar ca problema e din fabricație,dacă nu trebuie sa aveți in vedere in sarcina cu cât încărcați barca.Nu cred ca puteți atinge o viteza mai mare de 15-18 km/h,se poate măsura cu un sonar.
 
Sus